Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:26:59 GMT

افزایش سرانه آرد استان قزوین در دستور کار قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۳۴۸۱

افزایش سرانه آرد استان قزوین در دستور کار قرار گیرد

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: افزایش سرانه آرد استان قزوین باید برای سال آینده در دستور کار جدی مسئولان حوزه جهاد کشاورزی قرار گیرد.

محمدمهدی اعلایی شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در جلسه شورای آرد و نان استان قزوین که با حضور مسئولان استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین یکی از استان‌های مهاجر پذیر کشور به حساب می‌آید که سرانه فعلی آرد و نان جوابگوی نیاز استان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش سرانه آرد و نان در استان قزوین بسیاری از مشکلات مربوط به این حوزه را کاهش خواهد داد و از طرفی می‌توان برخی از نانوایی‌ها را ملزم به پخت نان در ۲ شیفت کاری کرد تا مشکل کمبود نان در ساعت‌های پایانی روز کاهش یابد و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی در حمل‌ونقل آرد می‌توان از ظرفیت شرکت‌های استانی استفاده کرد.

اعلایی اظهار کرد: در بحث قیمت‌گذاری نان باید کار کارشناسی دقیق انجام شود تا پس از جمع‌بندی لازم قیمت نان به‌گونه‌ای تصویب شود که هم به نفع مردم باشد و هم نانوایان دچار ضرر و زیان نشوند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی افزود: در زمینه کنترل کیفیت و کمیت نان مکانیزم مناسبی در سطح کشور و به‌ویژه در سطح استان قزوین وجود ندارد و این مشکل باید در آینده نزدیک با توجه به راهکارهای موجود برطرف شود.

استاندار قزوین گفت: موضوع بهداشت آرد و نان و حتی محیط نانوایی‌ها یکی از موارد دارای اهمیت است که اقدامات کنترلی مناسب باید به بهترین شکل ممکن در این خصوص صورت پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آرد نان قیمت نان قزوين استان قزوین آرد و نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • جوی پایدار برای آسمان استان قزوین
  • پیش بینی هواشناسی