Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:59:15 GMT

کامالا هریس: وضعیت اوکراین لحظه تعیین کننده‌ای است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۳۵۶۵

کامالا هریس: وضعیت اوکراین لحظه تعیین کننده‌ای است

معاون رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می برد، روز شنبه پیش از دیدار دو جانبه با رئیس جمهوری اوکراین به خبرنگاران گفت از دیدار خود با زلنسکی به عنوان موقعیتی جهت تاکید بر موضع آمریکا استفاده خواهد کرد و اینکه واشنگتن حاکمیت اوکراین را جدی می گیرد.

هریس در تداوم جنگ روانی غرب، روسیه را تهدید کرد اگر  به اوکراین حمله کند آمریکا علیه آن تحریم های اقتصادی وضع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهوری آمریکا امروز در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، روس هراسی و ادامه جنگ روانی واشنگتن علیه روسیه را محور سخنانش قرار داد و مدعی شد: اساس امنیت اروپا به صورت مستقیم در اوکراین تهدید می شود.

هریس روسیه را متهم کرد که اعمالش با سخنانش انطباق ندارد و گفت: حق حاکمیت و یکپارچگی ارضی تمامی کشورها باید محترم شمرده شده و مرزها نباید به زور تغییر کنند.

معاون بایدن اعلام کرد که آمریکا ۶ هزار سرباز بیشتر در رومانی مستقر کرده و مدعی شد که این نیروها برای نبرد به جنگ احتمالی اوکراین اعزام نخواهند شد و تنها از ناتو دفاع خواهند کرد.

روسیه بارها اعلام کرده که قصدی برای حمله به اوکراین ندارد، ولی هشدار داده چنانچه خواسته مسکو برای عقب کشیدن ناتو و آمریکا از شرق اروپا تامین نشود، ممکن است اقدامات فنی نظامی را بکار گیرد.

روابط بین مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

روسیه تضمین ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که قدرت‌های غربی از متحدان خود برای محاصره روسیه استفاده می‌کنند. او خواهان آن است که ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اروپای شرقی متوقف کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز با بیان این ادعا که نیروهای روسیه قصد حمله به اوکراین را در روزهای آینده دارند، می گوید نیروهای روسیه هم اکنون اوکراین را از طریق بلاروس، مرزهای مشترک با اوکراین و در دریای سیاه محاصره کرده اند.

گزارش های رسانه های روسی حاکی است که گلوله باران مناطق جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک ازسوی نیروهای اوکراینی ادامه دارد و در این حملات از تسلیحات سنگین استفاده می شود.  

https://www.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-news-۰۲-۱۹-۲۲-intl/index.html

برچسب‌ها اوکراین کامالا هریس روسیه کنفرانس امنیتی مونیخ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین کامالا هریس روسیه اوکراین کامالا هریس روسیه کنفرانس امنیتی مونیخ رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۳۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی ،جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تایید کرد که کمک های آمریکا در آینده نزدیک وضعیت اوکراین را تغییر نخواهد داد.

طبق گزارش فایننشال تایمز سالیوان اشاره کرد که همچنان انتظار دارد ارتش روسیه در پیشروی در خاک اوکراین در آینده نزدیک موفق شود. به گفته سالیوان «انجام یک ضدحمله جدید از سوی اوکراین قبل از سال ۲۰۲۵ ضروری نیست.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که حمله جدید اوکراین تا حد زیادی به موافقت کنگره و کاخ سفید برای ارسال بسته های کمکی جدید بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: کمک های دریافتی کی یف به تحکیم موقعیت ارتش اوکراین در جبهه جنگ کمک می کند و راه را برای عملیات های جنگی آینده هموار می کند.

در ۲۴ آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را برای ارائه کمک های اضافی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین برای ادامه رویارویی با روسیه امضا کرد.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسی در حال بهبود مواضع خود در منطقه عملیات ویژه نظامی هستند و کمک آمریکا به اوکراین این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود. تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

کد خبر 6096759

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد