Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان با اشاره برگزاری جایزه ادبی شهید حدادیان گفت: ارسال آثار تا سوم خردا ماه سال ۱۴۰۱ است و مراسم اختتامیه در۲۹ تیرماه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهری غلامپور امروز در مراسم رونمایی از پوستر نخستین جایزه ادبی شهید حدادیان اظهار داشت: نخستین جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان با دو رویکرد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان افزود: این جشنواره ادبی در موضوعات شهادت در گلستان هفتم و فرقه‌های ضاله به صورت عام برگزار خواهد شد.

وی افزود: اگر این همه مظلومیت نبود ماجرای پاسداران رخ نمی‌داد و محمد حسین خروجی همه این نا آگاهی‌های ما نسبت به ولایت و شناخت درست ما از امیرالمومنین(ع) است.

از کتاب "شباب الحاج قاسم" در کرمان رونمایی شدکتاب «انقلاب دوم» رونمایی شدنخستین برنامه تلویزیونی خراسان رضوی با محوریت مساجد رونمایی شد

غلامپور در ادامه با اشاره اهداف این جشنواره بیان کرد: در مورد فرقه‌های ضاله بسیار نوشته شده که البته بیشتر آنها تخصصی است، در این جشنواره نوشته‌ها با موضوع فرقه‌های ضاله به زبان عام‌تر و برای تمام قشرهای جامعه است.

دبیر جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان عنوان کرد: این جشنواره آثاری با موضوع شهدای امنیت خلق خواهد شد، به دلیل امنیتی بودن شهدای امنیت بسیاری از آنها در مظلومیت هستند که این جشنواره می‌تواند اندکی از مظلومیت آنها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه کمتر خانواده شهیدی سراغ دارد که در فعالیت‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری کنند تصریح کرد: پدر شهید بعد از شهادت فرزندشان ارتباط‌های وسیعی با جوانان داشتند اما در نهایت برای یک کار فرهنگی موثر به فکر برگزاری چنین جشنواره ادبی افتادند و در این راه سرمایه‌گذاری کردند.

غلامپور با بیان اینکه در این جشنواره به دنبال روایت‌نویسی حرفه‌ای و در چارچوب موضوعات ارائه شده هستیم گفت: در نخستین دوره بر داستان کوتاه متمرکز شده‌ایم و در آینده به دیگر شاخه‌های هنری نیز پرداخته خواهد شد.

دبیر جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان تصریح کرد: قرار است به این موضوع کاملا حرفه‌ای نگاه نشود و ما به دنبال داستان‌های احساسی نیستیم باید داستان‌هایی حرفه ای در چارچوب های تعیین شده ارائه شود.

وی با اشاره به اهداف جشنواره ادامه داد: در این جشنواره به دنبال پرداختن به فرقه‌های ضاله در قالب ادبیات و با نگاهی تخصصی هستیم، از طرف دیگر به دنبال خلق آثاری با موضوع شهدای مظلوم امنیت هستیم.

دبیر جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان گفت: اسامی داوران در اختتامیه اعلام می‌شود، داوران افرادی حرفه‌ای و شناخته شده هستند.

غلامپور ادامه داد: به برگزیده نخست 12 میلیون تومان و دوم 8 میلیون تومان و سوم 5 میلیون تومان هدیه نقدی در نظر گرفته شده و 10 اثر هم شایسته تقدیر خواهند شد.

وی افزود: 20 اثر اول به صورت کتاب چاپ می‌شود، مهلت ارسال آثار تا سوم خردادماه سال 1401 است و مراسم اختتامیه در 29 تیرماه برگزار می‌شود، نخستین جایزه ادبی فقط در بخش داستان کوتاه برگزار می‌شود و در دوره‌های بعد در بخش‌های شعر، عکس و غیره هم پذیرای اثر خواهیم بود.

فرهاد حدادیان پدر شهید مدافع امنیت محمدحسین حدادیان نیز در این مراسم بیان کرد: شهید حدادیان با اخلاص و بی‌ادعا بود و همیشه دغدغه‌ حفظ دستاورد‌های نظام را داشت، هیچ وقت از کارهای خیری که می‌کرد دم نمی‌زد، مزد این اخلاص و بی‌‌‌ادعا بودن‌هایش را با شهادت گرفت.

وی افزود: محمد حسین در شب یک اسفند 96 توسط یکی از فرقه‌های ضاله داعشی‌وار به شهات رسید، پس از ارتباط‌های مکرر با جوانان در راستای فعالیت‌های فرهنگی به این نتیجه رسیدیم جایزه ادبی شهید حدادیان را ایجاد کنیم.

حدادیان ضمن پرداختن به برکات خون شهدا گفت: به برکت خون شهید حدادیان برای نخستین بار خانه قطب این فرقه فروخته شد و 4 سال خانقاه اصلی آن‌ها تعطیل است.

پدر شهید مدافع امنیت محمدحسین حدادیان ادامه داد: جوایز این جشنواره ادبی کاملا شخصی و از طرف خانواده شهید است و به هیچ نهاد یا ارگانی وابسته نیست.

 شهید حدادیان دغدغه امنیت و مبارزه با فرقه های ضاله را داشت  

وی در ادامه با اشاره به هجمه‌های دشمن در مورد این شهید گفت: اگر دشمن این گونه روی این شهید مانور داد به دلیل انقلابی بودن شهید است، این شهید دغدغه امنیت و مبارزه با فرقه‌های ضاله را داشت، دشمن بعد از شهادت این شهید دانست که خون این شهید چه آثار و برکاتی خواهد داشت که این گونه هجمه وارد کرد.

حدادیان عنوان کرد: چند روز بعد از شهادت این شهید، رهبر معظم انقلاب به منزل ما تشریف آوردند و فرمودند که داغ فرزند سخت است اما خون این شهید آثار و برکاتی فراوانی خواهد داشت.

به گزارش تسنیم شهید محمّد حسین حدادیان در تاریخ 23 دی ماه 1374 در تهران به دنیا آمد، محمّد حسین دانشجوی علوم سیاسی و از 7 سالگی عضو بسیج بود و در مسجد فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/ح 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرقه های ضاله برگزار می شود حسین حدادیان حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد. مهلت ارسال آثار این جایزه تا ۳۱ شهریور است.

سی‌ودومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی (۲٠۲۳) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن‌ماه ۱۴٠۳ برگزار می‌شود.

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت می‌کند یک نسخه مکتوب از کتاب موردنظر خود را برای شرکت در این دوره از جایزه به نشانی دبیرخانه و نسخه الکترونیک کتاب را نیز به پایگاه الکترونیکی جشنواره به نشانی www.bookaward.ir ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان موضوع آثار ارسالی در بخش مطالعات اسلامی شامل کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر و … و در بخش مطالعات ایرانی شامل کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و… است.

آثار ارسالی باید از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی و بهره‌مندی از ارزش فرهنگی درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی، برخوردار باشند.

تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل‌بندی موضوعات، رعایت هماهنگی فصل‌ها و یک‌دستی مطالب، ذکر فهارس فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی، رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتاب‌های ترجمه‌شده، رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم و ارائه نسخ بدل به حد کافی در کتاب‌های تصحیح‌شده از ویژگی‌های آثار ارسالی است.

کد خبر 6093284 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی