Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم افروغ روز شنبه در دیدار با امام جمعه خورموج، افزود: تعامل و هم‌اندیشی با استفاده از رهنمودهای عالمانه امامان جمعه این شهرستان می‌تواند علاوه بر حل مشکلات، فعالیت در مسیر را هموار و حرکت رو به جلو را سرعت بخشد. 

وی حوزه فرهنگ را مساله و موضوع روز جامعه دانست و افزود: جامعه نیازمند ارتقاء این حوزه است و برای تحقق این مهم باید با ترویج مناسب و اصولی به بهترین شکل ممکن زمینه گسترش آن را فراهم کرد که این موضوع در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر اضافه کرد: بر خود واجب دانستم که با حضور در شهرستان دشتی در محضر امام جمعه دشتی باشم و در راستای توسعه حوزه فرهنگ و هنر مشورت کنم.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی هم افزایی و ایجاد فضایی آرام برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تحقق اهداف سازمانی است.

افروغ ادامه داد: احترام و تکریم ارباب‌رجوع، تعهدکاری، تسهیل در امور براساس قانون‌مداری از جمله نکات و مولفه‌های مهم برای موفقیت در عرصه کاری است که کارکنان و متولیان فرهنگی باید به آنها اهتمام ویژه داشته باشند.  

وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تعامل و همدلی یکدیگر در رفع مشکلات، تلاش و بهترین راندمان را در ریل خروجی قرار دهیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: یکی از اهداف ما در سفر به شهرستان‌ها استماع و بهره گیری از دیدگاه‌ها و نظرات همکاران شهرستانی و برطرف کردن موانع برای فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح شهرستان‌ها است.

افروغ اظهار امیدواری کرد با همکاری و انسجام بتوانیم بیش از گذشته در تحقق اهداف سازمان و ارتقاء سطح فرهنگ و هنر قدم برداریم. 

امام جمعه خورموج هم در این دیدار گفت: فرهنگ و هنر حوزه‌ای تاثیرگذار در تمام جوامع بشری است و استفاده از آن برای پیشرفت ضروری است.

حجت السلام علی زاهد دوست افزود: شهرستان دشتی دارای ظرفیت متعددی در حوزه فرهنگ و هنر است و می‌توان از این مهم در رشد و توسعه استان نیز بهره برد. 

وی اظهار امیدواری کرد با حضور مدیرکل جوان و انقلابی فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد شکوفایی حوزه فرهنگ و هنر باشیم. 

همچنین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در این نشست اظهار داشت: فرهنگ و هنر حوزه خاص و ویژه‌ در جامعه است که توجه به این حوزه موجب رشد و شکوفایی دیگر بخش‌ها می‌شود. 

حمید زارعی بیان کرد: امروز اگر موفقیت‌هایی در حوزه کتاب خوانی، باشگاه‌های کتاب خوانی و سایر حوزه‌های فرهنگی و هنری بدست آمده، حاصل اتحاد و همدلی همه مسئولین فرهنگی شهرستان دشتی است.

برچسب‌ها بوشهر ایرنا شهرستان دشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ایرنا شهرستان دشتی بوشهر ایرنا شهرستان دشتی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی فرهنگ و هنر حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه با حضور مسئولان استانی و محلی در سالن اجتماعات این مدرسه با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری اظهار داشت: انسان در کتب غرب بازیچه دست سیاستمداران است و سیاستمداران به گونه ای انسان ها را می سازند که به درد سیاست های آنها بخورد ولی انسان در مکتب اسلام تربیت می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: فرق تربیت در اسلام شکوفایی استعدادها است ولی در غرب صنعتی بیش نیست و برای رسیدن به اهداف خود انسان ها را می سازند.

وی با اشاره به اینکه علم و تربیت جدایی ناپذیرند، گفت: یکی از دغدغه های شهید مطهری در مسائل تربیتی جدایی مساجد از مدارس بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با تاکید برلزوم رشد علمی و اخلاقی به صورت توأمان در بین دانش آموزان افزود: تفکیک بین مسجد و مدرسه در سبک آموزش های ایرانی اسلامی نبوده و بسیاری از آسیب ها از قِبَل همین مساله رخ داده است.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به واکنش برخی از افراد به طرح مسجد مدرسه خاطر نشان کرد: آموزش اصیل همان آموزشی است که علم در کنار معنویت و در خدمت معنویت است و علم بدون اخلاق و بندگی، علم در خدمت هوای نفس است و از نگاه شهید مطهری این تفکیک، تقلید احمقانه از سبک غربی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر مطالعه آثار و اندیشه های شهید مطهری را برای طالبان علم ضروری دانست و تاکید کرد: اجرای اندیشه های این استاد بزرگ حوزه علمیه، فرهنگ کشور را در برابر تهاجمات عقیدتی و ضد فرهنگی حفظ می کند و تعالی جامعه را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با یادآوری فرمایشات امامین انقلاب نسبت به استفاده از آثار گرانسنگ استاد شهید گفت: بر فرهیختگان و متولیان فرهنگی لازم است در نشر اندیشه های ناب این متفکر کم نظیر عالم اسلام تلاش وافری انجام دهند.

وی از تلاش های مدیر پیشین حوزه علمیه الزهرا (س) تقدیر و برای مدیر جدید این حوزه آرزوی توفیق کرد.

کد خبر 6092554

دیگر خبرها

  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر