Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رییس این سازمان، تدروس ادهانوم، در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: در ابتدای شیوع این ویروس، هیچ‌کدام از ما تصور نمی‌کردیم وارد سال سوم همه‌گیری هم بشویم.  اینک یکی از سوالات مهمی که اذهان عمومی می پرسند این است که چه زمانی این دوران ناگوار به پایان خواهد رسید؟ در واقع، پوشش بالای واکسنیاسیون در برخی کشورها، همراه با شدت کمتر اومیکرون، این توهم را ایجاد کرده که همه‌گیری به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تا  زمانی که ۷۰ هزار نفر در هفته بر اثر این بیماری می میرند، نمی توان چنین ادعایی کرد.

ادهانوم افزود: ۸۳ درصد از جمعیت آفریقا هنوز یک دوز واکسن دریافت نکرده اند. در عین حال نظام های بهداشتی همچنان تحت فشار قرار شدیدی هستند. ما یک ویروس بسیار قابل انتقال داریم که تقریباً به صورت کنترل نشده در گردش است و نظارت بسیار کمی هم روی آن هست و نمی توان سیر تکاملش را دقیقا ردیابی کرد. در واقع، باید گفت شرایط برای ظهور انواع خطرناک تر و قابل انتقال تر ایده آل است.

رییس سازمان جهانی بهداشت بیان کرد: اما می توانیم امسال با کمک هم به این همه گیری پایان دهیم. ما ابزارها و دانش لازم را داریم. از همین رو از همه کشورها می‌خواهیم که نیاز مالی فوری ۱۶ میلیارد دلاری سازمان جهانی بهداشت برای تهیه واکسن‌ها، آزمایش‌ها و درمان‌ها  را برطرف سازند. 

در مقایسه با هزینه های سالانه ای که این ویروس به اقتصاد جهان تحمیل می کند، ۱۶ میلیارد دلار رقم بالایی محسوب نمی شود.  تحلیل ما این است که برای سال آتی سازمان جهانی بهداشت به ۳۱ میلیارد دلار بودجه نیاز دارد.

وی گفت: با در نظر گرفتن این توصیه‌ها، ماه گذشته هیات اجرایی سازمان جهانی بهداشت به من ماموریت داد تا مجموعه‌ای از پیشنهادها را در مورد تقویت تلاش جهانی برای پیشگیری، آمادگی و واکنش به همه‌گیری تهیه کنم تا در مجمع جهانی بهداشت که اردیبهشت ماه برگزار می شود، مورد بررسی قرار گیرد.

ادهانوم اضافه کرد: در نشست ویژه مجمع جهانی بهداشت در پایان سال گذشته، ۱۹۴ کشور عضو سازمان جهانی بهداشت توافق کردند که یک سند جدید الزام آور قانونی را برای تعیین قوانین برای پیشگیری، آمادگی و واکنش به این بیماری همه گیر تنظیم کنند.  باید شورایی در چارچوب قانون اساسی سازمان جهانی بهداشت، برای اطمینان از انسجام سیاسی، استراتژیک و فنی، تشکیل شود.  ما به سیستم‌ها و ابزارهای قوی‌تری برای پیشگیری، شناسایی و واکنش سریع به این پاندمی و همه‌گیری‌های آتی نیاز داریم.  

سازمان جهانی بهداشت پیش تر اقداماتی را برای ایجاد برخی از این سیستم ها و ابزارها، از جمله مرکز سازمان جهانی بهداشت برای اطلاعات  همه گیری  در برلین، برای افزایش نظارت جهانی از طریق اطلاعات مشترک انجام داده است.  

ما در حال اجرای آزمایشی سیستم «بیو هاب» (BioHub) هستیم که سازوکاری جدید برای به اشتراک گذاشتن یافته های بیولوژیکی نوین توسط کشورها است.  چندین کشور اکنون در حال اجرای آزمایشی این سامانه سلامت هستند که یک مکانیسم برای افزایش آمادگی ملی است.  تا کنون شش کشور آفریقایی برای تولید واکسن‌های «ام آر ان ای» (MRNA) خود از این مرکز فناوری دریافت کرده اند: مصر، کنیا، نیجریه، سنگال، آفریقای جنوبی و تونس. همچنین ما در حال ساخت آکادمی  در لیون، فرانسه هستیم.

وی در پایان سخنرانی گفت: کرونا زمانی تمام می شود که ما تصمیم بگیریم به آن پایان دهیم. زیرا این یک موضوع شانسی نیست، یک امر انتخابی است.   پایان دادن به این بیماری همه گیر باید تمرکز همه ما باشد. در عین حال، باید درس هایی را که کووید ۱۹ به ما آموخته مرور کنیم.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد کنفرانس امنیتی سازمان جهانی بهداشت سویه اومیکرون ویروس کووید واکسنیاسیون اخبار مرتبط قرنطینه اومیکرون چند روز است؟ سیر ابتلا به اومیکرون صعودی است زیرسویه های جدید اومیکرون آمدند اومیکرون از کجا آمده است؟ اومیکرون پایان همه گیری کرونا در اروپا خواهد بود اروپا کمتر از دو ماه دیگر درگیر اومیکرون می شود ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها سازمان جهانی بهداشت: امسال می تواند سال پایان کرونا باشد پس از ۱۰سال؛ از تهران به دوحه تماس رییسی با مکرون در خصوص مذاکرات وین با ۲ میلیون چه موبایلی بخریم؟ (جدول) بارش برف و باران در تهران از امشب گرانترین شاسی بلند ایران خودرو چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) لشکر دشمن شکن؛ دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر ​رشد ۵۱ درصدی صادرات به اکو در ۱۰ ماهه امسال قیمت خودروهای اس دبلیو ام + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) درج قیمت تولیدکننده برای ۷ هزار قلم کالا اینترنت گران می شود حتی با این سرعت و کیفیت! قیمت خودروهای بی وای دی + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ​برنج مشمول قیمت گذاری دستوری شد پاسخی برای اقدامات تحریک آمیز نداریم ساینا چقدر ارزان شد؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) چه کسانی با صادرات خشکبار، می توانند موبایل وارد کنند؟ جلسه دوجانبه هیات های ایران و روسیه در وین پیش بینی قیمت دلار اول اسفند؛ بازی تکراری دلار برای نزول؟ قیمت خودروهای بسترن + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) بیمه آسیا بیمه نامه درمان انفرادی ارائه می کند تعیین پیشواز خاص برای مخاطب خاص امکان پذیر شد با عیدی امسال کارگران چند کیلو برنج و گوشت می توان خرید؟ بال مرغ کیلویی چند؟ (جدول) سود سهام عدالت چه روزی واریز می شود؟ ریزش قیمت سمند ادامه دارد + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) صعود بی وقفه قیمت وام مسکن/ مهلت دریافت وام تخفیف دار تمدید شد ​مذاکرات مقامات روسیه و اتحادیه اروپا درباره مسائل باقی‌مانده در مذاکرات وین با ۷۴۰ میلیون خودروی ژاپنی بخرید + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ادعای معاون وزیر صمت در مورد کاهش قیمت ٤٥٠٠ قلم کالا تحقیقات روی بارسلونا، تیم بدون لوگو و آرم! + عکس بورس امروز ۳۰ بهمن / بازگشت پول به بازار، ممکن است؟ قیمت خودروهای جِی ام سی + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ۹۲ و ۷۰ میلیون فالوئر فیک برای رونالدو و مسی! قیمت جدید پژو ۴۰۵ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) تامین اجتماعی، مشتری بیمه سرمد شد الزام فروش ارز صادراتی قیر در نیما مزدا ۳ در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) قیمت خودروهای جک + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ​امیرعبداللهیان: تهران از خود قرمز خود در مذاکرات وین نمی‌گذرد گوشی های ۶ میلیونی هوآوی (جدول) ۱۰ راهکار موثر برای کسب موفقیت های عالی و درآمد بالا از کار و شغل تدریس خصوصی عیدی امسال کارگران معادل چند دلار است؟ امیرعبداللهیان: غرب تصمیم نهایی اش را بگیرد قیمت کوییک درجا زد + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) اپلیکیشن آرتان لایف تحت حمایت بانک ملت نیست ​امیرعبداللهیان: رسیدن به توافق خوب در کمترین زمان اراده ماست قیمت خودروهای برلیانس + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) رزمایش یک روزه هسته ای روسیه آغاز شد اعلام قیمت تست کرونا در بخش دولتی و خصوصی ایران با امیرعبداللهیان در حال نهایی کردن برجام؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کنفرانس امنیتی سازمان جهانی بهداشت سویه اومیکرون ویروس کووید سازمان جهانی بهداشت جدول قیمت کامل قیمت خودروهای ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید

فیلم «مست عشق» با جذب ۵۰ هزار و ۶۵۸ مخاطب در نخستین روز اکران خود موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فیلم «مست عشق» در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۰,۶۵۸ مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند.

مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳,۵۸۵,۵۲۰,۰۰۰ ریال بوده است و باید به این نکته توجه داشت که این فیلم در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است.

اکران مست عشق از روز چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ آغاز شد و تمامی سانس‌های فوق‌العاده اثر نیز تا پیش از ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه ترتیب داده شد تا این فیلم بتواند در این بازه، با جذب نزدیک به ۵۱۰۰۰ مخاطب، رکورد پرمخاطب‌ترین فیلم در اکران روز نخست را از آن خود کند.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود ۲۵۰۰۰ مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱۰۰۰ مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹۰۰۰ مخاطب، هزارپا ۲۷۰۰۰ مخاطب، مطرب ۳۵۰۰۰ مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵۰۰۰ مخاطب داشته است، دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸۰۰۰ و ۳۱۰۰۰ مخاطب را به سینما کشاندند.‌

نکته قابل توجه در این رکوردشکنی آن است که تا پیش از این، جایگاه صدر جدول و رکوردها به فیلم‌های کمدی محدود می‌شد اما با اکران این فیلم این موضوع به اثبات رسید که دیگر موضوعات نیز برای مردم جذب و قابل توجه است و این امر نشان‌دهنده آن است که مست عشق طی روزهای آتی نیز با استقبال بسیار خوبی همراه خواهد بود و احتمالاً که بتواند یک رکوردشکنی خوب را در جدول فروش امسال سینمای ایران به جای بگذارد.

استقبال ۵۱۰۰۰ نفری مخاطبان در روز نخست نمایش این فیلم در شرایطی رقم خورد که تمساح خونی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم امسال سینماهای کشور، طی روز گذشته، نزدیک ۲۰۰۰۰ مخاطب داشت و سال گربه نیز به عنوان دومین فیلم پرفروش امسال، نتوانست بیش از ۱۷۰۰۰ مخاطب جذب کند.

کد خبر 747748

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در خوزستان با امنیت کامل 
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک