Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دومین مرحله طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در شهرستان‌های مرزی استان خراسان جنوبی از امروز (۳۰ بهمن) آغاز شد.

مجید شایسته، امروز شنبه ۳۰ بهمن به رسانه‌ها اعلام کرد: این طرح از ۳۰ بهمن تا سوم اسفند ماه اجرا می‌شود و گروه سنی هدف آن متولدین ۲۵ دی ۱۳۹۵ تا سوم اسفند ۱۴۰۰ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: دومین مرحله طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در شهرستان‌های مرز شرقی استان خراسان جنوبی شامل نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه، همچنین تمامی مناطق زیر پوشش تیم سیار در شهرستان‌های بیرجند، سرایان، فردوس، بشرویه، قاینات، خوسف و طبس اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: مهاجرین خارجی ساکن در اردوگاه‌ها یا خارج از آن، همه خانوارهای ساکن در کلونی‌ها، محل تجمع عمده مهاجرین خارجی و تمامی کودکان زیر پنج سال که احتمالا همراه با مادران خود در زندان‌ها اقامت دارند، گروه هدف این طرح هستند.

وی میزان پوشش مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفال را که دی ماه امسال اجرا شد، ۹۹ درصد اعلام کرد و یادآور شد: فلج اطفال یک عفونت حاد ویروسی با دامنه متغیر از عفونت بدون علامت تا عفونت مغز، فلج و مرگ است که عامل بیماریزای آن ویروس وحشی فلج اطفال است و این ویروس در سه تیپ ۱ و ۲ و۳ می‌تواند سبب ایجاد بیماری شود.

شایسته با بیان اینکه وقوع اکثر موارد تک‌گیر و همه‌گیر این بیماری در تابستان و پاییز رخ داده و در هر سنی می‌تواند اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: تنها مخزن ویروس فلج اطفال، انسان است که بیشتر در کودکان و نوجوانان و یا در مناطقی که وضعیت بهداشتی آنها در سطح پایین است، از طریق مدفوعی - دهانی سرایت می‌کند.

وی ایمن‌سازی عادی طبق برنامه واکسیناسیون کودکان، ایمن‌سازی در پاسخ به بروز موارد فلج شل حاد و ایمن‌سازی پاک‌سازی (Mopping – up) مانند مرحله حاضر که در حال اجراست را از راهکارهای حصول به ریشه‌کنی فلج اطفال عنوان کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فلج اطفال واکسن واکسیناسیون فلج اطفال خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های یک هفته اخیر بیشترین میزان ذخیره‌سازی رواناب در سد‌های حاجی آباد زیرکوه و نهرین شهرستان طبس انجام شد. 

عباس سارانی افزود: یک میلیون و ۶۴۰ هزار مترمکعب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۹۷۰ هزار متر مکعب در سد نهرین طبس رواناب مهار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: در بارندگی‌های چند روز گذشته حجم فعلی مخازن سد‌های استان به ۱۸.۵ میلیون مترمکعب رسید.

به گفته وی در حال حاضر ۲۴ درصد مجموع ظرفیت هشت سد مخزنی استان که معادل ۷۵ میلیون مترمکعب است آبگیری شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد