Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:28:35 GMT

برگزیدگان مسابقه «هزارهزار پولک‌ نور» معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۴۱۹۵

برگزیدگان مسابقه «هزارهزار پولک‌ نور» معرفی شدند

به گزارش ایرنا، این آیین عصر شنبه با حضور سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رویا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ و رئیس فرهنگسرای سرو، هیئت داوران و گروه‌های سرود و جمعی از کودکان و نوجوانان برگزیده برگزار شد.

فراخوان مسابقه «هزارهزار پولک نور» به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ و فرهنگسرای سرو بهمن ماه امسال به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر با موضوع بازخوانی سرود جمهوری اسلامی ایران ویژه کودکان و نوجوانان منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقه با هدف بازآفرینی هنرمندانه سرود ملی کشورمان توسط گروه‌های سرود دانش‌آموزی و سازماندهی این گروه‌ها و با رویکرد همدلی، هم‌آوایی و انتقال پیام انقلاب به زبان سرود در بخش‌های گروهی و انفرادی در سه رده سنی زیر ۶ سال، ۶ تا ۸ سال و ۹ تا ۱۲ سال به صورت مجازی برگزار شد.

سجاد عزیزی‌آرام، شهرام صارمی، سیدمصطفی بانیان و حسن آزاده‌فر هیئت داوران مسابقه «هزارهزار پولک نور» بودند که با بررسی بیش از ۸۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه این مسابقه نفرات و گروه‌های سرود شرکت‌کننده را داوری و منتخبین را معرفی کردند:

- بخش گروهی(۶ تا ۸ سال)

رتبه اول؛ گروه سرود خانه فرهنگ فدک، منطقه هشت؛ آرسام میرزایی، سروش عظیمی، سوین دانایی، آوا پاشانژاد، باران بیگی، آنیسا رسولی، آدرین بیگی، النا مبارکی، بنیامین ربیع‌زاده، یوشا جنت‌ مکان

رتبه دوم؛ گروه سرود خانه کودک فرهنگسرای اشراق، منطقه چهار؛ آیلین شاه علیزاده، آوا شفاعتی‌پور، آستان قربانی‌تپه، سوفیا نیک‌پندار، سامان مختاری، امیرمحمد غنی‌پور

رتبه سوم؛ گروه سرود خانه فرهنگ زیتون، منطقه ۱۴؛ فاطمه زهرا و الین مرادی

- بخش گروهی(۹ تا ۱۲ سال)

رتبه اول؛ گروه سرود مهریار(روستای پاکدشت قدرتی)؛ زهرا جوادی، ریحانه طالع‌زاده، سهیل غیور، امیر حمزه ریگی، امیرمهدی گرگ‌نژاد، متین شهیدکی

رتبه دوم؛ گروه سرود پسران شمیم یاس؛ امیرعلی کربلایی‌زاده، محمدطاها عباسی، رادمهر اسفندیاری، محمدامین عیوضی، محمدرضا عیوضی، محمدحسن ملابراری، محمدحسین ماهی، حسین کاووسی، کیان بهلولی، امیر محمد ولی‌زاده، پارسا کسرایی، سبحان باشتنی

رتبه سوم؛ گروه سرود دختران کوثر(روستای ابراهیم‌آباد)؛ سینا رزوقی، نازنین زهرا نوری، ستاره حشمتی، محیا اسماعیلی، نرگس عظیمیان، نازنین عظیمیان، فائزه جاورتی، زهرا حشمتی، هانیه عزیزی

- بخش انفرادی(زیر ۶ سال)

رتبه اول؛ زهرا حیدری (منطقه ۲۰)

رتبه دوم؛ پریا داودزاده (منطقه ۲۱- خانه فرهنگ نوردانش)

رتبه سوم؛ ترلان احمدی (منطقه ۱۲)- حسنا آقاسی (منطقه ۲)

دنیز کمال‌پور(منطقه ۱۷) به دلیل خردسال بودن شایسته تقدیر شد.

- بخش انفرادی (۶ تا ۸ سال)

رتبه اول؛ مهسا ایران‌خواه (منطقه ۲۰)

رتبه دوم؛ امیرعلی سعیدی (منطقه ۶)

رتبه سوم؛ حسام‌الدین فاضلی (منطقه ۲۰)-محمدحسن ملابراری(منطقه ۶)

- بخش انفرادی (۹ تا ۱۲ سال)

رتبه اول؛ بهار علی‌محمدی (منطقه ۲۰)-مرسده مدیریان‌فر(منطقه ۶)

رتبه دوم؛ فاطمه ایرجی (منطقه ۶)-زهرا پرتویی (روستای زیوان)

رتبه سوم؛ پارسا محمدی (منطقه ۲۲)

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ و رئیس فرهنگسرای سرو در این آیین با اشاره به افزایش نفوذ رسانه‌ها در جامعه و گسترش فضای مجازی گفت: در این شرایط و استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی، ضروری است که هویت ملی و اسلامی به آنان منتقل شود.

رویا فتحی افزود: ابزار هنر و سرود یکی از ابزارهای انتقال هویت ملی و اسلامی به کودکان و نوجوانان است، همچنین خواندن سرود ضمن تقویت اعتماد به نفس و دانش ادبی، کار گروهی را به آنان می‌آموزد.

وی بیان کرد: سرود ملی در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران یکی از نمادهای اصلی کشورمان محسوب می‌شود، خواندن سرود یا نواختن نوای آن در هر کشوری به این علت است که آرمان‌هایشان را به جامعه خود و سایر کشورها منتقل کنند، آرمان کشور ما آزادی، وحدت، استقلال و انتقال پیام شهدا به نسل‌های آینده است که می‌تواند با سرود جمهوری اسلامی محقق شود.

فتحی با اشاره به برگزاری مسابقه «هزار هزار پولک‌ نور» به مناسبت دهه مبارک فجر اظهارداشت: واحد موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یک قطعه از سرود جمهوری اسلامی را بازآفرینی کرد، فراخوانی منتشر شد و کودکان و نوجوانان می‌توانستند با مراجعه به سایت فرهنگسرای سرو و دریافت فایل صوتی مسابقه، اقدام به خواندن سرود جمهوری اسلامی ایران کرده و آثاری را به صورت فردی و گروهی به دبیرخانه ارسال کنند، بیش از ۸۵۰ اثر فاخر به دبیرخانه ارسال شد که هیئت داوران با دقت نظر آثار را بررسی و برگزیدگان را معرفی کردند.

برچسب‌ها فرهنگسرای سرو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگسرای سرو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دهه فجر فرهنگسرای سرو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دهه فجر سرود جمهوری اسلامی کودکان و نوجوانان فرهنگسرای سرو فرهنگی هنری گروه سرود رتبه اول رتبه دوم رتبه سوم منطقه ۲۰ منطقه ۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیران عامل، معاونین و مدیران این مناطق در مشهد برگزار شد، «اروند» توانست در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را کسب نماید.

دیگر خبرها

  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد