Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@20:03:56 GMT

علل تنگی نفس بعد غذا خوردن چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۴۴۰۰

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ تنگی نفس بعد از غذا خوردن ممکن است به دلیل مشکلات ریوی یا قلبی و یا معده اتفاق بیفتد و همچنین ممکن است علامت یک واکنش آلرژیک شدید به غذا باشد که به آن آنافیلاکسی می گویند.

اگر به غذا آلرژی داشته باشید، احتمالاً بیشتر اذیت می شوید و حتی ممکن است این آلرژی به قدری شدید باشد که زندگی شما را تهدید کند اما اگر مطمئن هستید که به غذا آلرژی ندارید، حتما باید موارد دیگر را مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی اوقات این تنگی نفس بعد از غذا به قدری سخت می شود که حتما باید به پزشک مراجعه کنید. در این قسمت از بهداشت و سلامت علل مربوط به تنگی نفس بعد از غذا را به طور مفصل برای شما توضیح خواهیم داد.

آنافیلاکسی

تنگی نفس بعد از خوردن غذا، اولین علامتی است که به دلیل آنافیلاکسی تجربه می کنید. این حساسیت شدید حتی زندگی را تهدید می کند. همچنین ممکن است چند دقیقه یا حتی دو ساعت بعد از غذا خوردن هم طول بکشد.

اگر چه بعضی از افراد که به آنافیلاکسی مبتلا هستند، ممکن است فقط علائم خفیف و ملایم تنفسی داشته باشند اما بعضی از آن ها دچار حمله شدید آسم هم خواهند شد.

اگر اخیراً غذایی خورده اید که می دانستید به آن آلرژی دارید و حالتی شبیه به حمله آسم به شما دست داده، حتماً باید تحت نظر پزشک قرار بگیرید. ممکن است در این شرایط پزشک یک آمپول تجویز کند که در صورت مشاهده آنافیلاکسی، بتوانید خودتان آن را تزریق کنید.

سوزش و رفلاکس معده

افراد مبتلا به سوزش معده یا همان بیماری رفلاکس معده، ممکن است بعد از خوردن یک وعده غذایی تنگی نفس پیدا کنند. در واقع علت این است که محتوای شکم در چنین حالتی در جهت اشتباه قرار می گیرد. علائم رایج سوزش معده شامل درد و سوزش در قفسه سینه است و احساس می کنید که غذا در گلوی شما گیر کرده است.

تنگی نفس، سرفه یا خس خس کردن سینه بعد از وعده های غذایی خیلی اتفاق رایجی نیست. پس باید آن را جدی بگیرید؛ مخصوصا اگر به طور مکرر اتفاق بیفتد. همچنین ممکن است دچار سکسکه شوید یا گلو درد هم احساس کنید.

بیماری مزمن انسداد ریه

افرادی که به بیماری مزمن انسداد ریه مبتلا هستند، معمولاً بعد از خوردن یک وعده غذایی دچار تنگی نفس یا خس خس سینه می شوند؛ مخصوصاً زمانی که غذای زیادی خورده باشند، بیماری مزمن انسدادی ریه به دلیل وجود مواد آلوده در هوا مثل دود سیگار تشدید می شود و همچنین ممکن است احساس فشار در قفسه سینه و سرفه مزمن را ایجاد کند. در چنین حالتی مشکل شما هیچ ربطی به سیستم گوارشی تان ندارد.

از آن جایی که وعده های غذایی بزرگ تر و حجیم تر، انرژی بیشتری برای گوارش نیاز دارند، در نتیجه فضای بیشتری را در قفسه سینه و شکم اشغال می کنند و با فشار زیادی روی ریه و دیافراگم بعد از خوردن وعده غذایی حجیم مواجه می شوید.

اگر پزشک تشخیص داد که شما به بیماری انسدادی ریه مبتلا هستید، بهتر است که وعده های غذایی خود را با حجم کمتر میل کنید و تا جایی که می توانید از تنگی نفس بعد از غذا جلوگیری کنید. همچنین ممکن است به شما پیشنهاد کنند که از مصرف نمک اجتناب کنید زیرا حساسیت قلبی را افزایش می دهد.

بیماری فتق و بیماری قلبی

بیماری فتق و بیماری قلبی در کنار تمام مواردی که در بالا نام بردیم، می تواند علت تنگی نفس بعد از مصرف غذا باشد. افرادی که علائم را به طور مکرر احساس می کنند اما خودشان مطمئن هستند که آلرژی ندارند، حتماً باید به پزشک مراجعه کنند و علت اصلی را ریشه یابی کنند.

اختلال اضطراب

این اختلال نوعی بیماری روانی شایع است که علائم متعددی دارد اما اگر اضطراب شما با عوامل تغذیه ای و افزایش وزن مرتبط باشد احتمال دارد وعده های غذایی که می خورید باعث تنگی نفس و سایر علایم از قبیل تهوع، سرگیجه، درد قفسه سینه و ترس شود.

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد قلب تنگی نفس بلعیدن خوردن غذا اخبار مرتبط تنگی نفس ناشی از کووید نشانه مشکل قلبی است ارتباط دردناک سینه با قلب! ارتباط بی حسی پاها و بیماری قلبی تاثیر شکوفه های بهاری بر سلامت بدن! نوشیدنی که از ابتلا به بیماری قلبی جلوگیری می کند! چند دلیل که در قفسه سینه احساس درد می کنید! ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها علل تنگی نفس بعد غذا خوردن چیست؟ آشنایی با چند فایده ژله برای بدن اختراع ماسکی که جوان کننده سریع پوست است خطیب زاده: برای توافق غربی ها فوری همانند ایران عمل کنند یک چهارم درآمد نفتی از دست دولت خارج می‌شود ب ام و به زیر ۲ میلیارد رسید + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) آشنایی با مواد غذایی انرژی زای طبیعی هاچ بک چینی ایران خودرو چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) پوشش واکسیناسیون در ذوب آهن اصفهان بالاتر از میانگین کشوری و استانی آیا نیاز به مذاکره وجود ندارد؟ قیمت خودروهای چانگان + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) دلار چقدر روی قیمت خودرو تاثیر می گذارد؟/ ۲۰ درصد قیمت خودرو، سود وام خودروسازان است تاثیر مدل خوابیدن در جلوگیری از آلزایمر کدام مدل لکسوس در ایران موجود است؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) سقوط امپراطوری فیسبوک در ۶ ماه رقیب تندر ۹۰ در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) پیش نیاز استقلال بانک مرکزی، اصلاح نظام مالی و بودجه ای دولت است قیمت آبگرمکن ثابت ماند + جدول پرسپولیس از خرید بازیکن خارجی منصرف شد آیا عزیزی خادم باز می گردد؟ ارزان ترین مدل تیگو ۵ چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) امیرعبداللهیان: آمادگی رسیدن به یک توافق خوب در کوتاهترین زمان را داریم شاسی بلند فولکس چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) لوگرانو؛ رنگ بندی سفارشی اسپلیت (برای اولین بار در ایران) ​پیش بینی قیمت طلا و سکه برای اول اسفند/ افسار قیمت به دست دلار افتاد! ارزان ترین گوشی اپل + جدول قیمت قیمت خودروهای تویوتا + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟ ۳ مدل بنز ۱۰۰ میلیون ارزان شد + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) بلاتکلیفی پوتین در اوکراین نجات ۱۰۰ میمون اسیر در خانه متروکه + فیلم با ۴۲۰ میلیون هم می توان شاسی بلند خرید + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) سازمان جهانی بهداشت: امسال می تواند سال پایان کرونا باشد پس از ۱۰سال؛ از تهران به دوحه تماس رییسی با مکرون در خصوص مذاکرات وین با ۲ میلیون چه موبایلی بخریم؟ (جدول) بارش برف و باران در تهران از امشب گرانترین شاسی بلند ایران خودرو چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) لشکر دشمن شکن؛ دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر ​رشد ۵۱ درصدی صادرات به اکو در ۱۰ ماهه امسال قیمت خودروهای اس دبلیو ام + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) درج قیمت تولیدکننده برای ۷ هزار قلم کالا اینترنت گران می شود حتی با این سرعت و کیفیت! قیمت خودروهای بی وای دی + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ​برنج مشمول قیمت گذاری دستوری شد پاسخی برای اقدامات تحریک آمیز نداریم ساینا چقدر ارزان شد؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) چه کسانی با صادرات خشکبار، می توانند موبایل وارد کنند؟ جلسه دوجانبه هیات های ایران و روسیه در وین پیش بینی قیمت دلار اول اسفند؛ بازی تکراری دلار برای نزول؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قلب تنگی نفس بلعیدن خوردن غذا تنگی نفس بعد از غذا وعده های غذایی جدول قیمت کامل قیمت خودروهای بعد از خوردن قفسه سینه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ بیماری قلبی قیمت خودرو غذا خوردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌شنبه هشتم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748254

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + جدول
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • قیمت جدید محصولات مدیران خودرو + جدول اردیبهشت ۱۴۰۳