Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان کل خواستار برخورد با اعضای سازنده یکی از فیلم‌های جشنواره فجر شد

معاون قضایی دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از جرم، در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعنوان مدعی العموم و در اجرای تکالیف قانونی مندرج در ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری و صیانت از فرهنگ عمومی موضوع بند الف ماده ۱ دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه»، ضمن تقدیر از آثار سینمایی که موجب نشر فرهنگ اسلامی ایرانی و در دفاع از سبک زندگی سالم و اصول اخلاقی و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرده است تا نسبت به اظهارات خلاف واقع و غیرکارشناسی یکی از اعضای سازنده یکی از آثار جشنواره چهلم فیلم فجر اقدامات لازم صورت گیرد. در بخشی از نامه  غلام عباس ترکی، معاون دادستان کل کشور به کنفرانس خبری اعضای سازنده یکی از آثار جشنواره اخیر فیلم فجر اشاره شده است که با بیان مطالبی غیر کارشناسی و احساسی، برخی از احکام مسلم دینی را نادیده گرفته و موجبات تکدر و آزردگی خاطر جامعه اسلامی به ویژه متدینین را فراهم آورده است.

واکنش دختر محمدعلی رامین به اظهارات رضا کیانیان

صالیا رامین در پیامی که برای کیانیان نوشته بود آورده است: «من بهتر از هرکسی می‌دانم که در این شهر فرزند محمدعلی رامین بودن و این طور لباس پوشیدن و فعالیت کردن چه هزینه‌ای دارد، چون هزینه‌اش را سال‌هاست که با پوست و استخوانم داده‌ام اما من هم مثل هر آدم دیگری در این جهان، انتخاب نکردم که در چه خانواده‌ای به دنیا بیایم. پدرم چه کسی باشد و ایدئولوژی‌اش چه باشد. ولی راه و رسم زندگی‌ام را از زمانی که دیگر بزرگ شدم و زورم رسید خودم انتخاب کردم و خواهم کرد.»  در روزهای اخیر انتشار تصاویر مهناز افشار و یاسین رامین موجب شده تا دیگر اعضای خانواده رامین هم در مرکز توجه‌ها قرار بگیرند. از جمله صالیا رامین که به نظر می‌رسد در صنعت مد فعال است.

کیهان: با تهاتر کالا ریشه غده سرطانی دلار را بکنیم

کیهان نوشت: آمریکایی‌ها طی چند دهه اخیر همواره از دلار به عنوان یکی از ابزار‌های مهم فشار به کشور‌های جهان استفاده و آن را به مانند یک غده سرطانی به دنیا تحمیل کرده‌اند. چین، روسیه و حتی اروپایی‌ها هم تحت فشار‌های پنهان سلطه دلار هستند، زیرا از روی اجبار باید از شرایطی که آمریکا بر آن‌ها تحمیل می‌کند تبعیت کنند! با این وصف بسیاری از کشور‌های جهان، خواهان خلاصی از شر این غده سرطانی در اقتصادشان هستند. کارشناسان یکی از راهکار‌های حمله به این غده را انعقاد پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه میان کشور‌های مختلف و نیز حضور در پیمان‌های منطقه‌ای مانند اکو، اتحادیه پایاپای آسیا، سازمان همکاری‌های اسلامی و اوراسیا و شانگ‌های می‌دانند. حذف دلار نمی‌تواند یکباره در اقتصاد رخ دهد، زیرا سال‌ها پایه اقتصاد ما بر این مبنای اشتباه پایه‌گذاری شده و لذا نمی‌توان یکباره از شر این غده خلاص شد، اما حرکت تدریجی به سمت این هدف ضرورتی انکارناپذیر است. همچنین تجربه چندماه اخیر دولت سیزدهم در استفاده از گزینه تهاتر کالا با کشور‌های دوست نشان داد، می‌توان با وجود حتی نوسانات شدید اقتصادی دلار را از چرخه مبادلات تجاری حذف کرد و اگر این حرکت با شدت و قدرت بیشتر ادامه یابد، چه بسا بسیاری دیگر از کشور‌ها با همین اقدام از شر دلار خلاص شوند.

باهنر: ما دولت در سایه تشکیل نداده‌ایم

محمدرضا باهنر: درباره موضوعی که در روزهای اخیر مطرح شد ما با برخی آقایان جلساتی داشتیم. مثلا با جناب ناطق نوری جلسه‌ای داشتیم که البته در ادامه جلسه ماهیانه و مستمری است که از زمان مجلس پنجم تشکیل شده و افراد این جلسه اعضای هیأت رئیسه‌ی مجالس کشور از مجلس پنجم تا امروز هستند. آقای روحانی هم همواره حضور داشتند البته در دورانی که رئیس جمهور بودند کمتر شرکت می‌کردند و پس از ‌اتمام کار دولت دوازدهم هم من یک جلسه به دیدن ایشان رفتم. با جناب آقای دکتر لاریجانی هم گاهی دیدارهایی داریم. اما با جناب آقای خاتمی شاید حدود پنج یا شش سال است که با هم دیداری نداشته‌ایم؛ یعنی موقعیتی اتفاق نیفتاده که در جلسه‌ای با هم رو در رو شده باشیم که بخواهیم صحبتی داشته باشیم. بعد یک عده هم به دروغ گفتند اینها با هم نشسته‌اند و می‌خواهند دولت سایه تشکیل بدهند. شاید به نظر خیلی‌ها دولت سایه اصلا چیز بدی نباشد، چراکه در بسیاری از کشورها چند حزب وجود دارند که یک حزب اکثریت را کسب میکند و حزب اقلیت به نوعی دولت سایه تشکیل میدهد و حزب اقلیت با این کار اعلام می کند که ما در صورت به قدرت رسیدن در آینده چنین شکل و ترکیب کابینه‌ای را خواهیم داشت.  

برخی معتقدند که در چنین حالتی دولت در سایه می‌تواند دولت مستقر را رصد و نقد سازنده کند و یا راهکار به دولت ارائه دهد؛ پس دولت سایه از نظر خیلی کشورها اساساً چیز مذمومی نیست، اما اینکه گفته شد ما چیزی تحت عنوان «دولت سایه» تشکیل داده‌ایم، خیر اینطور نیست. الان دولت جناب آقای رئیسی دولت مطلوب ماست و دعا می‌کنیم خداوند به این دولت توفیق بدهد که موفق باشد. هرگاه بحث یا پیشنهادی هم داریم به عنوان یک حزب در قالب بیانیه، سخنرانی یا دعوت از مقامات اظهار می‌نمائیم. 

یک خریدار مو: برخی از مادران به دلیل نیاز مالی، موی دختران خود را می‌فروشند

اکثرا موها به منظور استفاده در آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی خریداری و آنجا برای اکستنشن و تولید کلاه گیس به کار گرفته می‌شود و برای اکستنشن موی طبیعی خیلی بهتر است زیرا بهتر رنگ باز می‌کند و خوب جواب می‌دهد.حدود ۸۰ درصد این موها به کشورهای اروپایی صادر می‌شود و بخش خیلی کمی از آن در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.موها بر اساس وزن و اندازه قیمت گذاری می‌شوند؛ ما موها را به صورت کیلویی خریداری می‌کنیم و قیمت هر یک کیلو مو حدود ۶۰۰ هزار تومان است، اگر بر اساس اندازه باشد موی بالای ۵۰ سانت را می‌خریم و قیمت آن از یک میلیون تومان شروع می‌شود و حداکثر قیمت ۱۰ میلیون تومان است.اکثرا کسانی که برای فروش موهای خود به مراکز ما مراجعه می‌کنند نیاز مالی دارند و مادرانی هستند که از روی اجبار و با کراهت این کار را انجام می‌دهند و موهای دختران خود را می‌فروشند./ایسنا

پاسخ امیر عبداللهیان به سوالی درباره مذاکره مستقیم با آمریکا

وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس امنیتی مونیخ:آمریکایی‌ها طی هفته‌های قبل برای مذاکره مستقیم مرتبا به ما پیام دادند.اگر واشنگتن نیت خوب خود را برای پایان دادن به مسدود شدن دارایی های ما در خارج از کشور و برداشتن تحریم ها نشان دهد ما مذاکره مستقیم با آن را در نظر خواهیم گرفت.

عکس‌های دختر «رامین» حاشیه‌ساز شد

محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی در دوره احمدی نژاد به دلیل ۹ لغو امتیاز، ۱۵ توقیف و ۶۱ تذکر کتبی بود که در حدود ۱۳ ماه حضور به عنوان معاون مطبوعاتی مشهور است.محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم و در دولت نهم (دوره احمدی نژاد) مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد بود. شهرت او به دلیل ۹ لغو امتیاز، ۱۵ توقیف و ۶۱ تذکر کتبی بود که در حدود ۱۳ ماه حضور به عنوان معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، به نشریات داد که رکوردی در نوع خود محسوب می‌شود. به تازگی عکسی از دختر او منتشر شده که حاکی از فعالیت او به عنوان مدل در صنعت اروپاست، این تصاویر با واکنش بسیاری از کاربران همراه شده است.انتشار این عکس در کنار حواشی تازه مهناز افشار و یاسین رامین، باعث توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی به خانواده رامین شد.

واکنش سردار طلایی به فیلم حاشیه سازش در کانادا: سفر رفته‌ام؛ چه ایرادی دارد؟

عضو اسبق شورای شهر تهران به بحث و بررسی در خصوص وضعیت مدیریت شهری پرداخت و به برخی حواشی که این روزها سر زبان افتاده واکنش نشان داد.به گزارش تهران آنلاین، بخشهای مهم سخنان سردار مرتضی طلایی نایب رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران و رئیس پلیس اسبق تهران بزرگ:من مانند هزاران فرد دیگر بر حسب کاری که داشتم (به کانادا-تاکید از مصاحبه کننده است) رفته ام و قبلا هم سفرهای دیگری انجام داده ام و برگشته ام. متاسفانه دوستان ما به جای اینکه توجه کنند وقتی بی بی سی و منوتو و اینترنشنال به این مسائل می پردازند، مشخص است پشت آن قصد و غرضی است. ما در کشورمان قانون و ضابطه داریم و همه چیز سر جای خودش است.

انتقاد تند و تیز امام جمعه اردبیل از برخی نمایندگان مجلس

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نمایندگانی که با دخالت باطل در عزل و نصب‌ها ادعا می‌کنند که ما باید از حقوق مردم دفاع کنیم،معلوم نیست که چرا در معیشت مردم قدرت دفاع ندارند.

واکنش آیت‌الله نوری همدانی به حواشی جشنواره فجر

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به هنجارشکنی در جشنواره فجر گفت: متاسفانه شاهد هنجارشکنی‌هایی بودیم که به نام جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت. مسئولان باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی‌ها را بگیرند.

کوشکی: مثلث تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دارد ذهن مردم را تخریب می کند

محمد صادق کوشکی تحلیلگر اصولگرا در اظهار نظری گفت: تلگرام، اینستاگرام و توئیتر در مثلثی شوم در حال طراحی و اجرای این جنگ ادراکی هستند.محمد صادق کوشکی تحلیلگر اصولگرای مسائل سیاسی کشور با اشاره به اینکه بخشی از مردم ایران دشمنی آمریکایی‌ها و غربی‌ها را با ملت باور نکرده‌اند، اظهار داشت: نباید گفت همه مردم ایران تحت تاثیر جنگ ترکیبی غرب بر علیه کشورمان به این باور رسیده‌اند چرا که خانواده‌های شهدای زیادی داریم که فرزندان و عزیزان آن‌ها در گلزارهای شهدا آرمید‌ه‌اند و از این رو، این خانواده‌ها با پوست و گوشت و خون خود، دشمنی دشمنان ملت ایران را درک کرده‌اند.کوشکی با بیان اینکه دشمن با استفاده از ابزارهایی موفق شده است ذهنیت و باورهای بخشی از مردم درباره دشمنی خود با ملت ایران را تغییر دهد، اظهار داشت: به نظر می رسد مهمترین ابزاری که دشمن از طریق آن موفق شده است افکار بخشی از مردم را منحرف کند، فضای مجازی است.

توئیت عبدی درباره واکنش ائمه جمعه به حواشی جشنواره فجر

عباس عبدی به سخنان این هفته ائمه جمعه و انتقادات تند آنان از اظهارات نوشین معراجی، فیلمنامه‌نویس «نمور» در جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد و در توئیتی با اشاره به سخنان این هفته ائمه جمعه و انتقادات تند آنان از اظهارات نوشین معراجی، فیلمنامه‌نویس «نمور» در جشنواره فیلم فجر نوشت: سگوت در برابر اسناد فساد و حمله به سخنان یک خانم در جشنواره فیلم دو روی یک سکه است. ولی ای کاش آقایان در کنار این همه اعترض، یک مقاله کوتاه در نقد فقهی آن سخن هم بنویسند تا همه بدانند کجای سخن وی ایراد فقهی دارد؟ دیر نشده یک هفته هم می توان صبر کرد.

سفر رئیس جمهور ایران به قطر پس از ده سال

شرکت در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز و امضای چندین سند همکاری سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از اهداف سفر رئیس جمهور به قطر است.در سال‌های اخیر و بعد از تنش سیاسی قطر با کشورهای عربی همسایه اش گشایش‌های زیادی در روابط ایران و قطر به وجود آمده است؛ تسهیل روادید گردشگری و تجاری، افزایش حدود سه برابری مبادلات تجاری و بهبود وضعیت ایرانیان مقیم قطر از جمله این موارد است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین مهرداد سراجی میرشاد ماجدی بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین مهرداد سراجی میرشاد ماجدی فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره فیلم معاون مطبوعاتی محمدعلی رامین جشنواره فجر احمدی نژاد دولت سایه فیلم فجر کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید حجاریان فعال سیاسی اصلاح طلب، اخیرا توئیتی منتشر کرده و در آن نوشته بود: «دولت سیزدهم و تفکر حاکم بر آن چماقی بود به بار شیشه مملکت؛ مسئله نرخ بنزین، «نور» حجاب و دیگر طرح ها و اقدام های در پیش هم ضربات مهلک تری هستند. تداوم این تفکر در دولت چهاردهم آخرین چماق است بر بار شیشه و دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.»

این سخنان وی با واکنشی را به همراه داشت که عنوان کرده بود دیگر بار شیشه‌ای نمانده که بخواهد حفظ شود.

حجاریان در پاسخ به این نقد، توئیتی دیگر در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و در آن نوشت: منتقدی مجرب نقدی بر این پست نگاشته و بیان کرده اند:« چیزی باقی نخواهد ماند» گزاره ای آخرالزمانی است؛ یعنی چیزی متصور نیست که برای حفظ اصلاح اش تلاش کنیم.

پاسخ اینجانب: به حفظ «⁧ امید ⁩» و نگه داشتن شعله شمع باور دارم ولی تؤامان «⁧ نقد ⁩» را شرط لازم هر گشایش و سخن ایجابی می‌دانم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898926

دیگر خبرها

  • غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر