Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - حسین قطبی؛ در حالی که حامیان رمز ارزها زمانی عدم ارتباط آنها با سایر دارایی‌ها را تبلیغ می‌کردند، بیت‌کوین و همتایان آن در دو سال گذشته شاهد پیشرفت‌های عظیمی بودند و همزمان با افزایش سطح سهام، فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی سطوح بی سابقه‌ای از محرک‌ها را به اقتصاد جهانی تزریق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیت‌کوین از مارس ۲۰۲۰، ۱۰۳۹ درصد رشد داشته است و اتر نیز ۲۹۴۰ درصد افزایش یافته است، اگرچه با شروع سال جدید، افزایش قیمت در هر دو ارز رمزنگاری شده به دلیل فروش‌های شدید متوقف شده است.

نوسانات اخیر رمزارزها در بحبوحه فروش گسترده‌تر بازار، ناشی از تنظیم مجدد پرتفوی سرمایه‌گذاران به دلیل سیاست‌های حسابداری فدرال رزرو تهاجمی رخ داده است. به طوری که اکنون انتظار می‌رود در سال جاری به دلیل مبارزه با تورم فزاینده، فدرال رزرو نرخ‌ها را تا هفت برابر افزایش دهد. شاخص معیارS&P ۵۰۰ نسبت به سال گذشته ۵.۵ درصد کاهش داشته است، در حالی که نزدک ۹.۳ درصد کاهش یافته است. نگرانی از اینکه سیاست‌های تهاجمی انقباضی بانک مرکزی در آینده، دارایی‌های پرخطر را تحت تأثیر قرار دهد، حفظ چشم انداز صعودی در مورد بیت‌‌‌‌‌‌‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را برای برخی معامله گران دشوار کرده است. به طور کلی رمزارزها طبقه دارایی هستند که قبلاً با نوسانات شدید شناخته شده است.

سرمایه گذاران می‌گو‌یند تشدید تنش‌ها در اوکراین، جایی که واشنگتن هشدار داده است که حمله روسیه ممکن است هر روز آغاز شود، همچنین می‌تواند جرقه حرکت‌های گسترده بازار را برانگیزد. اد مویا (Ed Moya)، تحلیلگر ارشد بروکر Oanda گفت: بیت‌کوین واقعاً تبدیل به یک تجارت نهایی شده است و خطرات زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث افت ۴۰ درصدی آن شود. وی همچنین افزود، ارزهای رمزنگاری شده در آینده بسیار بی‌ثبات خواهند ماند، اما بازیگران مهمی هم در بخش نهادی و هم در بخش خرده فروشی وجود دارند که همچنان در حال جذب شدن به این حوزه هستند، بنابراین علاقه همچنان در حال افزایش است.

نوسانات بیت‌کوین برخی از تحلیلگران را از تلاش برای سنجش ارزش منصفانه آن متوقف نکرده است. به طور مثال؛ تحلیلگران JPMorgan ارزش منصفانه فعلی بیت‌کوین را بر اساس نوسانات آن در مقایسه با طلا، دارایی که سرمایه گذاران اغلب برای محافظت از پرتفوی خود در برابر تورم و عدم اطمینان اقتصادی استفاده می‌کنند، حدود ۳۸.۰۰۰ دلار تخمین می‌زنند (تقریباً ۱۵ درصد کمتر از قیمت اخیر آن). در همین حال، واندا ریسرچ (Vanda Research) در یادداشت اخیر خود اعلام کرد که بیشتر شرط‌بندی‌های نزولی روی قیمت پایین‌تر بیت‌کوین در حدود ۴۷.۰۰۰ دلار بسته شده است و اگر از آستانه فوق‌الذکر عبور کند و سرمایه‌گذاران خرد به ارزهای دیجیتال بازگردند، ممکن است فشار کوتاهی ایجاد شود. همچنین طبق داده‌های BofA Global Research، همبستگی بین بیت‌کوین و شاخص S&P ۵۰۰ در ۳۱ ژانویه به بالاترین حد خود رسید که این موضوع امیدواری کسانی که بیت‌کوین را به عنوان پوششی در برابر تلاطم‌های بازار می‌دانند را کاهش می‌دهد.

برخی از سرمایه‌گذاران خود را برای از بین بردن نوسانات بیت‌کوین آماده می‌کنند و شرط می‌بندند که ارزش بنیادی بلندمدت فناوری بلاک‌چین، محدودیت عرضه داخلی و اثر شبکه‌ای که این رمزارز ایجاد می‌کند، علی‌رغم نوسان‌های مکرر قیمت‌ها، پایدار خواهد ماند.

جورین تایمر، مدیر اقتصاد کلان جهانی در مجموعه سرمایه‌گذاری‌های فیدلیتی (Fidelity Investments)، سفته‌بازی‌های فعلی در مورد ارزهای دیجیتال را به تلاطم سهام فناوری در دوران دات کام بیش از دو دهه پیش تشبیه کرد، دوره‌ رونق و رکودی که شاهد ترک گروه نسبتاً کوچکی از شرکت‌ها بود. وی افزود: "آمازون و اپل هنوز در حاشیه هستند و آنها بزرگتر از همیشه توسعه یافته‌اند، تصور می‌شود که برای بیت‌کوین هم همین اتفاق بیافتد. اما از آن امواج گمانه زنی و احساسات مصون نیست." تایمر بر اساس مدل‌های عرضه-تقاضای خود می‌گوید؛ بیت‌کوین می‌تواند تا سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰.۰۰۰ دلار برسد.

بر اساس گزارش PitchBook، برخی دیگر بر این باورند که رمز ‌ارزهای بالغی مانند بیت‌کوین و اتریوم بعید به نظر می‌رسد که دستاوردهای چشمگیری را که از زمان تأسیس به دست آورده‌اند، داشته باشند. در عوض آنها، جهان به دنبال پروژه‌های جدید و جایگزین است که برای استفاده از پولی که به فضای کریپتو سرازیر می‌شود، از جمله متاورس و NFTها که سال گذشته شاهد سرمایه‌گذاری خطرپذیر ۳۰ میلیارد دلاری بودند، ایجاد می‌شوند. لازم به ذکر است که PitchBook؛ یک شرکت فعال در حوزه  Software as a service (SaaS) است که داده‌ها، تحقیقات و فناوری را تحت پوشش بازارهای خصوصی سرمایه، از جمله سرمایه‌گذاری خطر‌ پذیر، سهام خصوصی و معاملات M&A ارائه می‌دهد. مقر آن در سیاتل‌، واشنگتن بوده و دفترهای منطقه‌ای آن در لندن ، سانفرانسیسکو، شهر نیویورک ، بمبئی و هنگ کنگ است.

لیلی فرانکوس، مدیر استراتژی تحقیقات کمی در مودیز آنالیتیکس (Moody’s Analytics)، یک شرکت خدمات مالی آمریکایی، گفت "درک ریسک‌های مرتبط با رمزارزها و تامین مالی غیرمتمرکز یکی از چالش‌های اصلی سرمایه گذاران در سال ۲۰۲۲ خواهد بود."

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سرمایه گذاری ارز دیجیتال رمز ارز رمزارزها بازار رمز ارزها بازار ارز دیجیتال اخبار مرتبط ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟ تداوم تاثیر نگرانی های بحران اوکراین بر بازار رمزارزها ریزش شدید بازار رمزارزها / بیت کوین در یک قدمی سقوط به کانال ٤٠ هزار دلاری رکورد جدید پذیرش اتریوم اصلاح قیمت رمزارزها ادامه دارد ریزش بازار رمزارزها متوقف شد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها چگونه فردی را که دهان بد بویی دارد آگاه کنیم؟! افزایش عدم اطمینان در میان سرمایه گذاران رمزارزها نشست تعاملی اعضای هیات مدیره انجمن پیشگامان ذوب آهن با مهندس ایرج رخصتی قیمت یخچال های پرفروش چند؟ (جدول) چه وقت مصرف قرص ویتامین خطرناک است؟ باغات کشور شناسنامه دار می شوند خوردن آب نمک ناشتا با بدن شما چه کار می کند؟! این مواد غذایی را با شیر ترکیب نکنید! قیمت خودروهای کاپرا + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) خواص لیمو برای رشد و تقویت مو ها تجربه سفر به سواحل آلانیا چقدر آب می خورد؟ + جدول ۳۰۰ هزار مسکن اجاره ای ساخته می شود با دوج کوین ماشین تسلا خود را شارژ کنید زیبا سازی پوست با ماسک جلبک دریایی سیر تا پیاز ریزش های بیت کوین از ابتدا تا امروز گران ترین وانت چینی بازار + جدول قیمت کامل(۳۰ بهمن ۱۴۰۰) علل تنگی نفس بعد غذا خوردن چیست؟ آشنایی با چند فایده ژله برای بدن اختراع ماسکی که جوان کننده سریع پوست است خطیب زاده: برای توافق غربی ها فوری همانند ایران عمل کنند یک چهارم درآمد نفتی از دست دولت خارج می‌شود ب ام و به زیر ۲ میلیارد رسید + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) آشنایی با مواد غذایی انرژی زای طبیعی هاچ بک چینی ایران خودرو چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) پوشش واکسیناسیون در ذوب آهن اصفهان بالاتر از میانگین کشوری و استانی آیا نیاز به مذاکره وجود ندارد؟ قیمت خودروهای چانگان + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) دلار چقدر روی قیمت خودرو تاثیر می گذارد؟/ ۲۰ درصد قیمت خودرو، سود وام خودروسازان است تاثیر مدل خوابیدن در جلوگیری از آلزایمر کدام مدل لکسوس در ایران موجود است؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) سقوط امپراطوری فیسبوک در ۶ ماه رقیب تندر ۹۰ در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) پیش نیاز استقلال بانک مرکزی، اصلاح نظام مالی و بودجه ای دولت است قیمت آبگرمکن ثابت ماند + جدول پرسپولیس از خرید بازیکن خارجی منصرف شد آیا عزیزی خادم باز می گردد؟ ارزان ترین مدل تیگو ۵ چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) امیرعبداللهیان: آمادگی رسیدن به یک توافق خوب در کوتاهترین زمان را داریم شاسی بلند فولکس چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) لوگرانو؛ رنگ بندی سفارشی اسپلیت (برای اولین بار در ایران) ​پیش بینی قیمت طلا و سکه برای اول اسفند/ افسار قیمت به دست دلار افتاد! ارزان ترین گوشی اپل + جدول قیمت قیمت خودروهای تویوتا + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟ ۳ مدل بنز ۱۰۰ میلیون ارزان شد + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) بلاتکلیفی پوتین در اوکراین نجات ۱۰۰ میمون اسیر در خانه متروکه + فیلم با ۴۲۰ میلیون هم می توان شاسی بلند خرید + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) سازمان جهانی بهداشت: امسال می تواند سال پایان کرونا باشد پس از ۱۰سال؛ از تهران به دوحه بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاری ارز دیجیتال رمز ارز رمزارزها بازار رمز ارزها بازار ارز دیجیتال جدول قیمت کامل سرمایه گذاران سرمایه گذاری ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ارز دیجیتال قیمت خودرو بیت کوین بازار رمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس

ایسنا/فارس مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در پیشبرد اهداف اقتصادی و تجاری در جویم تأکید کرد.

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان امروز، ۸ اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

به گزارش ایسنا، فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟