Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@00:36:51 GMT

پادرمیانی انگلیس در دعوای قطر و ایرباس

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۴۶۵۰

به گزارش رویترز، چند هفته پیش و در واکنش به اعتراض و شکایت قطرایرویز از شرکت ایرباس به خاطر وجود نقص فنی در هواپیماهای ایرباس ۳۵۰، شرکت ایرباس یک قرارداد ۶ میلیارد دلاری برای فروش هواپیما به این شرکت را‌‌‌‌‌‌‌‌ لغو کرد، اما حالا خبر رسیده دادگاهی در انگلیس لغو نهایی این قرارداد را‌‌‌‌‌‌‌‌ حداقل برای چند هفته به تعویق انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آ«نلاین به نقل از فارس، بر اساس این حکم ایرباس نمی‌تواند هواپیماهای ای ۳۲۱ نئو خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ که اتفاقا مشتری زیادی در بازار دارد و برای قطر تولید شده بود به یک شرکت دیگر واگذار کند.

شرکت قطر ایرویز به جد پیگیر تحویل گرفتن این هواپیماهاست. این شرکت البته طی یک شکایت از ایرباس می‌گوید: رنگ هواپیماهای ای ۳۵۰ که به تازگی تحویل گرفته در برخی نقاط بدنه ترک خورده و باعث می‌شود تا این هواپیماها در برابر رعد و برق آسیب‌پذیر شوند. ایرباس در پاسخ اعلام کرده که این مسأله هیچ مخاطره‌ای در پرواز ایجاد نمی‌کند.

قطر می‌گوید: به خاطر این نقص فنی ایرباس باید ۶۰۰ میلیون دلار به هواپیمایی قطر غرامت پرداخت کند، اما ایرباس می‌گوید قطر ایرویز می‌خواهد به این بهانه از شرکت هواپیماساز فرانسوی غرامت بگیرد.

در ماه ژانویه بود که لغو یکطرفه قرارداد فروش ۵۰ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۱ به طرف قطری تنش بین ایرباس و قطر ایرویز را‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داد.

منبع: فارس این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد انگلیس قطر هواپیما ایرباس هواپیمایی قطر قطرایرویز شرکت ایرباس هواپیمایی ایرباس اخبار مرتبط وعده ۶میلیون دلاری ایزی جت برای لغو قرارداد چند میلیاردی ایرباس خرید ۵۰ بویینگ از آمریکا توسط قطر اختلاف عجیب ایرباس و قطر! ایرباس بویینگ را جا گذاشت فرود هواپیمای ایرباس بر روی یخ های قطبی + فیلم محاصره هوایی قطر پایان یافت ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها پادرمیانی انگلیس در دعوای قطر و ایرباس لوکسژن U۶ چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) چند راهکار جلوگیری از چاقی در ۴۰ سالگی سازمان ملل درباره کاهش تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ هشدار داد چگونه فردی را که دهان بد بویی دارد آگاه کنیم؟! افزایش عدم اطمینان در میان سرمایه گذاران رمزارزها نشست تعاملی اعضای هیات مدیره انجمن پیشگامان ذوب آهن با مهندس ایرج رخصتی قیمت یخچال های پرفروش چند؟ (جدول) چه وقت مصرف قرص ویتامین خطرناک است؟ باغات کشور شناسنامه دار می شوند خوردن آب نمک ناشتا با بدن شما چه کار می کند؟! این مواد غذایی را با شیر ترکیب نکنید! قیمت خودروهای کاپرا + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) خواص لیمو برای رشد و تقویت مو ها تجربه سفر به سواحل آلانیا چقدر آب می خورد؟ + جدول ۳۰۰ هزار مسکن اجاره ای ساخته می شود با دوج کوین ماشین تسلا خود را شارژ کنید زیبا سازی پوست با ماسک جلبک دریایی سیر تا پیاز ریزش های بیت کوین از ابتدا تا امروز گران ترین وانت چینی بازار + جدول قیمت کامل(۳۰ بهمن ۱۴۰۰) علل تنگی نفس بعد غذا خوردن چیست؟ آشنایی با چند فایده ژله برای بدن اختراع ماسکی که جوان کننده سریع پوست است خطیب زاده: برای توافق غربی ها فوری همانند ایران عمل کنند یک چهارم درآمد نفتی از دست دولت خارج می‌شود ب ام و به زیر ۲ میلیارد رسید + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) آشنایی با مواد غذایی انرژی زای طبیعی هاچ بک چینی ایران خودرو چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) پوشش واکسیناسیون در ذوب آهن اصفهان بالاتر از میانگین کشوری و استانی آیا نیاز به مذاکره وجود ندارد؟ قیمت خودروهای چانگان + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) دلار چقدر روی قیمت خودرو تاثیر می گذارد؟/ ۲۰ درصد قیمت خودرو، سود وام خودروسازان است تاثیر مدل خوابیدن در جلوگیری از آلزایمر کدام مدل لکسوس در ایران موجود است؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) سقوط امپراطوری فیسبوک در ۶ ماه رقیب تندر ۹۰ در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) پیش نیاز استقلال بانک مرکزی، اصلاح نظام مالی و بودجه ای دولت است قیمت آبگرمکن ثابت ماند + جدول پرسپولیس از خرید بازیکن خارجی منصرف شد آیا عزیزی خادم باز می گردد؟ ارزان ترین مدل تیگو ۵ چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) امیرعبداللهیان: آمادگی رسیدن به یک توافق خوب در کوتاهترین زمان را داریم شاسی بلند فولکس چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) لوگرانو؛ رنگ بندی سفارشی اسپلیت (برای اولین بار در ایران) ​پیش بینی قیمت طلا و سکه برای اول اسفند/ افسار قیمت به دست دلار افتاد! ارزان ترین گوشی اپل + جدول قیمت قیمت خودروهای تویوتا + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟ ۳ مدل بنز ۱۰۰ میلیون ارزان شد + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) بلاتکلیفی پوتین در اوکراین بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انگلیس قطر هواپیما ایرباس هواپیمایی قطر قطرایرویز شرکت ایرباس هواپیمایی ایرباس جدول قیمت کامل ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این بالگرد علاوه برآنکه با سرعت ۴۰۰ کیلومتر برساعت و ۵۰ درصد سریع تر از نمونه های فعلی پرواز می کند، ۲۵ درصد سوخت کمتری مصرف می کند.

شرکت ایرباس هلی کوپترز در سال ۲۰۱۳ میلادی با ابزار آزمایشی X۳ رکورد سرعت بالگرد را شکست، به طوریکه سرعت آن به ۴۷۲کیلومتر برساعت رسید. اکنون شرکت با هلی کوپتر جدید خود قصد دارد همان فناوری را در پروژه تحقیقاتی اروپاییClean Sky ۲ برای بازار تجاری به کار گیرد و همزمان آن را به وسیله پروازی کارآمدتر و حافظ محیط زیست تبدیل کند.

هرچند هلی کوپتر جدید که ریسر(Racer) نام دارد، ظاهری مشابه نمونه های معمول در بازار دارد اما برای پرواز با سرعت بالا طراحی شده است. آئرودینامیک این هلی کوپتر برای سرعت های زیرسرعت صوت بهینه شده و از سوی دیگر سیستم پیش رانش ۲ موتور دارد که روی جعبه های بال ها تعبیه شده اند تا هنگام پرواز با سرعت ۵۰ درصد سریعتر از هلی کوپتر های معمول نیروی لیفت را فراهم کنند.

دلیل این امر آن است که هلی کوپترها در سرعت بالا با مشکلات زیادی روبرو می شوند زیرا هنگامیکه پروانه های هلی کوپتر می چرخند، یک طرف به سمت جلو و سمت دیگر به طرف عقب حرکت می کند. در سرعت پایین چنین امری تاثیر زیادی ندارد اما در سرعت بالا چنین تمایز ممکن است عملکرد ابزار را در هم بریزد.

برای اجتناب از چنین امری هلی کوپتر ریسر هنگامیکه به سرعت بالا می رسد، اتکا به پروانه ها را ۱۵ درصد کاهش می دهد و کنترل را به موتورهای به جلو پیش راننده و جعبه های روی بال ها واگذار می کند. علاوه بر آن ۲ موتور Aneto-۱X توسعه یافته اند که بخشی از سیستم جدید هیبریدی-برقی- حافظ محیط زیست هستند. با کمک این بحش یکی از موتورها در وضعیت کروز می تواند خاموش شود. این به معنای انتشار دی اکسید کربن کمتر و کاهش ۲۵ درصدی مصرف سوخت به ازای هر مایل است.

به گفته ایرباس هلی کوپتررز نخستین پرواز نمونه اولیه ریسر ۳۰ دقیقه طول کشید.

کد خبر 6088918 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + جدول
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول