Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:13:17 GMT

راه‌اندازی سامانه بورس کالاهای کشاورزی در سبزوار

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۴۹۸۱

راه‌اندازی سامانه بورس کالاهای کشاورزی در سبزوار

ایسنا/خراسان رضوی جلسه همفکری تجار زیره و پسته سبزوار در خصوص ساماندهی و احداث دفتر بورس محصولات کشاورزی این شهرستان با حضور معاون بورس کالاهای ایران در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار برگزار شد.

معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار عنوان کرد: این جلسه در راستای تقویت و توانمندسازی تولیدکنندگان و تشکل‌های فعال در عرصه کشاورزی با هدف استانداردسازی و ایجاد برند محصولات کشاورزی و نیز توسعه صادرات محصولات استراتژیک پسته، زیره و زعفران در قالب بورس محصولات کشاورزی برگزار و با تایید سازمان بورس مقرر شد این سامانه از شنبه ۳۰ بهمن ماه فعالیت خود را در شهرستان سبزوار آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیرضا هاشم‌آبادی بیان کرد: بورس کالای کشاورزی با ایجاد فضای شفاف، رقابتی، تضمین معاملات، کنترل کیفی و استاندارد کالاهای مورد داد و ستد می‌تواند کمک بزرگی به اصلاح ساختار بازار سنتی بنماید و با رونق معاملات بخشی از سرمایه‌های سرگردان را جذب بخش کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی جهاد کشاورزی سبزوار، وی گفت: ایجاد بازاری منسجم و قانونمند برای تسهیل داد و ستد نقدی و آتی کالا، سامان‌دهی بازار کالاهای خاص نظیر محصولات کشاورزی، حذف واسطه‌گری در معاملات و خرید و فروش مستقیم بین فروشنده و خریدار، کاهش نوسانات مخل بازار و امکان انتقال ریسک، امکان انجام معاملات نقدی و آتی کالا با استفاده از ابزارهای مناسب از جمله مهمترین کارکردهای بورس کالاهای کشاورزی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بورس كالا سبزوار خبرهای شهرستان سبزوار محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر امروز گفت: مواد غذایی احتکار شده و قاچاق به ارزش بیش از چهار و نیم میلیارد ریال از یک واحد صنفی در شهر کاشمر کشف شد.   سرهنگ حسن مشهدی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از این واحد صنفی موادغذایی، کالای احتکار شده را کشف کردند.   وی گفت: کالاهای احتکارشده در این واحد صنفی برنج، قند بسته بندی، روغن و مواد شوینده بود و در این رابطه یک متهم به مراجع قضایی معرفی شد.   فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر اظهار کرد: مالکان واحدهای صنفی مکلفند فهرست کالاهای موجود در انبارهای خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارهای اداره صمت شهرستان ثبت کنند.   مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار