Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که امروز عصر با کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا با تمرکز بر روابط راهبردی و همکاری میان اسرائیل و آمریکا بوده که به امنیت منطقه و امنیت اسرائیل کمک می‌کند، دیدار کردم.

این مقام صهیونیستی در تداوم سیاست اتهام پراکنی این رژیم علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در حالیکه خود دارای زرادخانه های هسته ای است، مدعی شد من به معاون رئیس جمهوری گفتم که از آمریکا و بایدن برای تعهدشان در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام رژیم اسرائیل ادعا کرد که مهم است که هرگونه توافق با ایران منوط به پایبندی به نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رسیدگی به پرونده‌های باز در برنامه های هسته ای ایران باشد.

 این مقام رژیم صهیونیستی در تداوم سیاست های ایران هراسی و بدون اشاره به نقش های مخرب این رژیم مدعی شد من همچنین از نقش مهم آمریکا در حفظ ثبات در خاورمیانه، در مقابل تجاوزهای منطقه ای ایران و نیروهای وابسته به آن قدردانی کردم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادامه  داد  که همچنین در مورد اهمیت گسترش توافق سازش، وضعیت اوکراین و اهمیت اقدامات اعتمادساز با فلسطینی ها با معاون بایدن گفت‌وگو کرده است.

این مقام ارشد صهیونیستی همچنین گفت که درباره طرح های این رژیم  برای تعمیق همکاری ها با همسایگانش به معاون بایدن توضیح داده است.

مقامات صهیونیستی همزمان با تندروها در داخل آمریکا از شکل گیری هرگونه توافق احتمالی میان ایران و گروه ۱+۴ و بازگشت آمریکا به برجام و برداشتن تحریم های ظالمانه و یکجانبه علیه تهران بشدت در هراس هستند.
نیکی هیلی نماینده دولت پیشین تندروی آمریکا در سازمان ملل و از حامیان این رژیم مدعی است توافق ایران یک اشتباه بود و هرگونه توافق جدید که جو بایدن امضا کند یک فاجعه خواهد بود.

وی همچنین به نامه نزدیک به ۲۰۰ نماینده کنگره آمریکا به بایدن رئیس جمهور آمریکا اشاره کرده و گفته است که به این نامه افتخار می‌کند.

نزدیک به ۲۰۰ نفر از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه ای به  رئیس جمهور دموکرات کشورشان با هراس از هرگونه توافق احتمالی با ایران هشدار دادند هر گونه توافق هسته ای احتمالی با ایران بدون تایید کنگره به سرنوشت توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ دچار خواهد شد.

در این نامه با هشدار علیه توافق هسته‌ای دیگری بدون تایید کنگره آمده است که هرگونه توافق با ایران به همان سرنوشت توافق ۲۰۱۵ دولت باراک اوباما دچار خواهد شد که در دولت دونالد ترامپ لغو شد. 

در نامه جمهوری‌خواهان خطاب به بایدن آمده است که اگر بدون تأیید رسمی کنگره، توافقی را با ایران امضا کنید، این توافق موقت و غیرالزام‌آور خواهد بود و به همان سرنوشت برجام دچار خواهد شد. 

جمهوری خواهان کنگره در نامه خود با مطرح کردن برخی خواسته‌های ایران اظهار داشتند که ایران خواهان تضمین شده است که ایالات متحده تا زمان پایبندی ایران به مفاد برجام، دیگر تحریم‌هایی را علیه ایران وضع نکند. 

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: دولت بایدن مجبور نیست برای تعهد مجدد به این توافق به دنبال موافقت کنگره باشد، اگرچه قانون ۲۰۱۵ به قانونگذاران این امکان را می‌دهد که آن را بررسی کرده و به طور بالقوه آن را مسدود کنند؛ اقدامی که بایدن تقریباً به طور قطع آن را وتو خواهد کرد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید همزمان با مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ اعلام کرد که پیشرفت قابل توجهی در هفته گذشته در این مذاکرات به دست آمده است و این پیشرفت‌ها ادامه دارد.

این مقام کاخ سفید در عین حال ادامه داد اما تا زمانی که در مورد همه چیز توافق نشود، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

سخنگوی کاخ سفید در حالیکه مذاکرات وین اکنون به مرحله‌ای رسیده است که سرنوشت آن صرفا به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی به ویژه آمریکا بستگی دارد، ادعا کرد  اگر ایران جدیت نشان دهد می توانیم ظرف چند روز برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام به توافق برسیم و هرچیزی فراتر از آن  امکان بازگشت به توافق را در خطر شدید قرار می دهد.

جن ساکی ادامه داد نمی توانم رویکرد یک دولت جمهوریخواه در آینده را پیش بینی کنم، اما باید تحولات چهار سال گذشته پس از خروج رئیس جمهوری پیشین از برجام را خاطر نشان کنم.  

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از ششم دی‌ماه آغاز شده و اکنون به مرحله‌ای رسیده است که نتیجه گفت‌وگوها صرفا به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی بستگی دارد. اگر طرف‌های غربی تصمیمات لازمی را که به آن آگاه هستند، اتخاذ نمایند، می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.

هیات ایرانی بر اساس اصول و دستورالعمل‌ها پیشنهادات و خواسته‌های روشن خود در موضوعات باقی‌مانده را روی میز قرار داده و اکنون توپ کاملا در زمین طرف‌های غربی است.

برچسب‌ها کامالا هریس رژیم صهیونیستی مذاکرات وین پروندهٔ خبری مذاکرات برای رفع تحریم ها در وین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کامالا هریس رژیم صهیونیستی مذاکرات وین کامالا هریس رژیم صهیونیستی مذاکرات وین رژیم صهیونیستی هرگونه توافق طرف های غربی تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد

جنبش جهاد اسلامی تصمیم کنگره آمریکا مبنی بر کمک ده‌ها میلیارد دلاری به رژیم اشغالگر صهیونیستی همراه با مقادیر زیادی سلاح و مهمات مرگبار برای ادامه جنگ نسل‌کشی و جنایات جنگی علیه مردم فلسطین در نوار غزه را به شدت محکوم کرد. 

این جنبش همچنین اظهارات دولت آمریکا را در مورد ادعاهایش مبنی بر اطلاع از طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یورش به شهر رفح، گونه‌ای که یک شبکه حفاظتی برای این رژیم در برابر نیرو‌های امنیتی ایجاد کند، به شدت محکوم کرد.

جهاد اسلامی در بیانیه‌ای دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را مسئول کامل جنایات نازی-صهیونیست‌ها در سراسر فلسطین و نوار غزه، چه جنایاتی که او مرتکب شده باشد و چه جنایاتی که آماده ارتکاب است، می‌داند.

این جنبش تاکید کرد که بودجه دولت آمریکا به این رژیم و ارائه انواع حمایت‌های مالی، لجستیکی و سیاسی از آن، ثابت می‌کند که دولت بایدن کسی است که جنگ نابودی علیه مردم فلسطین را مدیریت می‌کند. 

 این جنبش در پایان بیانیه خود به ملت فلسطین متعهد شد که در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به جلو حرکت کنند.

 این امر پس از آن صورت گرفت که سنای آمریکا دیروز چهارشنبه به لایحه کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان به ارزش ۹۵ میلیارد دلار رأی مثبت داد.

 مجلس سنا با اکثریت قاطع پیش نویس لایحه کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را به منظور آماده سازی برای ارسال آن به جو بایدن برای امضای وی به عنوان قانون تصویب کرد.

جنبش حماس نیز این تصمیم آمریکا را محکوم کرد و خاطرنشان کرد که این اقدام تأیید همدستی و مشارکت رسمی آمریکا در جنگ نابودی ارتش اشغالگر فاشیست علیه نوار غزه است.

این جنبش همچنین دولت آمریکا و رئیس جمهور آن جو بایدن را شخصاً از نظر سیاسی، حقوقی و اخلاقی مسئول جنایات جنگی اسرائیل دانست و خاطرنشان کرد که حمایت آمریکا مجوز و چراغ سبزی برای دولت افراطی صهیونیستی برای ادامه تجاوزات وحشیانه و آشکار است. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد