Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش احتمال بروز جنگ در اروپای شرقی و هراس از اینکه بانک های مرکزی اقتصادهای بزرگ نتوانند نرخ تورم را در کوتاه‌مدت مهار کنند،  قیمت طلا  در بازارهای جهانی را به مرز ۱۹۰۰ دلار در هر اونس رسانده است. این رقم بالاترین میزان در ۸ ماه اخیر به‌شمار می‌رود. پیش‌بینی نسبت به تداوم پرامترهای بحران‌ساز در جهان و اقتصادهای بزرگ جهان، چشم‌اندازها نسبت به طلا را بیش گذشته مثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز نشانگر آن است که اکثریت قابل توجهی از تحلیلگران بازار و همچنین سرمایه گذاران خرد  دست‌کم در کوتاه‌مدت، روزهای خوبی را برای طلا پیش‌بینی می‌کنند.  

شان لوسک، یکی از مدیران پوشش ریسک تجاری به والش تریدینگ، تاکید کرد: «تحرک فنی قوی در طلا وجود دارد زیرا قیمت‌ها مقاومت در برابر ۱۹۰۰ دلار را آزمایش می‌کنند. به دنبال فرصت های خرید طلا باشید.»

این هفته ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان این تحلیل‌گران، ۱۳ نفر معادل ۷۲ درصد هفته‌ای خوب برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند. حدود ۲۲ درصد از شرکت‌کنندگان روند طلا را منفی و حدود ۵ درصد هم نوسانات بازار در روزهای آتی را ناچیز ارزیابی کرده‌اند.

در نظرسنجی آنلاین خرده فروش‌ها ۸۶۴ نفر شرکت کردند. از این تعداد، ۵۶۴ پاسخ دهنده معادل ۶۵ درصدروند طلا در هفته آتی را صعودی، ۲۳ درصد نزولی و۱۲ درصد نیز نوسانات بازار را ناچیز پیش‌بینی کرده‌اند.

این روند خوش‌بینی به بازار طلا  در حالی به وجود آمده است که به نظر می‌رسد قیمت طلا  این هفته را با افزایشی نزدیک به ۳ درصدی به پایان برساند.

در نظرسنجی‌های اخیر درباره آینده طلا بسیاری روند مثبتی را برای این فلزگرانبها پیش‌بینی کرده‌اند، زیرا طلا قیمت نقاط مقاومت فنی حساس را شکسته است.

شان لوسک در این باره پتانسیل افزایش قیمت طلا به ۱۹۱۶ دلار را در کوتاه مدت می‌بیند. او تاکید می‌کند: افزایش عدم اطمینان بازار در حالی که بانک‌های مرکزی به دنبال تشدید سیاست‌های پولی خود در سراسر جهان هستند، باعث ایجاد ابهام در بازارهای سهام شده است.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1604709

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار طلا و ارز سکه و طلا بازار جهانی طلا افزایش قیمت کاهش قیمت ها قیمت طلا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیئت مدیره تعاونی مرغداران شهرستان همدان با حضور ربانی‌مهر معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان، شفیعی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان و میرزایی مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان همدان، ورمزیار مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان در این نشست گفت: تقویت تعاونی‌ها یکی از برنامه‌های با اولویت در سال جاری است و همه باید به توسعه و تقویت تعاونی‌ها در تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی کمک کنند.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: بازار مرغ همدان در وضعیت ثبات قیمت است و قیمت مرغ در همدان ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل است و بیش از مصرف، مرغ تولید می‌شود و حتی مرغ منجمد تنظیم بازاری در اکثر فروشگاه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: تعاونی مرغداران شهرستان همدان از بزرگترین تعاونی‌های غرب کشور است و در حوزه تولید و توزیع مرغ باید ورود جدی‌تری داشته و در جلسات تنظیم بازار شهرستان حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه مهم‌ترین مسائل و مشکلات این تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیر عامل تعاونی گزارشی از اقدامات این تعاونی بیان کرد.

کد خبر 6098417

دیگر خبرها

  • یک پیش بینی جدید درباره‌ی قیمت بیت کوین /پیشروی تا کجاست؟
  • راه بازار اجاره از بازار مسکن جدا شد / آمارهای نگران‌کننده برای مستاجران
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها؛ قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خوشبینی به مذاکرات هسته‌ای بازار طلا را کاهشی کرد؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید