Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از تهیه‌ی نقشه‌های کاداستر یک چهارم اراضی کشاورزی استان خبر داد.

داداش نصیری در جلسه‌ای که باحضور رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی و مسئولین سازمان به منظور ارزیابی عملکرد برنامه کاداستر اراضی استان برگزار شد، ضمن تشریح عملکرد مدیریت امور اراضی استان در تهیه‌ی نقشه‌های کاداستر یک چهارم اراضی کشاورزی استان، فرآیند کاربردی سازی این پروژه بزرگ و چگونگی عملیاتی کردن ادامه این طرح را مورد بحث و تبادل نظر قرار  داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه با تاکید رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی مقرر شد، دبیرخانه دائمی کاربردی‌سازی برنامه کاداستر اراضی استان در معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان مستقر شده و ضمن تشکیل جلسات منظم و دو هفته‌ای آن، مدیریت امور اراضی استان با ارائه اطلاعات مکانی و توصیفی، برنامه عملیاتی خود را برای تسریع در فرآیند تهیه نقشه‌های کاداستر اراضی کشاورزی استان به‌صورت کامل تهیه و ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، با اجرایی شدن عملیات کاداستر اراضی و بارگذاری اطلاعات مکانی و توصیفی این طرح که با سرمایه گذاری بالایی انجام می‌شود، زمینه‌ی برنامه ریزی‌های آتی در جهت توسعه‌ی کشاورزی به نحو شایسته و دقیق امکان پذیر شده و بستر سنددار شدن اراضی کشاورزی آماده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد كشاورزي اراضي ملي اراضي كشاورزي کشاورزی آذربایجان شرقی نقشه های کاداستر کاداستر اراضی اراضی کشاورزی اراضی استان ی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه راهبردی، عملیاتی و تحولی استان با هدف ارتقا سهم ارزش افزوده، شاخص‌های توسعه انسانی، تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل، تکمیل زنجیره ارزش و تامین، خلق مزیت پایدار، نرخ مشارکت اقتصادی، اعتماد و سرمایه اجتماعی و تعادل‌گرایی در توسعه استان تدوین شده است.

وی افزود: در تهیه و تدوین این برنامه استانداری آذربایجان‌شرقی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های استان همچنین اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی استان مشارکت داشتند.

فتح‌زاده تصریح کرد: برخورداری از مدل مفهومی و عملیاتی، چارچوب روش شناسی، قابلیت سنجش‌پذیر مولفه‌های مطرح شده در برنامه، تدوین و ارائه برنامه تحولی توسط دستگاه‌ها، ترسیم برنامه زمانی پایش و ارزیابی و تحقق اهداف برنامه، نگاه سیستمی در تدوین اجزای برنامه و قابلیت محاسبه داده-ستانده و ارزش به تفکیک بخش‌های کلان اقتصادی، شیوه‌های تامین منابع و الگوی مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اجرای برنامه وجه تمایز این برنامه می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ارائه ساختار برنامه تحولی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در حضور استاندار و سایر اعضای شورای برنامه‌ریزی و تصویب ساختار برنامه در شورای برنامه‌ریزی به عنوان بالاترین نهاد در تسهیل‌گری توسعه، به برنامه ضمانت اجرایی بخشیده است.

این مسؤول اعلام کرد: با اجرا و پایش این برنامه در طول سال، شاهد تحقق رشد اقتصادی و ارتقا سهم ارزش افزوده استان در کل کشور تا پایان سال خواهیم بود.

کد خبر 6093369

دیگر خبرها

  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس