Web Analytics Made Easy - Statcounter

فائزه عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره وضعیت دانشجویان کارورز پزشکی در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: متاسفانه دانشجویان اینترن باید کشیک‌های سنگین و پشت سر هم را بگذرانند. در واقع بار سنگینی از وضعیت بیمارستان‌ها را دانشجویان سال آخر پزشکی به دوش می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: از طرفی مسئولان نسبت به اینترن‌ها کم لطف هستند. به عنوان مثال معوقات افزایش حقوق تیر، مرداد و شهریور دانشجویان اینترن علوم پزشکی مشهد اخیرا پرداخت شده است. متاسفانه حقوق اینترن‌ها به نسبت کاری که در بیمارستان انجام می‌دهند بسیار پایین است و پاسخگوی حداقل نیازهای معیشتی آنان نیست. 

به گفته این فعال صنفی دانشجویی، مبلغ حقوق اینترن‌ها برای دانشجویان مجرد با در نظر گرفتن ۲۰ درصد افزایش حقوق  حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان  است. این دانشجویان با توجه به کشیک‌های سنگینی که دارند، نمی‌توانند به جز بازه زمانی که در دانشگاه و بیمارستان هستند، در محل دیگری مشغول به کار شوند.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر که در پیک ششم کرونا و شیوع ویروس امیکرون قرار داریم، تعداد زیادی از اینترن ها به کرونا مبتلا شده‌اند و گاها حداکثر پنج روز استعلاجی  دارند و پس از آن موظف به بازگشت به محل خدمت هستند این در حالیست که نبود آنها سبب افزایش فشار روی باقی اینترن های حاضر در بخش‌ها می‌شود.

وی با ذکر مثالی یادآور شد: تصور کنید یک بخش دارای ۴ اینترن است و ۲ نفر به امیکرون مبتلا شده‌اند. طبیعتاً در نبود این ۲ نفر فشار کار ۲ دانشجوی دیگر در بخش افزایش پیدا می‌کند و کشیک‌های آنان نیز بیشتر می‌شود. علاوه بر آن هر فعالیت آموزشی که این دانشجویان در طول دوره تحصیل در بیمارستان‌ها انجام می‌دهند می بایست بر اساس پیوست آموزشی باشد و این دانشجویان به‌عنوان نیروی کادر درمان محسوب نمی‌شوند اما شاهد هستیم که در بحران‌های کرونا در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند اما از حداقل مزایای کادر درمان بهره‌مند نیستند.

این دانشجوی پزشکی اضافه کرد: به‌طور مثال بیمه درمانی برای آنان محسوب نمی‌شود و همچنین از حداقل قانون کار بهره مند نیستند به‌طوری‌که حقوق آنان تحت عنوان کمک هزینه تحصیلی واریز می شود؛ نه حقوق کادر درمان.

عابدی با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند گفت: بر اساس دستور وزارت بهداشت، ظرفیت‌های خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حال تکمیل شدن است. در حال حاضر آموزش دانشجویان علوم پایه مجازی شده‌ و مقداری از تجمع داخل خوابگاه‌ها کاسته شده اما با توجه به شیوع ویروس امیکرون، احتمال درگیری تعداد زیادی از دانشجویان داخل خوابگاه وجود دارد.

محیط خوابگاه برای دانشجویان پزشکی دلسرد کننده است

وی اضافه کرد: متاسفانه امکانات رفاهی و تفریحی خوابگاه‌ها، به دلیل کمبود بودجه دانشگاه‌ها چندان مناسب نیست. دانشجویان پزشکی ۷ سال در یک خوابگاه حضور دارند و فقدان این امکانات منجر به آن شده که محیط خوابگاه برای این دانشجویان به محیطی دلسرد کننده تبدیل شود. این وضعیت در پاویون‌های دانشجویان پزشکی عمومی و تخصصی در داخل بیمارستان‌ها نیز وجود دارد به‌طوری‌که اکثر این پاویون‌ها از تسهیلات و امکانات اولیه رفاهی برای دانشجویانی که گاها ۳۲ ساعت متوالی در بیمارستان حضور دارند،برخوردار نیستند.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوابگاه به عنوان خانه دوم دانشجویان محسوب می‌شود و باید محیط پر نشاطی در خوابگاه برای آنان فراهم شود. از طرفی نیمی از وقت دانشجویان علوم پزشکی در بیمارستان‌ها می‌گذرد. به همین منظور محیط خوابگاه باید از شرایطی برخوردار باشد که دانشجویان را از محیط استرس‌زا و تنش‌زای بیمارستان دور کند.

کمبود امکانات رفاهی بر سلامت روان دانشجویان و آینده شغلی آنان تاثیرگذار است

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان در آینده با سلامت مردم سر و کار دارند و باید بتوانند بیماران را از لحاظ روانی به آینده امیدوار کنند؛ اما متاسفانه کمبود امکانات تفریحی و رفاهی در خوابگاه‌ها به شدت احساس می‌شود و همین امر منجر می‌شود سلامت روان دانشجویان در برخی از موارد تحت تاثیر قرار گیرد، حتی ممکن است این مسائل بر آینده شغلی آنان نیز تاثیرگذار باشد. 

عابدی با بیان اینکه دانشجویان دوره اینترنی و رزیدنتی فشار درسی و کاری بسیاری را تحمل می‌کنند اظهار کرد: مدتی است مراکز مشاوره در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال‌تر شده است. اما ضرورت دارد افرادی به طور مستمر در محیط‌های خوابگاهی و دانشگاهی حضور داشته باشند و موظف باشند به شکل فعالانه پیگیر سلامت روان این دانشجویان باشند. هزینه روانکاوی در مراکز خارج از دانشگاه  گران است و دانشجویان بدلیل مشغله‌های فراوان و عدم توان و حوصله و گاها عدم اعتماد به این مراکز در داخل دانشگاه مراجعه نمی‌کنند.

وضعیت سلامت روان دانشجویان به‌صورت ماهانه پیگیری شود

این فعال صنفی در پایان خاطرنشان کرد: راهکار این امر این است که کارمندان مراکز مشاوره و سلامت روان به صورت ماهانه وضعیت سلامت تمامی دانشجویان را پیگیری کنند و اعتماد سازی لازم را انجام دهند .علاوه بر این جو رسانه ای سنگین ضد پزشک حال حاضر در جامعه و تمامی مشکلات ذکر شده منجر به ناامیدی و سرخوردگی دانشجویان پزشکی و پزشکان جوان شده است.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1130450 برچسب‌ها کمبود امکانات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کمبود امکانات دانشگاه علوم پزشکی دانشجویان پزشکی علوم پزشکی مشهد کمبود امکانات محیط خوابگاه بیمارستان ها خوابگاه ها سلامت روان اینترن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) صداگذارى خلاقانه روى يك بازى ويدئويى

خیلى از بازى‌هاى کامپیوترى و محصولات کنسول‌هاى گران‌قیمت را دانشجویان یا جوانان نخبه‌اى مى‌سازند که هنوز اول راه‌اند و دسترسى به بودجه‌هاى کلان و امکانات حرفه‌اى و استودیویى ندارند. این بازى ویدئویى جالب را گروهى آماتور ساخته‌اند و به یک کمپانى بزرگ پیشنهاد داده‌اند که حمایت‌شان کند و کار در سطح وسیع پخش شود. سمپل و پیلوت اولیه با امکانات دانشجویى سرهم شده و البته مى‌بینید که با خلاقیت توانسته‌اند جاى خالى امکانات را پر کنند.

مثل موزیسین جوانى که اولین فرصت اجراى استعدادیابى یا تست و «آدیشن» شروع کارش را شاید با یک گیتار ارزان و کاور کردن آوازى مشهور سر هم کند و بعد‌ها سوپراستار پول‌سازى، چون جاستین بیبر یا بیلى آیلیش از دلش بیرون بیاید، این طراحان جوان بازى ویدئویى هم شاید تا میلیونر شدن فقط یک موفقیت کوچک فاصله داشته باشند؛ کافى‌ست بازى یا اپلیکیشن یا نرم افزار طراحى‌شده گل کند و به‌اصطلاح بگیرد و… تمام!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فیلم امروز

 

tags # بازی رایانه‌ای سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • (ویدئو) صداگذارى خلاقانه روى يك بازى ويدئويى
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس
  • فرصت ۴۸ ساعته به دانشگاه کلمبیا رو به اتمام است