Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها آتش کرونا شعله ور شده و خطر شیوع امیکرون در بین کودکان افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، شیوع کرونا در کشور وارد سه سالگی می شود، بیماری منحوسی که بیش از دو سال است زندگی مردم را به هم ریخته و جان هزاران نفر را در کشور گرفته است، این بیماری نه تنها به سلامتی مردم رخنه کرده بلکه در بسیاری از بخش های دیگر مانند اقتصاد، گردشگری، آموزش اثر منفی گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این دو سال کرونا با القاب و نام های مختلفی در بین مردم شیوع پیدا کرده و تاکنون پنج پیک از این بیماری سپری شده و هم اکنون پیک ششم با نام امیکرون با سرعت سرایت پذیری بسیاری بالایی نسبت به پیک های قبلی در حال چرخش است.

چند ماهی بود که کرونا در همه شهرهای کشور فروکش کرد و رنگ آبی شهرها، امیدی بود بر پایان کرونا اما طولی نکشید که سر و کله امیکرون پیدا شد و تب کرونا، چهره بسیاری از شهرهای کشور را سرخ کرده و روزانه بیماران زیادی در این تب جان خود را از دست می دهند.

این بیماری تاکنون بیشتر در بین سنین جوانی تا میانسالی و پیری دیده می شد و به نوعی کودکان به ندرت در معرض این بیماری بودند اما متاسفانه در سویه امیکرون، کودکان درصد بالایی از مبتلایان را تشکیل می دهند که زنگ خطری جدی می باشد.

تب کرونا در بین کودکان بالا رفت

متاسفانه در اخبار گاهی از مرگ و میر کودکان با این سویه کرونا می شنویم که در واقع زنگ هشداری است که مابقی خانواده ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، واکسیناسیون و عدم حضور در مکان های شلوغ اقدام نمایند.

علیرغم رنگ قرمز بسیاری از شهرهای کشور و تاخت و تاز کرونا، اما میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه کاهش یافته، برخی بر این تصور هستند که سه دوز واکسن زده اند و دیگر نیازی به استفاده از ماسک نیست، برخی هم امیکرون را یک سرماخوردگی ساده می دانند که خیلی هم خطرناک نیست اما واقعیت این سویه را می توان از آمار روزانه ابتلا و افزایش مرگ و میرها دید که میزان مرگ و میر روزانه در کشور به بیش از ۱۸۰ نفر در روز رسیده است.

بدون شک، کرونا سرماخوردگی ساده و بی خطر نیست، ویروسی است که گاهی در این سویه ریه ها را نیز درگیر می کند و ممکن است در برخی از موارد به زندگی برخی از بیماران پایان دهد اما لازمه دور شدن از این بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم حضور در مکان های شلوغ و استفاده از ماسک است.

در حالی که حدود یک ماه به رسیدن سال جدید باقی مانده اما حال و هوای بازار به سمت نوروز رفته، حضور و ازدحام در پاساژها و مغازه ها می تواند روزهای سیاهتری را رقم بزند و از سوی دیگر بی توجهی به پروتکل های بهداشتی رخسار شهرها را برافروخته تر می نماید.

۲۰ درصد مبتلایان کرونا، کودکان هستند

عین الهی وزیر بهداشت گفت: در موج امیکرون ۲۰ درصد از درگیری‌ها مربوط به کودکان است و از همه مردم درخواست دارم تا نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر تزریق واکسن برای گروه سنی ۵پنج تا ۱۱ سال انجام می‌شود و برای واکسیناسیون افراد زیر پنج سال هنوز بررسی‌ها ادامه دارد.

واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال در استان

صالح آزادبخت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان قرار دارند که با توجه به همه گیری امیکرون، کودکان هم درگیر شده و بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از بستری های کرونا در استان، کودکان هستند.

وی افزود: در همین راستا بیمارستان شهید مدنی و رحیمی نیز اطفال را پذیرش می کنند ولی بیشتر کودکان مبتلا به کلینیک ها و مطب ها مراجعه می کنند و درصدی از آنها نیاز به بستری دارند که لازم است پروتکل ها به دقت رعایت شود تا شیوع بیماری کاهش یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به این که واکسیناسیون در افراد بزرگسال انجام شده، این افراد ممکن است به صورت خفیف درگیر شوند که به دلیل ضرورت واکسیناسیون، تزریق واکسن کرونا برای گروه سنی پنج تا ۱۲ سال نیز آغاز شده است.

آزادبخت عنوان کرد: توصیه می شود خانواده ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسینه کردن کودکان خود اقدام کنند.

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به ۶۰ درصد رسید

مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک به ۶۰ درصد رسیده در حالی که با توجه به اوج گیری بیماری کرونا لازم است میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی افزایش یابد.

وی افزود: همچنین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی ۵۲ درصد و در ادارات ۵۸ درصد است که در این راستا بازرسی های مستمری صورت می گیرد و تذکرات لازم ارائه می گردد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: کرونا تاکنون در استان ۲۱۰ هزار و ۷۸۱ نفر را مبتلا و جان دو هزار و ۷۱۱ نفر را گرفته است.

کوشکی گفت: تاکنون در استان ۸۸٫۳ درصد دوز اول، ۷۷٫۶ درصد دوز دوم و ۲۹٫۷ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که می طلبد با توجه به شیوع این بیماری مابقی افرادی که تاکنون برای این واکسن اقدام نکرده اند، اقدام نمایند تا زنجیره بیماری قطع شود.

فعالیت آموزشی در شهرهای قرمز مجازی است

سید عیسی سهرابی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: فعالیت آموزشی مدارس شهری در کلیه دوره های تحصیلی لرستان در شهرستانهای با رنگ بندی کرونایی قرمز به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار می شود.

وی افزود: همچنین کلاسهای پایه دوازدهم با گروه بندی دانش آموزان در قالب دو یا سه گروه در صورت تشخیص شورای مدرسه با رعایت تمامی پروتکل ها به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: اما فعالیت آموزشی مدارس روستایی بالای ۳۰ نفر استان به صورت مجازی در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود و فعالیت آموزشی در مدارس کمتر از ۳۰ نفر جمعیت با گروه بندی دانش آموزان و با رعایت تمامی پروتکل ها به صورت حضوری و یا ترکیبی(حضوری و مجازی) برگزار می‌شود.

سهرابی عنوان کرد: در شهرستان رومشکان که در وضعیت نارنجی قرار دارد، فعالیت آموزشی مدارس شهری پیش دبستانی و دبستانی به صورت مجازی در بستر شبکه شاد و فعالیت آموزشی مدارس دوره اول و دوم متوسطه به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار می گردد.

به هرحال در این سویه از بیماری کودکان بیشتر در معرض خطر قرار دارند که لازم است واکسیناسیون این گروه سنی حتما انجام شود و در کنار آن شیوه نامه های بهداشتی نیز رعایت گردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان فعالیت آموزشی مدارس برگزار می شود گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار