Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی بیگی نژاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به علت مخالفت کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بیان کرد: از این جهت که کمیسیون تلفیق نگران بود که دولت در این مدت کوتاه در عرصه اجرای برنامه های خود برای حذف ارز ترجیحی دچار مشکل شود و نتواند برنامه هایی که در این حوزه دارد را به خوبی پیش ببرد با آن مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با حذف ارز تریجحی در چندین قلم از کالاهای اساسی نظیر مرغ یا روغن با افزایش قیمت مواجه می شویم، اظهار کرد: دولت می گفت برای حذف ارز ترجیحی برنامه ریزی انجام داده  و کالاهای اساسی با قیمت مناسب به دست مردم خواهد رسید.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: نمایندگان دولت در کمیسیون تلفیق برنامه های خود را تشریح کردند و نمایندگان مجلس نیز نظرات خود را بیان کردند و در نهایت ما به این نتیجه رسیدیم که سال آینده ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی حذف نشود اما دست دولت را نیز بازگذاشتیم تا با تسلط بیشتر و در فرصت کافی کار را جلو ببرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اما کمیسیون تلفیق برای ارز ترجیحی قیمت تعیین نکرده است و تعیین نرخ ارز ترجیحی در دست دولت است. مجلس دست دولت را در این حوزه باز گذاشته است.

وی با بیان اینکه دغدغه دولت و مجلس معیشت مردم است و مجلس و دولت نمی خواهند تا گرانی ها بیشتر شود، تاکید کرد: در شرایط کنونی مردم آسیبب دیده اند، چراکه برای کالاهای اساسی ارز تخصیص می یابد اما با قیمت بالا به دست مردم می رسد. ما به دنبال این هستیم تا کالاها با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نهایی برسد.

مجلس دست دولت را باز گذاشته است
بیگی نژاد در پایان تاکید کرد: از این جهت کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی مخالفت کرد که دولت تازه روی کار آمده و ممکن است نتواند آنطور که می خواهد برنامه خود را اجرایی کرده و آسیب به مردم وارد شود. در عین حال ما دست دولت را نیز باز گذاشتیم و برای ارز ترجیحی نرخ تعیین نکردیم.

منبع: الف

کلیدواژه: حذف ارز ترجیحی کمیسیون تلفیق کالاهای اساسی دست دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کار‌های جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است