Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیر عامل پتروشیمی شیراز تاکید کرد که این شرکت توانمندی لازم برای تبدیل شدن به تامین کننده اصلی کود اوره مورد نیاز کشور برزیل، را دارد.

امین امرایی، با اشاره به سفر اخیر ترزا کریستینا؛ وزیر کشاورزی برزیل به شیراز و بازدید او از شرکت پتروشیمی شیراز و طرح موضوع مبادله کود اوره با محصولات تولیدی برزیل، گفت: پتروشیمی شیراز می تواند تامین کننده اصلی کود اوره برای صادرات به برزیل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی شیراز، امرایی با اشاره به توانمندی های پتروشیمی شیراز در تولید کود اوره ،افزود: در سال گذشته میلادی میزان قابل توجهی از محصول کود اوره تولیدی این شرکت به کشور برزیل صادر شده است که این میزان قابل افزایش نیز خواهد بود.

مدیر عامل پتروشیمی شیراز همچنین گفت: پتروشیمی شیراز علاوه بر تولید کود اوره توان تولید و صادرات   کود مایع UAN بعنوان محصولی با کیفیت و عملکرد بهتر نسبت به کود اوره را دارد، پتروشیمی شیراز  به عنوان نخستین شرکت پتروشیمی کشور در تولید اوره یکی از موفق ترین شرکت ها در امر تولید و صادرات محصولات کودهای کشاورزی است که می تواند نقش موثری در توسعه صادرات کود های کشاورزی به کشورهای مختلف از جمله برزیل داشته باشد.

امرایی با بیان اینکه در حال حاضر 500 تا 600 هزار تن کود اوره از کشورمان به برزیل صادر می‌ شود ادامه داد: در قالب مبادلات پایاپای می‌توان این ظرفیت را با فعالیت دوچندان شرکت های تولید کود اوره و همچنین پتروشیمی شیراز به 2 میلیون تن در سال رساند.

مدیر عامل پتروشیمی شیراز به توافق اخیر مسئولان وزارات جهاد کشاورزی با کشور برزیل اشاره و اضافه کرد: عمده صادرات ایران به برزیل کود اوره است، طی توافقی جدید بین ایران و برزیل ۴۰۰ هزارتن کود اوره با نهاده‌های دامی این کشور مبادله می شود و پتروشیمی شیراز نقش اساسی در تامین کود اوره مورد نیاز برای صادرات به برزیل دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر وزیر کشاورزی برزیل به ایران و بازید او از پتروشیمی شیراز موجب تسهیل در روابط و تبادلات تجاری و کاهش بروکراسی بین دو کشور شود و گفت: هر دو  کشور توانمندی  مبادلات پایاپای با یکدیگر را دارند و امید است زمینه افزایش بیشتر تولید در سال مانع زدایی از تولید فراهم شود.

براساس این گزارش، اخیرا در نشستی که با حضور وزیر کشاورزی برزیل و هیئت همراه در محل کارخانه پتروشیمی شیراز برگزار شد، ترزا کریستینا وزیر کشاورزی برزیل به همراه سفیر این کشور و هیأت همراه متشکل از تجار و بازرگانان برزیلی از امکانات تولید کود اوره در پتروشیمی شیراز بازدید کردند.

وزیر کشاورزی برزیل ضمن ابراز خرسندی از تعاملات موجود بین دو کشور و قدردانی از مسولان ایرانی که نگاه سازنده ای به ارتقاء روابط تجاری بین ایران و برزیل دارند و پتانسیل های ویژه موجود در ایران از جمله تامین کود اوره کشاورزی مورد نیاز برزیل را موضوع با اهمیتی دانست که مطمئنا در افزایش مراودات تجاری و افزایش سطح همکاری دو کشور موثر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت پتروشیمی شیراز کود اوره وزیر کشاورزی برزیل وزیر کشاورزی برزیل پتروشیمی شیراز تولید کود اوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه

احمد رضا حیدرنیا مدیرعامل محترم شرکت پتروشیمی شیرازطی پیامی روز کارگر را تبریک گفت متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

با سلام و احترام و تبریک روز کارگر به تمامی کارگران خدوم و زحمتکش ایران اسلامی

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: "کارگر مظهر تلاش و استقامت و قوام و اساس هر جامعه‌ای است. " ما در پتروشیمی شیراز مفتخریم که در کنار چنین انسان‌های شریف و فداکاری کار می‌کنیم که در تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت هم" نقش‌آفرینی بی‌بدیلی داشته‌اند.

۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر، فرصتی مغتنم برای قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کارگران عزیز در تمامی عرصه‌ها، به ویژه در مجموعه پتروشیمی شیراز است.

کارگران پتروشیمی شیراز با تعهد، تخصص و روحیه مشارکت خود، در سال جهش تولید، گام‌های بلندی در راستای افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات و رونق اقتصادی کشور برداشتند. صبر، استقامت، ابتکار و خلاقیت این عزیزان در تمامی مراحل تولید، از فرآوری و تبدیل آنها به محصولات نهایی، ستودنی و قابل تحسین است.

ما در پتروشیمی شیراز همواره بر حفظ کرامت انسانی کارگران، ارتقای سطح رفاه و معیشت آنان و ایجاد محیطی امن و سالم برای کار اهتمام داشته‌ایم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

 همچنین با برنامه‌ریزی‌های مدون و حمایت‌های همه‌جانبه، زمینه‌های لازم را برای مشارکت هر چه بیشتر کارگران در فرآیند تولید و تصمیم‌گیری‌ها فراهم خواهیم کرد.
امیدوارم در سایه همدلی، تلاش مضاعف و مشارکت همگانی، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر صنعت پتروشیمی کشور، تحقق کامل شعار "جهش تولید با مشارکت هم" و سربلندی ایران اسلامی باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  •  کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان