Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@06:15:10 GMT

چطور از شر سردرد و گردن درد خلاص شویم؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۶۷۰۵

چطور از شر سردرد و گردن درد خلاص شویم؟

آفتاب‌‌نیوز :

نوشین یمانی با بیان اینکه یکی از شایع‌ترین علل سردرد و درد گردن، وضعیت نامناسب بدنی است، اظهار کرد: عارضه گردن به جلو که در آن سر از حالت عادی خارج شده و به جلو منحرف می‌شود، یکی از مشکلات بسیار رایج بوده که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سردرد و درد گردن به ویژه در نسل جوان به دلیل استفاده بیش از حد و غیراصولی از موبایل، لپ‌تاپ و لوازم الکترونیکی رخ می‌دهد، افزود: برای اینکه بدانید آیا دچار این عارضه هستید یا نه، می‌توانید به پشت، به سمت دیوار بایستند، به طوری که پا، ران و بخش‌های دیگر بدن به دیوار چسبیده باشد؛ اگر در این حالت گردن و سر شما فاصله قابل توجهی با دیوار داشته باشند، احتمالا دچار عارضه گردن به جلو هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص، از عوامل دیگر دخیل در ایجاد این عارضه می‌توان به عادات رفتاری غلط مثل حمل کوله‌پشتی سنگین، خوابیدن روی بالش بلند، خم شدن مداوم به جلو به دلیل خجالتی و سر به زیر بودن و مشاغل و ورزش‌هایی از جمله رانندگی، پشت میزنشینی، دندان‌پزشکی و دوچرخه‌سواری دانست و تصریح کرد: به ازای هر اینچ که گردن از حالت استاندارد به جلو خم می‌شود، فشار روی گردن افراد به اندازه حدود ۴.۵ کیلوگرم اضافه می‌شود.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد در رابطه با راه درمان سردرد و درد گردن، خاطرنشان کرد: بیشتر گردن درد و سردردهای ناشی از وضعیت نامناسب بدن را می‌توان با استفاده از حرکات اصلاحی و کششی ساده و در موارد طول کشیده با فیزیوتراپی از بین برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سردرد گردن درد سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش طلا بر گردن ووشوکار ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح روز گذشته (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان امروز نیز برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن ۸۵- کیلوگرم، محمدرضا ریگی ابتدا با “قاسم رابی” از اردن دیدار کرد و ضمن برتری مقابل این ورزشکار به مصاف حریفی از بنگلادش رفت و با برتری برابر این ورزشکار به مدال طلای این دسته وزنی دست یافت.

کد خبر 6088558 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • درخشش طلا بر گردن ووشوکار ایرانی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن