Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@23:55:01 GMT

دیپلمات آمریکایی: مذاکرات وین در مرحله حساسی است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۶۸۱۲

دیپلمات آمریکایی: مذاکرات وین در مرحله حساسی است

سفیر آمریکا در کویت در آخرین روزهای فعالیت کاری خود در این کشور در گفت‌وگو با یک رسانه کویتی اظهار داشت، واشنگتن در حال مشورت با شرکا و متحدان خود در منطقه و همچنین با اتحادیه اروپاست.

«آلینا رومانوفسکی» سفیر ایالات متحده در کویت که قرار است به زودی عازم بغداد شود روز شنبه در مصاحبه با نشریه «کویت تایمز» در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین اظهار داشت: « یکی از اهداف اصلی آمریکا این است که ایران به هیچ سلاح اتمی دست پیدا نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون در وین گفت‌وکوهایی در جریان است که آیا برجام امکان پذیر خواهد بود یا خیر. ما در حال حاضر در زمان بسیار حساسی قرار داریم. من در موقعیتی نیستم که در این مورد زیاد بگویم، اما گفت‌وگوی بسیار مفصلی در این زمینه انجام شده است.»

وی در ادامه مدعی شد: «از نظر ما، ایران در حال ترویج فعالیت‌های بسیار بی‌ثبات کننده در منطقه است که به امنیت منطقه کمکی نمی‌کند. حمایتی که آنها از بازیگران غیردولتی ارائه می‌کنند، از نظر برقراری ثبات یک مشکل واقعی است.»

سفیر آمریکا در کویت ادامه داد: «ما در حال مشورت با شرکا و متحدان خود در منطقه و همچنین با اتحادیه اروپا هستیم. ما می‌بینیم که زمان از نظر یافتن راه حل و راه‌های ما برای بازگشت به برجام رو به اتمام است. هدف ما در نهایت این است که شاهد دستیابی ایران به توانایی بی‌ثبات سازی بیشتر منطقه نباشیم.»

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان این‌که همکاران من در وین با بازی‌های دوگانه طرف غربی بر سر «متن» و «زمان» روبرو هستند، گفت: «آمادگی رسیدن به یک توافق خوب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن داریم، به شرطی که طرف دیگر آماده اتخاذ تصمیمات سیاسی مورد نیاز باشد.»

به گزارش این منبع خبری، سفیر آمریکا در کویت در بخش دیگر این مصاحبه با اشاره به سفر آتی خود به بغداد افزود، کویت یک متحد راهبردی بسیار مهم برای آمریکاست، اما عراق هم فاصله بسیار زیادی تا این مورد ندارد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: دیپلمات آمریکایی مذاکرات وین سفیر آمریکا در کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست

معاون دبیرکل جهاد اسلامی با اشاره به اینکه حماس به نمایندگی از کل مقاومت فلسطین در مذاکرات، از حقوق فلسطینی‌ها دفاع می‌کند گفت عملیات «وعده صادق» ایران ثابت کرد اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد و کشورهای منطقه باید در محاسباتشان تجدید نظر کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحولات اخیر مربوط به جنگ غزه، از مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا گرفته تا افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی به سرنوشت آخرین دور مذاکرات قاهره درباره آتش بس غزه اشاره و اعلام کرد که در حال حاضر در عمل مذاکرات به حالت تعلیق درآمده اما از آنجایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه نیاز به این مذاکرات دارند انتظار می‌رود که مذاکرات از سر گرفته شود.

موضع حماس در مذاکرات به نمایندگی از کل گروه‌های مقاومت فلسطین است

الهندی در گفتگو با العربی الجدید درباره پیشنهاد جدید آمریکا در مذاکرات آتش بس که اخیرا از طریق میانجی‌ها مطرح شد اظهار داشت که پیشنهاد آمریکا در دور قبلی مذاکرات، یک بازاریابی گمراه کننده برای رژیم صهیونیستی بود. مقاومت در پاسخ به این پیشنهاد واشنگتن موضع خود را قاطعانه درباره مسائل اساسی مربوط به حقوق فلسطینیان و شروط اصلی مقاومت مطرح کرد که شامل عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه، برقراری آتش بس جامع و بازگشت آزادانه آوارگان به مناطق خود بود.

وی افزود که مقاومت همچنین در راستای منافع مردم فلسطین نرمش زیادی از خود در مذاکرات نشان داد اما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال فریبکاری بودند و پیشنهادی که اخیرا به نام میانجی‌ها تبلیغ شد در واقع یک پیشنهاد کاملا آمریکایی بود که به شکل کامل در خدمت رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار داشت. مقاومت نیز پاسخ این پیشنهاد آمریکا را قاطعانه داد و تاکید کرد که از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد.

این مقام جهاد اسلامی در ادامه اظهار داشت که جنبش جهاد اسلامی هیچ موضع جداگانه‌ای ندارد و جنبش حماس مجاز است به نمایندگی از کل گروه‌های مقاومت مذاکره کند. در این میان ادعاهای رژیم اشغالگر و شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مبنی بر اینکه حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین در مذاکرات مانع تراشی می‌کنند دروغی بیش نبوده و با هدف به تعویق انداختن مذاکرات و طفره رفتن از انجام معامله‌ای است که صهیونیست‌ها مجبورند بهای آن را بپردازند.

محمد الهندی تصریح کرد که خود اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی نیز به این موضوع اذعان دارند و منابع صهیونیستی بارها اعلام کرده‌اند که نتانیاهو در مسیر مذاکرات مانع تراشی می‌کند.

انتقاد جهاد اسلامی از سکوت عربی در برابر جنایات اسرائیلحماس و جهاد اسلامی: قدردان حمایت‌های ایران از فلسطین هستیمجهاد اسلامی: ایران حامی همیشگی فلسطین است

شکست صهیونیست‌ها در مناطق مختلف غزه در رفح هم تکرار خواهد شد

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی میان مذاکرات و توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح وجود دارد یا نه گفت که رژیم صهیونیستی بحث حمله به رفح را به عنوان تصویری از پیروزی و رسیدن به هدف خود در نابودی مقاومت در رسانه‌ها تبلیغ می‌کند اما ما اطمینان می‌دهیم که اگر اشغالگران تجاوزی علیه رفح انجام دهند، سرنوشت آن مانند حمله به خان یونس یا شمال یا مرکز غزه خواهد بود و همه چیز برای صهیونیست‌ها به نقطه صفر برمی گردد و اشغالگران مجددا هیچ دستاوردی جز جنایت علیه غیرنظامیان نخواهند داشت.

پاسخ ایران نشان داد که اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد

وی در ادامه به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اشاره و اعلام کرد که این پاسخ تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر در این شکل و اندازه بیانگر ناتوانی اسرائیل در محافظت از خود بوده و این عملیات ایران ثابت کرد که اسرائیل برای محافظت از خود نیاز کامل به آمریکا دارد. عملیات وعده صادق همچنین نشان داد که وزن اسرائیل در منطقه رو به کاهش بوده و بازدارندگی آن در حال فرسایش است و این رژیم نمی‌تواند آنگونه که خودش و آمریکا برنامه ریزی کرده بودند بر منطقه مسلط شود.

محمد الهندی تاکید کرد که بنابراین کشورهای منطقه باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند. صد سال است که مردم غزه و فلسطین در مقابل چشم و گوش رژیم های عربی رنج می‌کشند.

احتمال انتفاضه جدید در کرانه باختری وجود دارد

وی درباره اوضاع متشنج کرانه باختری نیز اظهار داشت که در حال حاضر کرانه باختری در سایه تشدید حملات وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست تبدیل به یک عرصه داغ شده و همه احتمالات در این منطقه از جمله وقوع انتفاضه جدید هم وجود دارد. به ویژه اینکه جنایات بی‌سابقه ارتش صهیونیستی و حمله شهرک نشینان مسلح به کرانه باختری و نیز یورش‌های مداوم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در سایه بسته شدن کامل هرگونه افق سیاسی موجب می‌گردد تا هر گزینه‌ای برای تشدید اوضاع از جمله انتفاضه، محتمل باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن