Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: در روز‌های آینده، بزرگترین کاروان کمک مومنانه و ساخت 110 منزل را در جنوب تهران رقم خواهیم زد.
به گزارش خبرگزاری آریا،  سردار «حسن حسن‌زاده» عصر امروز (شنبه) در آیین رو‌نمایی دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر (عج) که به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) برگزار شد، گفت: امسال شاهد چهل‌سالگی سپاه تهران هستیم؛ 40 سال پیش «احمد متوسلیان» مامور می‌شود تا تیپ تهران را تأسیس کند؛ تیپی که امروز به سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حاج احمد، چون شاگرد مکتب امام (ره) بود، از تمام ویژگی‌های امام (ره) در قامت بنیان‌گذار تیپ برخوردار بود و همچنان که امام (ره) برای خود آرمان‌های بلندی در تأسیس انقلاب اسلامی ترسیم کرده بودند، حاج احمد هم همان آرمان‌ها را برای تیپ در نظر گرفته بود.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) ادامه داد: تیپ 27 در مدت کوتاه تشکیل و در کمترین زمان برای انجام عملیات «فتح‌المبین» آماده شد و به واسطه موفقیت در این عملیات، نام‌آور می‌شود و سپس به‌واسطه همان مجاهدت‌ها تیپ به لشکر ارتقا و توسعه سازمان می‌یابد.
سردار حسن‌زاده تاکید کرد: لشکر 27 تعداد 9 فرمانده شهید تقدیم انقلاب کرده است که سه فرمانده در دفاع از حریم آل‌الله به شهادت رسیدند؛ البته این لشکر 21 فرمانده شهید هم در کسوت جانشین و رئیس ستاد لشکر و 188 فرمانده هم در جایگاه فرماندهی گردان دارد که این تعداد شهید نشان می‌دهد لشکر 27 همواره در دفاع مقدس لشکر آفندی بوده و در خط مقدم حضور داشته است.
فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: زمانی هم که جنگ به اتمام می‌رسد، سپاه مأموریت دیگری را آغاز می‌کند که همان حضور در عرصه سازندگی است، لذا سپاهیان تهران در این عرصه هم حضور می‌یابند و در سرزمینی که زمانی شاهد به شهادت رسیدن بسیاری از هم‌رزمان خود بودند، مجدد حاضر می‌شوند تا این بار برای آبادانی آن سرزمین مجاهدت دیگری را رقم بزنند.
وی اضافه کرد: در ادامه، لشکر 27 برای ادامه فعالیت‌های خود دارای سه تیپ رزمی می‌شود تا اینکه در سال 87 توسعه می‌یابد و سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) را شکل می‌دهد، اما امروز از تیپ 27 اولیه، یک لشکر، دو تیپ، پنج یگان رزمی، یگان فاتحین، 23 ناحیه مقاومت و 17 سازمان قشری به همراه مؤسسات جهادی با دو هزار و 800 گروه جهادی و فرهنگی در قالب سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ تشکیل شده است.
سردار حسن‌زاده با بیان اینکه ما ناامید نیستیم و امیدواریم روزی فرمانده اصلی این سپاه که حاج احمد متوسلیان باشد، بازگردد و همچنان مطالبه‌گر تعیین تکلیف وضعیت حاج احمد هستیم، ادامه داد: به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) در طول یک سال یعنی از بهمن امسال تا بهمن سال آینده به تبیین دستاورد‌ها و عملکرد لشکر سابق و سپاه فعلی محمد رسول‌الله (ص) خواهیم پرداخت.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تصریح کرد: در چند روز آینده بزرگترین کاروان کمک مومنانه و ساخت 110 منزل را در جنوب تهران رقم خواهیم زد تا نشان دهیم علاوه بر ایفای نقش در عرصه ایجاد امنیت پایدار مردمی، در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی هم نقش‌آفرین هستیم.
فرمانده اسبق لشکر 27 محمد رسول‌الله: مشکلات کشور به دلیل فاصله گرفتن از تفکر جهادی است
سردار اسماعیل  کوثری هم گفت: سال‌ها پس از پشت سر گذاشتن دوران دفاع مقدس، مدیرانی انتخاب کردیم که تفکر جهادی نداشتند و این باعث شده است که امروز با مشکلات متعددی از جمله در حوزه اقتصادی مواجه شویم.
فرمانده اسبق لشکر 27 محمد رسول الله (ص) عصر امروز (شنبه) در آیین رو‌نمایی دیوارنگاره چهلمین سالگرد تشکیل این لشکر که در میدان ولیعصر (عج) برگزار شد، اظهار داشت: کشورمان از نظر اقتصادی به درجه‌ای خواهد رسید که سایر کشور‌ها خواهند دید، تفکر جهادی فقط در میدان رزم نبوده و نیست، بلکه در سایر عرصه‌ها نیز این نوع تفکر همچنان موضوعیت دارد؛ به‌عنوان مثال در مقابله با ویروس کرونا همگان دیدند که تفکر جهادی موجب شد ملت ما در مقابله با این ویروس در دنیا سرافراز شود.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس ضرورت دفاع از کشور و انقلاب اسلامی موجب شد که سپاه در کنار ارتش مقابل دشمن بعثی بایستد تا ایران اسلامی حفظ شود؛ به همین جهت، آن ضرورت باعث شد تا جوانانی از تهران در قالب لشکر 27 محمد رسول الله (ص) برای امر دفاع به فرماندهی حاج احمد متوسلیان سازماندهی و ساماندهی شوند.
سردار کوثری اضافه کرد: البته آن زمان امکانات سپاه برای تأمین نیاز‌های اولیه رزمندگان کافی نبود؛ به‌ عنوان مثال در عملیات بیت‌المقدس تعداد زیادی از بسیجیان لباس رزم نداشتند و با همان لباس شخصی در عملیات شرکت کردند و توانستند دشمن را از سرزمین اسلامی‌مان بیرون کنند.
وی تصریح کرد: حاج احمد متوسلیان موفق شد در عرض 43 روز بعد از تشکیل تیپ 27 یعنی از 17 بهمن 1360 که تیپ را سازماندهی کرد، در عملیات بزرگ فتح‌المبین حضور یابد و این عملیات را با پیروزی به پایان ببرد؛ این حضور موفق یعنی داشتن مدیریت و تفکر جهادی در میان فرماندهان دفاع مقدس.
سردار کوثری ادامه داد: اما سال‌ها پس از پشت سر گذاشتن دوران دفاع مقدس مدیرانی انتخاب کردیم که چنین تفکری نداشتند و این باعث شده است اکنون با مشکلات متعددی از جمله در حوزه اقتصادی مواجه شویم؛ لذا باید از آن تفکر بیاموزیم که با تفکر جهادی می‌شود بسیاری از کار‌ها را به‌خوبی انجام داد و البته این نیز زمانی محقق می‌شود که ابتدا خودمان عامل باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرمانده سپاه تهران سپاه حضرت محمد رسول الله لشکر 27 محمد رسول الله احمد متوسلیان فرمانده سپاه تفکر جهادی تهران بزرگ دفاع مقدس حاج احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک شهر تهران آغاز شده است

سرهنگ علی  اصغر شریفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدید که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه 1403 از سطح معابر بزرگراههایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابر پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما با ترددهایی روان در سطح پایتخت بودیم .  

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراههای شیخ فضل الله – یادگار و در حال حرکت ، آبشناسان – سردار جنگل ، همت – جنت آباد و چمران - نهج البلاغ،  می باشد . 

سرهنگ شریفی گفت: انتهای بار  ترافیکی در بزرگراه یادگار امام (ره ) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از  جلال آل  احمد، محمد علی  جناح بعد از پل شیخ فضل الله است .  

وی ادامه داد: همچنین انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی، زین الدین– صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری  - شیشه مینا  و رسالت قبل از پل سید خندان هم روان  می باشد .  

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت می باشد . 

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می تواند مسیر خوبی بدلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد . 

رییس  مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در اکثر  معابری  که گذرگاه عابر  پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط  تیم های  پلیس راهور  تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده به منظور  افزایش  ایمنی  این افراد اجرا می شود که از رانندگان می خواهیم به همین منظور در ترددهای خود دقت بیشتری داشته باشند و حق  تقدم عبور  عابرین پیاده را رعایت نمایند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از  مقاطع و گذرگاهها عبور  نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است