Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:12:26 GMT

بودجه ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومانی اصفهان تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۷۲۸۱

بودجه ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومانی اصفهان تصویب شد

ایسنا/اصفهان بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان به مبلغ ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان در صحن علنی شورای شهر به تصویب رسید.

ابوالفضل قربانی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در سی و یکمین جلسه علنی این شورا که صبح امروز (یکشنبه، ۱ اسفند) برگزار شد، در تشریح روند بررسی و تصویب بودجه شهرداری اصفهان برای سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: لایحه بودجه، ۲۶ دی‌ماه امسال به شورای شهر تقدیم و بلافاصله به کمیسیون‌های تخصصی و مرکز پژوهش‌های شورای شهر ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت با اخذ نقطه نظراتی که اعضا داشتند، جلسات فشرده کمیسیون تلفیق از ۱۱ تا ۲۸ بهمن در صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

وی افزود: با حدود ۳۰ روز بررسی و ۴ هزار و ۴۰۰ نفر ساعت جلسه تخصصی، لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

نایب‌رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه آنچه در لایحه شهرداری برای سال ۱۴۰۱ تحت عنوان بودجه کل شهرداری آمده بود ۱۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان شامل مؤسسات وابسته و شهرداری بود، گفت: در جلسات شورای شهر ۵۷۷ میلیارد تومان تغییراتی داشتیم که در نهایت بودجه ۱۴۰۱، ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان به جمع‌بندی رسید.

وی در تشریح اعتبارات بودجه سال آینده شهرداری اصفهان گفت: از بودجه مصوب، ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان مربوط به شهرداری مرکزی، مناطق و ناژوان و ۴ هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان مربوط به کل سازمان‌ها و مؤسسات وابسته است.

قربانی ادامه داد: ۳ هزار و ۱۹ میلیارد تومان اعتبارات جاری در نظر گرفته شده که نسبت به سال بودجه امسال ۲۶ درصد در اعتبارات جاری رشد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به تصویب رسید که ۷۴ درصد از کل بودجه است، خاطرنشان کرد: بودجه سازمان‌ها در سال ۱۴۰۱، ۳ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان است که با رشد ۱۸ درصدی روبرو است.

نایب‌رئیس شورای شهر اصفهان افزود: بودجه شرکت‌ها، ۱۰۷۴ میلیارد تومان مصوب شد که رشد ۳۴ درصدی دارد. همچنین کمک به سازمان‌ها، ۷۷۲ میلیارد تومان برابر ۲۰ درصد رشد است.

وی با بیان اینکه راهبردها و تأکیدات منشور شورا در بودجه نیز دیده شده است، گفت: تعیین روند افزایش سهم سرمایه‌گذاری و مشارکت در درآمدها با ۱۶۹۵ میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری، معادل ۱۵ درصد از بودجه پیش‌بینی شده است.

قربانی افزود: بر پروژه‌های پیشران توسعه و کلان ازجمله خط دوم قطار شهری و حلقه حفاظتی ترافیکی نیز تأکید شد که با ۲ هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان معادل ۱۹ درصد از کل مصارف به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه محله محوری و برقراری عدالت شهری در تخصیص منابع مدنظر قرار گرفت، اظهار کرد: ۱۱۸۱ میلیارد تومان بابت پروژه‌های محله محور و مناطق کم برخوردار معادل ۱۰ درصد از کل مصارف تعیین شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، نایب‌رئیس شورای شهر اصفهان افزود: در حوزه نوسازی و بهسازی حمل‌ونقل درون‌شهری نیز ۵۰۰ میلیارد تومان و در حوزه سیستم‌های هوشمند ترافیک شهری، ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با ۲۶۸ درصد افزایش به محلات اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: بودجه مستمر، ۱۳۳۶ میلیارد تومان و سایر ردیف‌ها ۱۵۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر شورای شهر اصفهان بودجه بودجه شهرداری نایب رئیس شورای میلیارد تومان تصویب رسید شهر اصفهان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) از محمدرضا صفدریان قهرمان یخ نوردی جهان در صحن علنی شورا تجلیل کردند.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا صفدریان از کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، دارنده ۲۴ مدال در رشته یخ‌نوردی است که ۱۲ مدال از این مجموعه، در مسابقات جهانی به دست آمده است.

به پاس موفقیت‌های اخیر این ورزشکار اصفهانی در مسابقات بین‌المللی، از وی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تجلیل شد.

محمدرضا صفدریان در صحن علنی شورا با تقدیر از توجه مدیریت شهری اصفهان به ورزشکاران اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره اخیر نگاه ویژه‌ای به حضور بنده در مسابقات بین المللی داشته است و پیگیری‌های مؤثری در خصوص شرایط و اعزام من صورت گرفته است.

وی با تشکر از همکاری‌های سازمان آتش‌نشانی گفت: در سال‌های اخیر به بیش از ۶۰ رویداد بین المللی اعزام شدم که «ستایش» مربی من و از هیمالیا نوردان اصفهانی، نقش مؤثری در موفقیت‌های من داشت.

این قهرمان یخ‌نوردی جهان با بیان اینکه یک سرباز کوچک از میلیون‌ها جوان ایرانی هستم که توانستم پرچم کشورم را به اهتزاز در بیاورم، گفت: چند سال پیش تلاش کردیم یک پارک برفی در اصفهان ایجاد کنیم، اما کیش در این حوزه گوی سبقت را از اصفهان ربود و در ماه هزاران نفر از این پارک بازدید می‌کنند.

وی افزود: ایجاد این پارک برفی سرمایه زیادی نیاز ندارد و می‌توانیم چنین پارکی را به عنوان یک جاذبه ورزشی و تفریحی در اصفهان ایجاد کنیم.

اهتزاز چندین باره پرچم ایران در سراسر جهان توسط «صفدریان»

سرآتشیار محمدمهدی مقدس‌زاده، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: محمدرضا صفدریان از ارزش‌های شهرداری اصفهان است و افتخاری برای اصفهان و ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: او بارها پرچم کشور را در سراسر جهان به اهتزاز درآورده است و این یک افتخار بزرگ برای ما به شمار می‌رود.

کد خبر 750719

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت