Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@18:00:04 GMT

خودروی کیا استینگر یا دوج چارجر ۲۰۱۹؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۷۳۹۹

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در نگاه اول، به نظر نمی‌رسد که این دو خودرو شباهت زیادی با هم داشته باشند اما در واقع، بسیار متفاوت هستند.

هر دوی این سدان‌ها با چهار چرخ متحرک و موتور پایه ارائه می شوند اما استینگر دارای موتور چهار سیلندر توربو و چارجر دارای یک موتور V۶ است؛ استینگر از یک موتور ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰ لیتری توربو چهار سیلندر بهره می‌برد که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

چارجر، صدای موتور V۶ توئین توربوی ۳۶۵ اسب بخاری استینگر GT را ندارد،  گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استینگر بهتر از گیربکس چارجر عمل می کند چرا که تعویض دنده آن سریع انجام می شود.

چارجر از یک موتور تنفس طبیعی استفاده می‌کند، یک موتور ۳.۶ لیتری V۶ که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. نسبت به موتور توربو چهار سیلندر در کیا بهتر پاسخگوست. صدای موتور در هنگام فشار دادن پدال گاز بسیار خوب است، که یک شگفتی خوب است.

استینگر چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم چهار چرخ متحرک با بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته کمک راننده به صورت استاندارد ارائه می‌شود. در این خودرو کروز کنترل تطبیقی ​​یا کمک حفظ خطوط پیدا نخواهید کرد مگر اینکه خریدار بسته‌های اضافی یا سطح تریم متفاوتی را انتخاب کند.

این مدل همچنین دارای سیستم اطلاعات سرگرمی کوچکتر هفت اینچی است که فاقد ناوبری بود، اما از سیستم Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می‌کند. دارای فرمان گرم کن و گرمکن صندلی‌های جلو و همچنین کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای و شارژر بی سیم تلفن است و قیمتی حدود ۳۶ هزار و ۱۸۵ دلار دارد.

 در حالی که دوج چارجر محبوب‌تر و همه کاره‌تر نسبت به رقیب دیگر است (پیکربندی‌های زیادی از موتورها، پیشرانه‌ها و ویژگی‌ها ارائه می‌دهد) از نظر دینامیک رانندگی بسیار قدیمی به نظر می‌رسد. استینگر فضای بار بیشتری دارد، احساس برتری بیشتری دارد و دارای پیشرانه مدرن‌تر و کم مصرف‌تر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد خودرو مقایسه خودرو دوج چارجر یا استینگر اخبار مرتبط دوج چارجر ۲۰۲۰ چند؟ +تصاویر مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کوییک آر چری برای نوزدهمین سال متوالی، برترین صادرکننده خودرو از چین شد شرط تازه برای فروش باتری و کمک فنر خودرو جدیدترین سدان لکسوس چه ویژگی هایی دارد؟ خودروی استاندارد به شرط گرانی! ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها علت گرایش زنان به عمل جراحی زیبایی چیست؟ ۱۲ ساعت توقیف جریمه موتورسواران بی انضباط اختلال خود زشت انگاری چطور درمان می شود؟ خودروی کیا استینگر یا دوج چارجر ۲۰۱۹؟ ارتباط نزدیکی با ایران و آمریکا درباره برجام داریم ۳ خودروی جدید ایرانی به بازار نیامد قیمت دلار ۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ ۴ علامت غالب بیماری کرونا در کودکان آفرهای ویژه هتل های ۵ ستاره آنتالیا + جدول شانس داوطلبان بومی برای قبولی در آزمون استخدامی چقدر است؟ برای شرکت در آزمون سراسری چه مدارکی تحصیلی لازم است؟ نرخ رسمی ۲۲ ارز افزایش یافت قیمت ریگان کوپا فلگشیپ + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) رمز موفقیت شعب برتر گردشگری، توجه به کار تیمی و مشتری مداری است خرمای ماه رمضان تامین شد برزیل دومین رکورد دار قربانیان کرونا در جهان شد هیات کارشناسی راننده را مقصر تصادف اتوبوس خبرنگاران در نقده دانست دستور القاصی مهر درباره تعیین وقت رسیدگی پس از اذان ظهر تداوم ریزش بازار رمزارزها با وجود نگرانی سرمایه گذاران ایران خودرو و سایپا ادغام می شوند؟ امیرعبداللهیان: نسبت به حصول توافق در وین خوش بین هستیم این دانه به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند کدام خودروها ۱۵ میلیون تومان ارزان شدند؟ نقطه احساس سیری در مغز کجاست؟! باغ های ساوه چه قیمتی دارند؟ صندلی ماساژ هم قیمت پراید شد + جدول جزییات محدودیت های کرونایی سفرهای نوروزی مشارکت بانک صادرات ایران در همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی روش های آسان در مان بیماری خروسک در کودکان کارگران در سال ۱۴۰۱ چقدر حقوق می گیرند؟ سنگین ترین صف های خرید و فروش در بورس / وشمال با تقاضای فروش ۲۶میلیارد تومانی همراه شد ۵۰۰ منطقه تصادف خیز در جاده های ایران سازمان نظام پزشکی از ظرفیت خود برای کاهش هزینه های درمان استفاده کند حذف قیمت مسکن به نفع مصرف کننده است؟ بانک مرکزی چرا توافق را نهایی می داند؟ سفر با خودرو به عراق آسان می شود سرپرست شرکت فرودگاه ها منصوب شد هشدار پلیس فتا درباره سوء استفاده از حساب های بانکی با پیامک های جعلی رشد ۴۷واحدی شاخص کل بورس در ۳۰دقیقه آغازین معاملات مراقب کلاه گشاد ارز ترجیحی باشید صف‌ آرایی سه‌ وجهی بازار پلیمر استقلال و پرسپولیس را به یک شرکت مادر واگذار کنید سرخ‌‌‌ فامی گواهی طلای سرخ قیمت خودروهای بورگوارد + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) سود سهام عدالت متوفیان را چگونه می توان دریافت کرد؟ مفیدترین روش غربالگری سرطان روده بزرگ چیست؟ ترس سرمایه‌ گذار از ریسک‌ های آگاهانه حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا حذف می شود حواشی بورسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شدن سرخابی‌‌‌‌‌‌‌‌ ها محاسن و ویژگی های مثبت جشنواره فجر به بزرگان‌ منتقل نشده بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو مقایسه خودرو دوج چارجر یا استینگر چهار سیلندر دوج چارجر یک موتور ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟

 روز‌های گذشته اولین نمونه بومی سازی شده «۶سیلندر بنزینی خورجینی ۴لیتری» در پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی رونمایی شد.

بر اساس اعلام مدیران این پروژه، از ۳ پیش با توجه به شناسایی نیاز کشور به خودرو‌هایی همچون آفرود، شاسی بلند و سازمانی که بالغ بر ۱۰ هزار خودرو در سال بود، تصمیم گرفتند به دنبال ساخت نمونه‌ای داخلی باشند.

در این پژوهش بیش از ۱۳۰ موتور بنزینی مختلف در بازه ۳ تا ۵ لیتری با چیدمان خورجینی را بررسی شده است، محصولات به‌روز ۱۳ سازنده نامی دنیا مورد هدف قرار گرفته و ۱۶ پارامتر سنجش عملکرد موتور‌ها بررسی شد که متناسب با خودرو‌های کشور باشد و شماتیکی از پراکندگی و کارآمدی آنها در این حوزه گزارش و در نهایت یک موتور انتخاب و بر روی خودرو هدف تست شد و در نهایت موتور مبنا انتخاب شد.

این موتور ۴ لیتری و ۶ سیلندر، فناوری روز دنیا است که در ساختار صنعت خودروسازی ایران قابل شناسایی بوده و امکان تعمیر و نگهداری آن را در کشور وجود دارد.

گشتاور بالا و قدرت زیاد در دوره‌های نسبتا پایین

علی قاسمیان مدیر واحد تحلیل مهندسی این پروژه دلایل به ویژگی‌های این موتور اشاره کرد و گفت: ۲ مشخصه اصلی موتور‌های احتراقی توان و گشتاور است، توان برای ایجاد سرعت بیشینه و گشتاور نیز برای تامین کشش‌مناسب خودرو است، به عبارت دیگر ما آن را به عنوان قدرت موتور برای عبور از سربالایی و حمل بار می‌دانیم.

وی افزود: موتور‌های بنزینی عموما بر مبنای توان بالا طراحی می‌شوند، اما این موتور قابلیت دارد که گشتاور بالا و قدرت زیادی را در دوره‌های نسبتا پایین در اختیار راننده قرار دهد و این یک ویژگی خوب برای خودرو‌های پیکاپ، آفرودی، SUV (خودرو‌های شاسی بلند) و تاکتیکی برای عبور از مناطق شیب‌دار، صعب‌العبور و همچنین حمل بار‌های سنگین به حساب می‌آید. قاسمیان اظهار کرد: از آنجا که این موتور، یک موتور بنزینی است می‌تواند سرعت بالایی داشته و نیاز کاربر خود را رفع کند.

وی درخصوص سایر ویژگی‌های این موتور گفت: دوام بسیار بالا و خوش تعمیری از جمله ویژگی‌های بارز این موتور است، همچنین این موتور قابلیت کسب استاندارد آلایندگی یورو۵ و قابلیت ارتقا استاندارد آلایندگی به یورو۶ را دارد.

قاسمیان به ویژگی دیگر این موتور اشاره و تصریح کرد: با افزودن کیت‌های جانبی به همین موتور بدون هیچ تغییری تا ۲برابر توان و گشتاور فعلی توسط این موتور قابل تامین است که می‌تواند یک ویژگی مهم برای کاربری‌هایی خاص باشد. مدیر واحد تحلیل مهندسی این پروژه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی توان این موتور ۲۳۶ اسب و گشتاور آن ۳۶۰ نیوتن‌متر است.

گفتنی است، در گذشته این موتور به ایران فروخته می‌شد، اما به دلیل تحریم‌ها فروش محصول قطع شد و تعمیر و نگهداری آن پشتیبانی نمی‌شد، در نتیجه اولین نمونه از این موتور با رویکرد اثبات توانمندی  ساخته شد، زیرا در حال حاضر مهندسین ایرانی امکان تولید موتور‌های کم حجم با مصرف کمتر را دارند.

نخبگان و متخصصان در این پروژه توانسته‌اند به حدود ۴۵ درصد دانش بومی ساخت موتور دست پیدا کنند که برای فاز اول پروژه بود، بررسی موتور مبنا بر اساس متالوژی با مدل‌های ۲ بعدی، ۳ بعدی و بر مبنای توانمندی داخلی انجام شد، این شبیه سازی بر مبنای ساخت بلوک آلومینیومی بود، اما به ساخت قالب‌های چدنی نیز دست پیدا کردند که در برنامه اولیه نبود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • خودروی ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ خودروی حامل تریاک توقیف شد
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس