Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@04:36:28 GMT

اختلال خود زشت انگاری چطور درمان می شود؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۷۴۰۱

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ سپیده صلح‌جو ، اظهار کرد: دلیل اصلی این که مردم دچار اختلال خود زشت انگاری می‌شوند و از بدن خود راضی نیستند، به فشار اجتماعی مربوط می‌شود، همه فکر می‌کنند که باید استانداردهای زیبایی را که در تبلیغات رسانه‌های جریان ساز ارائه می‌شود، رعایت کنند.

وی ادامه داد: این رسانه‌ها و تبلیغات به مردم القا می‌کنند که اگر اندامتان دارای این استانداردها نباشد، دچار نقص هستید و باید از خودتان بدتان بیاید، راه حل هم البته استفاده از محصولاتی است که شما هیچ نیازی به آن‌ها ندارید، اما برای رسیدن به استانداردهای کذایی آن‌ها را می‌خرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلح‌جو عنوان کرد: یکی‌از تأثیرات وجود استاندارد خاص برای زیبایی این است که در نهایت افراد از بدن خود ناراضی شده و دچار اختلال خود زشت‌انگاری می‌شوند، این اختلال دقیقا زمانی اتفاق می‌افتد که فرد دیگر بدن خود را قبول ندارد که عمدتاً به این دلیل است که افراد به دام این ایده‌ خطرناک می‌اُفتند که باید از نظر جسمی کامل باشند تا در مورد خود احساس ارزشمند بودن و امنیت کنند، اما متأسفانه تنها چیزی که از این نوع احساس ارزشمند بودن عاید می‌شود، رنج و عذاب است.

این روانشناس تصریح کرد: درست است که امروز یک فرد زیبا در زندگی از امتیازات بیشتری برخوردار است، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، طرفدارهای بسیاری پیدا می‌کند و پیشنهادهای شغلی بهتری دارد اما آیا در این دنیای بزرگ هیچ چیز دیگری وجود ندارد که چشم ما را به جهان بازتر کند؟

وی با اشاره به این‌که  همه افراد یک یا چند نقص جسمی دارند، بیان کرد: مشکل زمانی شروع می‌شود که شما این نواقص و میزان اهمیت آن‌ها را از منظر بازاریابی محک بزنید، به طور معمول این همان نقطه‌ای است که نارضایتی شما از خودتان و بدنتان شروع می‌شود.

صلح‌جو با اشاره به این‌که شما نباید از این‌که چرا باید کامل باشید، تعجب کنید؛ بلکه باید از خود بپرسید چرا زیبایی شما باید همان مدل زیبایی باشد که دنیای بازاریابی و تبلیغات به شما تحمیل می‌کند، ادامه داد: البته رعایت چنین استانداردهایی مزایای بسیاری دارد، اما مشکل این‌جاست که تلاش برای رسیدن به این استانداردها صدمات زیادی به شما وارد کند.

این روانشناس عنوان کرد: این که افراد از بدن خود راضی نیستند یا اساساً از خودشان احساس رضایت ندارند، بسیار معمول است، دقیقاً به این دلیل که بدن خود را از روی مدل زیبایی و کمالی که دنیای بازاریابی به آنان تحمیل می‌کند، ارزیابی می‌کنند.

وی افزود: امروز مردم بسیار بصری شده‌اند به این معنی که در شبکه‌های اجتماعی بی‌وقفه در معرض تصاویر افرادی هستند که ایده‌آل زیبایی معرفی می‌شوند، بنابراین، غیر عادی نیست که فردی به آینه نگاه کند و از چهره و اندام خود احساس ناامیدی کند.

صلح‌جو با اشاره به این‌که ایده‌آل‌های بدنی و زیبایی از بدو تولد به طور مداوم در مغز ما حک می‌شود، بیان کرد: به همین دلیل است که نادیده گرفتن آن بسیار دشوار است، در نهایت اکثر مردم فکر می‌کنند که کامل بودن از نظر جسمی امری طبیعی بوده و هرکسی که این کار را نکند، غیر طبیعی است؛ در حالی که واقعیت درست بر عکس است، بیشتر مردم شبیه افراد روی جلد مجله‌ها یا تصاویر اینستاگرام و فیس بوک نیستند.

این روانشناس در رابطه با نشانه‌های ابتلا به اختلال خود زشت انگاری، عنوان کرد: وقتی بدن خود را قبول ندارید، عادت می‌کنید که بی‌وقفه از خود انتقاد کنید، خصوصاً وقتی که جلوی آینه هستید، مردم عادت می‌کنند که به دنبال نقص‌های خود بگردند و نسبت به آن‌ها بسیار سختگیر باشند.

وی ادامه داد:  وقتی روبروی آینه می‌ایستند، به خود می‌گویند این صورت زیادی گرد است، گوش‌های من چرا این ریختی از دو طرف بیرون زده‌اند، این پاها خیلی لاغرند یا این‌که اکثر قریب به اتفاق افراد می‌گویند این دیگر چه جور دماغی وسط صورت من است و این گیر دادن به خود، هرگز تمامی ندارد و البته حاصلی هم جز ناامیدی و احساس امنیت نداشتن به بار نمی‌آورد.

صلح‌جو تصریح کرد: گاهی ممکن است که فرد نقایص خود را بپذیرد و با آن‌ها کنار بیاید، البته تنها در صورتی که بتواند مخفی‌شان کند، به‌عنوان مثال، خانم‌ها کفش پاشنه بلند می‌پوشند تا بلندتر به نظر برسند یا کمربند لاغری می‌بندند و سعی می‌کنند تأثیر غذایی راکه در طول یک هفته خورده‌اند، مخفی نگه دارند، در این صورت وقتی جلوی آینه می‌ایستند، این مشکلات کوچک را نادیده می‌گیرند، البته تنها تا زمانی که بتوانند این طور پنهانشان کنند.

این روانشناس اظهار کرد: بسیاری از اوقات، افرادی که جلوی آینه می‌ایستند، از خود راضی نیستند، صرفاً به این دلیل که نمی‌توانند تصویری را که آینه از آن‌ها منعکس می‌کند، ببینند، آن‌ها چنان درگیر نقایص و مدل عرضه شده در مقام زیبایی ایده‌آل هستند که اساساً خود را نمی‌بینند و پُرواضح است که هر اندازه فرد نقایص خود را بزرگ کند و به آن‌ها بپردازد، آن‌ها پُر رنگ‌تر و با اهمیت‌تر جلوه می‌کنند و عمیقاً مهم می‌شوند، در حالی که آن چه مهم است، پذیرش و شناخت ویژگی‌های زیبایی بوده که آینه از خودتان به شما نشان می‌دهد و نه آن معیارهایی که در خودتان نمی‌بینید.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد اختلال روانی زیبایی افکار زشت بودن اخبار مرتبط افسردگی در مردان بیشتر است یا زنان؟ +عکس آشنایی با خواص درمانی بارهنگ گل‌محمدی: از شروط بازگشتم فقط زمین را گرفته‌ اند / مجبورم از روی فیلم بازیکن بگیرم! جشنواره شاهین‌ های شکاری در دوحه + عکس جان گرفتن بلندترین آبشار فصلی خاورمیانه + عکس اجرا ‌ و پیاده سازی دکوراسیون اداری ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها علت گرایش زنان به عمل جراحی زیبایی چیست؟ ۱۲ ساعت توقیف جریمه موتورسواران بی انضباط اختلال خود زشت انگاری چطور درمان می شود؟ خودروی کیا استینگر یا دوج چارجر ۲۰۱۹؟ ارتباط نزدیکی با ایران و آمریکا درباره برجام داریم ۳ خودروی جدید ایرانی به بازار نیامد قیمت دلار ۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ ۴ علامت غالب بیماری کرونا در کودکان آفرهای ویژه هتل های ۵ ستاره آنتالیا + جدول شانس داوطلبان بومی برای قبولی در آزمون استخدامی چقدر است؟ برای شرکت در آزمون سراسری چه مدارکی تحصیلی لازم است؟ نرخ رسمی ۲۲ ارز افزایش یافت قیمت ریگان کوپا فلگشیپ + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) رمز موفقیت شعب برتر گردشگری، توجه به کار تیمی و مشتری مداری است خرمای ماه رمضان تامین شد برزیل دومین رکورد دار قربانیان کرونا در جهان شد هیات کارشناسی راننده را مقصر تصادف اتوبوس خبرنگاران در نقده دانست دستور القاصی مهر درباره تعیین وقت رسیدگی پس از اذان ظهر تداوم ریزش بازار رمزارزها با وجود نگرانی سرمایه گذاران ایران خودرو و سایپا ادغام می شوند؟ امیرعبداللهیان: نسبت به حصول توافق در وین خوش بین هستیم این دانه به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند کدام خودروها ۱۵ میلیون تومان ارزان شدند؟ نقطه احساس سیری در مغز کجاست؟! باغ های ساوه چه قیمتی دارند؟ صندلی ماساژ هم قیمت پراید شد + جدول جزییات محدودیت های کرونایی سفرهای نوروزی مشارکت بانک صادرات ایران در همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی روش های آسان در مان بیماری خروسک در کودکان کارگران در سال ۱۴۰۱ چقدر حقوق می گیرند؟ سنگین ترین صف های خرید و فروش در بورس / وشمال با تقاضای فروش ۲۶میلیارد تومانی همراه شد ۵۰۰ منطقه تصادف خیز در جاده های ایران سازمان نظام پزشکی از ظرفیت خود برای کاهش هزینه های درمان استفاده کند حذف قیمت مسکن به نفع مصرف کننده است؟ بانک مرکزی چرا توافق را نهایی می داند؟ سفر با خودرو به عراق آسان می شود سرپرست شرکت فرودگاه ها منصوب شد هشدار پلیس فتا درباره سوء استفاده از حساب های بانکی با پیامک های جعلی رشد ۴۷واحدی شاخص کل بورس در ۳۰دقیقه آغازین معاملات مراقب کلاه گشاد ارز ترجیحی باشید صف‌ آرایی سه‌ وجهی بازار پلیمر استقلال و پرسپولیس را به یک شرکت مادر واگذار کنید سرخ‌‌‌ فامی گواهی طلای سرخ قیمت خودروهای بورگوارد + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) سود سهام عدالت متوفیان را چگونه می توان دریافت کرد؟ مفیدترین روش غربالگری سرطان روده بزرگ چیست؟ ترس سرمایه‌ گذار از ریسک‌ های آگاهانه حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا حذف می شود حواشی بورسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شدن سرخابی‌‌‌‌‌‌‌‌ ها محاسن و ویژگی های مثبت جشنواره فجر به بزرگان‌ منتقل نشده بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اختلال روانی زیبایی افکار زشت بودن اختلال خود زشت انگاری بدن خود صلح جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر

انتشار تصویری جدید از شهره سلطانی ( بازیگر ۵۴ساله) بعد از عمل زیبایی باعث تعجب طرفداران این بازیگر قدیمی شده است./چندثانیه

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • اختلال در مسیر قهرمانی، اوسمار و اولین چالش بزرگ
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده