Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در صحن علنی طی تذکری گفت: بعد از اینکه بودجه 1401 شهرداری تهران مصوب شد؛ در فضای مجازی مطلبی تحت عنوان « هم‌دستی شهردار و شورای انقلابی علیه متروسواران» منتشر شده است. اگر رسانه‌ها این مطلب را می‌نوشتند می‌گفتیم تخصصی ندارند اما بعد دیدم یکی از اعضای شورای پنجم مطلب را تبدیل به جدول کرده و به کرات آن را برای بنده ارسال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید، تبصره 19، تبصره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است یعنی شورای شهر به شهرداری تهران اجازه داده که ساخت بعضی از پروژ‌هایی که در توان مالی‌اش نیست را به بخش خصوصی برابر قوانین و مقررات واگذار کند، یکی از این پروژه‌ها اتصال بزرگراه امام علی به بزرگراه شمال است. 

امانی اضافه کرد: در این خبر مقایسه بودجه این پروژه را با بودجه اختصاص داده شده به مترو مقایسه و البته بهتر است بگوییم شانتاژ خبری کرده‌اند.وقتی شهر برای تخصیص اعتبار به حمل و نقل عمومی مشکل دارد چرا می‌خواهند 2 هزار و 500 میلیارد تومان به پروژه‌ای که نه اولویت دارد و نه در طرح جامع آمده اختصاص دهند؟
اعضای شورای پنجم می‌دانند که تبصره 19، بخش سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های بخش خصوصی است و به فرض اینکه در اولویت گذاشته شود، مطالعات آن انجام و در شورای ترافیک تصویب شود، قرار نیست ریالی از منابع شهرداری هزینه شود.

این عضو شورای شهر گفت: این درحالی است که در بودجه 1401 ما فقط 13 هزار و 600 میلیارد تومان به بخش حمل و نقل اختصاص داده‌ایم. 18 هزار و 300 میلیارد تومان به بخش عمران اختصاص داده‌ایم که 13 هزار و 600 میلیارد تومان آن به حمل و نقل اختصاص پیدا کرده و 4 هزار و 500 میلیارد تومان در تبصره 30 ام از مازاد درآمد شهرداری برای کمک به توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته‌ایم که  3هزار و 500 میلیارد تومان آن به طور اختصاصی برای توسعه مترو باید صرف شود. 

امانی گفت: یعنی درحدود 22 هزار میلیارد تومان در ردیف‌های و تبصره‌های عدددار بودجه 1401 برای حمل و نقل و به ویژه مترو اختصاص داده شده است. قیاس این دو مورد مع‌الفارق است و عضو شورای پنجمی که این خبر را جدول کرده بگوید طی 4 سال گذشته در ارتباط با حمل و نقل عمومی چه کرده‌اند، یک قطار مترو توانستند به مترو اضافه کنند؟ یا اینکه ما انبارهای خالی مترو را تحویل گرفتیم؟ کسی که می‌خواهد نقد کند باید عملکرد قابل قبولی داشته باشد. ما در دوره گذشته 3 هزار دستگاه اتوبوس را از دست دادیم و ظرفیت حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای پنجم مقایسه بودجه مترو شورای شهر حمل و نقل عمومی میلیارد تومان اختصاص داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن

در حالی با احتساب پروژه‌های مشارکتی حدود ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پرند در حال ساخت است که در اجرای برخی پروژه‌ها از خاک جزیره هرمز و بوموسی استفاده می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دیروز شرکت عمران پرند تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و پروژه‌های مشارکتی این شهر برگزار کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران پرند در حال حاضر 33 هزار و 300 واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و اولین سری واحدها در صورت تامین زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب تابستان امسال به متقاضیان واگذار می‌شود.

همچنین 6800 واحد مسکن مشارکتی در حال ساخت بوده که قرار است حدود 2 هزار واحد دیگر به این نوع ساخت و ساز که زمین آنرا دولت تامین می‌کند، اضافه شود. در یکی از این پروژه‌ها که ساختمان‌های دو طبقه در حال ساخت است هزینه تمام شده هر مترمربع حدود 18 میلیون تومان است.

این واحدها که از وام 550 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنند در زمان حاضر با قیمت حدود متر 45 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

به گفته یکی از دست‌اندرکاران این پروژه‌ها، از خاک جزیره هرمز و بوموسی برای ساخت برخی واحدهای مسکونی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی