Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ یونایتدپرس، «جاناتان کولتای»، محقق ارشد از بخش جامعه‌شناسی دانشگاه «نیوهمپشایر» در آمریکا، گفت: مطالعه ما مزایای روان‌شناختی مهم واکسیناسیون کرونا را به غیر از کاهش خطر ابتلا به بیماری شدید کووید-۱۹ و مرگ مرتبط با این ویروس مستند می‌کند.

به دلیل عواملی مانند از دست دادن شغل و درآمد، انزوای اجتماعی، ناامنی غذایی، تعهدات مراقبتی، تبعیض نژادی و سوء‌مصرف مواد، افزایش شدیدی در پریشانی روانی و اضطراب در میان آمریکایی‌ها در طول این همه‌گیری وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتقاد بر این بود که واکسن زدن ممکن است فوایدی برای سلامت روان داشته باشد. محققان برای پی بردن به این موضوع، داده‌های بیش از هشت هزار بزرگسال آمریکایی را که در فاصله زمانی میان ماه های مارس ۲۰۲۰ و ژوئن ۲۰۲۱ به طور منظم به عنوان بخشی از مطالعه «شناخت کروناویروس در آمریکا» با آنها مصاحبه شده بود، بررسی کردند.

این تجزیه و تحلیل نشان داد بزرگسالانی که دستکم یک دز واکسن کووید-۱۹ را در فاصله زمانی میان ماه های دسامبر ۲۰۲۰ و ژوئن ۲۰۲۱ دریافت کرده‌ بودند، سطح ناراحتی روحی روانی آنها نسبت به ​​قبل از واکسیناسیون هفت درصد کاهش داشته است.

به گفته نویسندگان این مطالعه که به تازگی به صورت آنلاین در مجله آمریکایی Preventive Medicine منتشر شد، این کاهش تا حدی با کاهش در درک خطرات مرتبط با این همه گیری پس از واکسینه شدن افراد مرتبط است.

محققان متوجه شدند که واکسیناسیون با کاهش ۷.۸ درصدی در خطر درک شده ابتلا به این عفونت، کاهش ۶.۹ درصدی در خطر درک شده بستری شدن در بیمارستان و کاهش ۴.۷ درصدی در خطر درک شده مرگ مرتبط با ابتلا به این بیماری همراه است.

یافته های این مطالعه نشان داد که این تاثیرات دستکم تا هشت هفته پس از واکسیناسیون دوام می آورد و قوی تر می شود.

محققان خاطرنشان کردند که تلاش‌ها برای افزایش نرخ واکسیناسیون برای مبارزه با نوع بسیار عفونی سویه امیکرون ویروس کرونا باید با ارتباطات مؤثری در مورد فواید فیزیکی و ذهنی واکسیناسیون همراه باشد.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد کاهش استرس ویروس کرونا واکسن کرونا درمان کرونا ابتلا به کرونا اخبار مرتبط کجا پروتکل‌ های بهداشتی رعایت نمی‌ شود؟ خطر BA.۲ برای سلامت جهانی بیش از اومیکرون است سیر نزولی نمودارهای کرونایی شایعاتی درباره واکسن‌ های کرونا! روشی برای جلوگیری از ابتلا به کرونای طولانی‌ مدت علائم اومیکرون که در اثر فعالیت بدتر می‌ شود ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها احتمال بروز انواع خطرناک تر ویروس کرونا ماکرون: ایران از فرصت کنونی برای نجات برجام استفاده کند اومیکرون آخرین سویه از کرونا نخواهد بود اختلال در سامانه توزیع کالاهای اساسی کمک به کاهش استرس همه‌ گیری کرونا با واکسیناسیون راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با قطر سرگیجه فدرال رزرو برای کنترل تورم؛ نرخ بهره بالاخره افزایش می یابد؟ قیمت تلویزیون های پرفروش ۶۵ اینچی (جدول) افت سه هزار واحدی شاخص کل بورس در پایان نیمه اول معاملات تاثیر امگا ۳ روی پوست و مو پیامک عجیب دلالان خودرو به رانندگان نشست امروز درباره ارز ترجیحی مشورتی است علت گرایش زنان به عمل جراحی زیبایی چیست؟ ۱۲ ساعت توقیف جریمه موتورسواران بی انضباط اختلال خود زشت انگاری چطور درمان می شود؟ خودروی کیا استینگر یا دوج چارجر ۲۰۱۹؟ ارتباط نزدیکی با ایران و آمریکا درباره برجام داریم ۳ خودروی جدید ایرانی به بازار نیامد قیمت دلار ۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ ۴ علامت غالب بیماری کرونا در کودکان آفرهای ویژه هتل های ۵ ستاره آنتالیا + جدول شانس داوطلبان بومی برای قبولی در آزمون استخدامی چقدر است؟ برای شرکت در آزمون سراسری چه مدارکی تحصیلی لازم است؟ نرخ رسمی ۲۲ ارز افزایش یافت قیمت ریگان کوپا فلگشیپ + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) رمز موفقیت شعب برتر گردشگری، توجه به کار تیمی و مشتری مداری است خرمای ماه رمضان تامین شد برزیل دومین رکورد دار قربانیان کرونا در جهان شد هیات کارشناسی راننده را مقصر تصادف اتوبوس خبرنگاران در نقده دانست دستور القاصی مهر درباره تعیین وقت رسیدگی پس از اذان ظهر تداوم ریزش بازار رمزارزها با وجود نگرانی سرمایه گذاران ایران خودرو و سایپا ادغام می شوند؟ امیرعبداللهیان: نسبت به حصول توافق در وین خوش بین هستیم این دانه به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند کدام خودروها ۱۵ میلیون تومان ارزان شدند؟ نقطه احساس سیری در مغز کجاست؟! باغ های ساوه چه قیمتی دارند؟ صندلی ماساژ هم قیمت پراید شد + جدول جزییات محدودیت های کرونایی سفرهای نوروزی مشارکت بانک صادرات ایران در همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی روش های آسان در مان بیماری خروسک در کودکان کارگران در سال ۱۴۰۱ چقدر حقوق می گیرند؟ سنگین ترین صف های خرید و فروش در بورس / وشمال با تقاضای فروش ۲۶میلیارد تومانی همراه شد ۵۰۰ منطقه تصادف خیز در جاده های ایران سازمان نظام پزشکی از ظرفیت خود برای کاهش هزینه های درمان استفاده کند حذف قیمت مسکن به نفع مصرف کننده است؟ بانک مرکزی چرا توافق را نهایی می داند؟ سفر با خودرو به عراق آسان می شود سرپرست شرکت فرودگاه ها منصوب شد هشدار پلیس فتا درباره سوء استفاده از حساب های بانکی با پیامک های جعلی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کاهش استرس ویروس کرونا واکسن کرونا درمان کرونا ابتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکز‌ها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۷۳ درصدی به ۲۳۴۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

طلا در آستانه یک افزایش قیمت ۵ درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد نگه دارد.

تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا بیش از ۱۳ درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.

ضعف دلار آمریکا طی روز‌های اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۵ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۲۶ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۷ درصدی ۹۴۹ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند