Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری «یورو نیوز»، عملیات نظامی «کبری گلد» که از سال ۱۹۸۲ اجرا می شود طولانی ترین رزمایش نظامی چندملیتی است و به عنوان پایگاه اصلی برای آمریکا می باشد تا از متحدانش در آسیا در زمان تشدید رقابت با چین پشتیبانی کند. 

در این رزمایش هزار و ۲۰۰ سرباز آمریکایی و ۲ هزار سرباز تایلندی شرکت خواهند کرد که تا ۵ مارس (۱۴ اسفند) ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال فعالیت هایی از جمله عملیات آتش، فرود آبی و خاکی هواپیماها و عملیات تخلیه در این رزمایش انجام نخواهند شد.
به علاوه چین هم قرار است در کنار افراد نظامی از هند، اندونزی و متحدان آمریکا یعنی کره جنوبی و استرالیا در این رزمایش شرکت کند. 

در سال ۲۰۱۹ حدود ۴ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی در این رزمایش شرکت کرده بودند. این در حالی است که سال ۲۰۲۰ صد و شش نفر در عملیات حضور داشتند و سال گذشته نیز ۶۰۰ نفر دیگر به سربازان سال ۲۰۲۰ پیوستند. 

«کونگ چیپ تانتراوانچی»سخنگوی وزارت دفاع تایلند در گفت و گو با خبرنگاران گفت به رغم سهم کوچکتر تایلند در این رزمایش، این کشور آنرا مکانیسم ضروری برای تقویت همکاری نظامی قلمداد می کند. 

از سوی دیگر، میانمار که سابقا ناظر عملیات «کبری گلد» بود امسال برای دومین سال پیاپی در این رزمایش حضور نخواهد داشت. با وجود اینکه سخنگوی وزارت دفاع تایلند این موضوع را مرتبط با بحران میانمار از زمان به قدرت رسیدن ارتش در این کشور ندانست اما آمریکا ارتش میانمار را به خاطر کودتای سال گذشته محکوم کرده است. 

گفتنی است تایلند و میانمار روابط نظامی خوبی از گذشته با هم دارند. 

برچسب‌ها چین ایالات متحده آمریکا تایلند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا تایلند چین ایالات متحده آمریکا تایلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است

یک کارشناس لبنانی با اشاره به کناره گیری رئیس اداره اطلاعات نظامی اسرائیل از سمت خود، این رخداد را نشان دهنده شروع بحرانی جدید در این رژیم دانست که در گام های آتی با استعفا وبرکناری سایر مقامات نظامی و امنیتی اسرائیل از مناصب عالی خود منجر خواهد شد.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077206 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • روایت جالب وحید شمسایی از روز عملیات پاسخ ایران به اسرائیل | اگر دیرتر به تایلند می‌رفتیم حذف می‌شدیم | گفتیم اگر اتفاقی هم افتاد ... | ویدئو
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است
  • اولین اقدام مشترک لیورپول و آرنه اسلوت: پیداکردن یک دفاع وسط مطمئن
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد