Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از شبکه الجزیره، فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان در اظهاراتی در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت، عربستان سعودی علی رغم عدم پیشرفت اساسی در دوره های قبلی به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری دور پنجم مذاکرات مستقیم با ایران است.


وی در ادامه به بحث مذاکرات رفع تحریم های ایران که هم اکنون در وین، پایتخت اتریش در جریان است، اشاره کرد و گفت که اگر توافق هسته ای ٢٠١٥ با ایران احیا شود، این باید یک نقطه شروع برای رسیدگی به چالش های منطقه باشد نه نقطه پایان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بن فرحان با تاکید بر اینکه ریاض کماکان خواهان گفت وگو با تهران است، خاطر نشان کرد: در واقع این امر مستلزم تمایل جدی همسایه‌های ما در ایران برای رسیدگی به مسائل اساسی موجود است. ما امیدواریم که تمایل جدی برای یافتن یک شیوه جدید وجود داشته باشد.

وزیر امورخارجه عربستان همچنین بیان کرد: اگر ما شاهد پیشرفت اساسی درخصوص این پرونده ها باشیم، نزدیک شدن به یکدیگر و بهبود روابط هم امکانپذیر است. هرچند که تاکنون شاهد آن نبوده ایم.

بنابر این گزارش، عربستان سعودی در سال ٢٠١٦ در پی تجمع اعتراضی مقابل سفارت این کشور در تهران روابط خود را با ایران قطع کرد اما اکنون مدتی است که گفت وگوهایی میان دو کشور برای برقراری مجدد روابط با میانجی گری عراق در جریان است.

 

ادعای بن فرحان در خصوص ایران!


همچنین به گزارش رویترز، فیصل بن فرحان در بخش دیگری از اظهارات خود به تکرار ادعاهای ساختگی و بی اساس مقامات سعودی مبنی بر کمک نظامی ایران به نیروهای یمنی پرداخت و مدعی شد: تهران همچنان به ارسال موشک های بالستیک، قطعات پهپاد و تسلیحات متعارف برای حوثی ها ادامه می دهد.

 

ما متعهد هستیم و از نماینده سازمان ملل حمایت می کنیم



وی در ادامه با ادعای اینکه کشورش به دنبال راه حل صلح آمیز در یمن است به توقف تلاش های سازمان ملل برای برقراری آتش بس در یمن اشاره کرده و گفت: این به یافتن راه حلی برای درگیری (در یمن) کمک نمی کند. اما ما متعهد هستیم و از نماینده سازمان ملل حمایت می کنیم.

به گزارش صدای ایران وزیر امورخارجه عربستان در سخنان خود به جنگ یمن پرداخت و در این باره مدعی شد که ریاض درصدد یافتن یک راه حل برای این جنگ است و همچنان از دولت مستعفی یمن حمایت می‌کند.

وی با چشم‌پوشی از جنایات ائتلاف تحت امر خود در یمن تاکید کرد: امیدواریم "حوثی‌ها" (انصارالله) منافع یمن را بر منافع هر طرف خارجی ترجیح دهند.

بن فرحان همچنین تصریح کرد: آتش‌بس، اساس حفاظت از غیرنظامیان در یمن است. ما درصدد ایجاد ثبات در منطقه و تمرکز بر اقتصاد هستیم.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کنفرانس امنیتی مونیخ بن فرحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز دوشنبه بعد از دیداری که در ریاض با همتای آمریکایی داشت، از نزدیکی موعد امضای توافق امنیتی میان این کشور و آمریکا خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: ما در حال حاضر به مراحل نهایی درباره توافق دوجانبه با آمریکا نزدیک شده‌ایم.

این اظهارات درحالی بیان شده است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، امروز در ریاض گفت: آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند.

وی افزود: اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است.

دولت بایدن به هموار کردن مسیر یک توافق بالقوه برای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می‌کنند.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. 

سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و کابینه این رژیم به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راهکار «دو دولتی» متعهد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض