Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در سال ۱۴۰۱ از محل اوراق مشارکت، ۱۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه قطار شهری در کشور در نظر گرفته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه تست گرم فاز اول خط دو قطار شهری شیراز و افتتاح همزمان پروژه‌های شهری این کلانشهر اظهار داشت: سهم قابل توجهی از این اوراق مشارکت به توسعه مترو در شیراز تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال 1401تخصیص خوبی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر شیراز به ویژه اتوبوس خواهیم داشت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه در سه سال گذشته با بحران‌های مختلف و سختی از سیل تا کرونا را در کشور تجربه کردیم، اظهار کرد: با وجود همه این بحران‌ها و مشکلات و با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، روند اجرایی پروژه‌های کشور نه تنها متوقف نشد بلکه این روند نیز کند هم نشده است و تحقق این مهم حاصل تلاش همه دست‌اندرکاران است.

جمالی‌نژاد با اشاره به افتتاح بیش از 15 هزار و 600 پروژه در کشور با اعتبار بیش از 130 هزار میلیارد تومان در دهه فجر گفت: افتتاح این حجم از پروژه اتفاق کمی نیست.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به بازسازی بیش از 160 هزار منزل مسکونی، زیرسازی جاده‌ها و بازسازی تاسیسات شهری که بر اثر سیل در سال 98 تخریب شده بود، افزود: به برکت انقلاب و دعای خیر خانواده‌های شهدا و ایثارگران، قطار پر سرعت پروژه‌های عمرانی در کشور کند هم نشده است و شاهد این جریان ارزشمند در تمام شهرهای کشورمان نیز هستیم.

وی گفت: مسئله بی‌اعتمادی شهروندان به مسئولین، یکی از مشکلاتی است که در برخی از شهرها با آن روبه‌رو هستیم و این موضوع جای نگرانی دارد اما در شیراز با این مشکل روبه‌رو نیستیم و مردم حاصل تلاش مدیریت شهری را می‌بینند که این موضوع نشان‌دهنده اعتماد و اتحاد بین مردم و مسئولین در شهر شیراز است.

جمالی‌نژاد در ادامه به ظرفیت گردشگری شیراز و استان فارس اشاره کرد و گفت: امیدواریم که با وجود مدیران انقلابی بتوانیم بسیاری از اقدامات گذشته از جمله موضوع مثلث طلایی شیراز، اصفهان و یزد را دنبال کنیم.

بالاترین بودجه قطار شهری کشور به کرمانشاه اختصاص یافتدستور وحیدی به استانداران تهران و البرز برای رسیدگی به مصدومان حادثه قطار شهریمردم اهواز در حسرت 15 ساله باز شدن قفل قطار شهری

معاون وزیر کشور با اشاره به وجود اتحاد و همدلی بین مسئولین شهری و استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در شیراز، افزود: پیشرفت خوب و افتتاح این میزان پروژه در شهر شیراز اتفاق مبارکی است که توسط شهرداری شیراز به اتفاق همدلی مسئولان رخ داده است که البته جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به شادگان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که این مبلغ می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

وی به ریل گذاری شهرستان شادگان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شورای اداری این شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان به صورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

صالح زاده بیان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که می‌طلبد این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی پیگیری شود.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و… به بهره برداری رسیده بود،

وی گفت: از مهمترین پروژه‌های به جا مانده در شادگان تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود که با دستور آیت الله رئیسی افتتاح شد.

کد خبر 6089183

دیگر خبرها

  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد