Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مهمتر از تصویب بودجه اجرای بودجه است، اظهار کرد: در حوزه حمل نقل، فرهنگ، عدالت‌ محوری، محله محوری و محرومیت‌زدایی تأکیداتی شد که این تأکیدها مهمتر از خود بودجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ایجاد تغییراتی در حوزه درآمدهای شهرداری، افزود: با توجه به اینکه در سنوات قبل شایع بود که پول‌هایی دریافت می‌شود که احتمالاً منطبق بر مصوبات شورا نیست، در این رابطه به این سمت رفتیم که درآمدهای شهرداری و دریافتی‌ها از مردم کاملاً قانونمند، شفاف و منطبق بر مصوبات باشد.

نورصالحی تأکید کرد: با توجه به وجود تفاهم و تعامل میان شورا و شهرداری در بررسی و تصویب بودجه، امید داریم در سال ۱۴۰۱ در زمینه درآمدهای شهرداری نیز شبهه‌ای وجود نداشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه اگر ابهامی وجود دارد باید به نفع مردم تفسیر شود، گفت: این‌گونه نباشد که بر اساس شبهه، پول اضافه‌تری از مردم گرفته شود، تأکید می‌کنیم که هدف ما، اجرای بودجه به نفع مردم است.

وی خاطرشنان کرد: در نیمه اول سال جمع‌سپاری را در حوزه شهرسازی خواهیم داشت تا نیاز به مراجعه حضوری مردم به بخش‌های مختلف شهرداری وجود نداشته باشد.

نورصالحی با اشاره به اینکه شورا بر پروژه‌های بزرگ مانند توسعه خط یک و تکمیل خط دوی مترو و حلقه حفاظتی تأکید دارد، بیان کرد: براساس تأکید شورا قرار شد پروژه حلقه حفاظتی از شمال و جنوب پیگیری شود و در یک نقطه به هم برسند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه ابراز کرد: توجه به مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی، موزه شهر، پردیس‌های خانواده‌محور و فرهنگی، تجهیز اتوبوس‌رانی، توجه به مناطق کمتر برخوردار، معین و همراه قرار دادن مناطق توانمند نسبت به مناطق کم‌توان‌تر از جمله مواردی است که شورا در بودجه بر آن‌ها تأکید کرده است.

وی ادامه داد: به شهردار اصفهان پیشنهاد می‌‌کنیم که بین مناطق کمتر ‌برخوردار و بیشتر برخوردار تفاهم‌نامه‌هایی مانند قرارداد خواهرخواندگی نوشته شود تا در توسعه شهر به یکدیگر یاری کنند.

نورصالحی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ تأکید شد که سهم تأمین معوض شهرداری مرکزی و مناطق توانمند، در مناطق کمتر برخوردار استفاده شود، عنوان کرد: توجه به بافت فرسوده و احیای بافت تاریخی نیز مورد تأکید شورای شهر است و منابع بخش خصوصی و سازمان‌های شهرداری به این سمت باید سوق پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در جلسات بررسی بودجه بر استفاده از مشارکت سرمایه‌گذاری، تقویت و توسعه گردشگری و صنایع دستی تأکید شد.

وی خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته همه اعضای شورا و همکاران شهرداری توجه به مشکلات شهر و مردم و عدالت‌محوری را در رأس دغدغه‌های خود قرار دادند تا زندگی بهتری را در شهر برای مردم فراهم کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان توجه به مناطق کم برخوردار زندگی بهتر برای مردم عدالت محوری توسعه گردشگری و صنایع دستی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درآمدهای شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، در جریان ادامه بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول 22 و جداول الحاقی در مورد منابع و مصارف حوزه انرژی با از مجموع 194 نماینده حاضر با 138 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع، موافقت کردند.

در ادامه جلسه هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در تشریح جزئیات این جدول بیان کرد: این جدول هم در بودجه سال گذشته و هم در بودجه امسال وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد تمام جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند. همچنین ذینفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و ... را درج کنند و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، ادامه داد: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری؛ حساب بهینه‌سازی و ... آمده در جدولی درج شده است.

بنابراین گزارش، معاون سازمان برنامه و بودجه که در این جلسه حضور داشت درباره جدول مذکور بیان کرد: این جدول گزارشگری بوده و به نوعی اطلاع‌رسانی است.

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 درباره جزئیات این جدول گفت: در جدول مذکور فعل و انفعالاتی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریک‌خانه‌ها است، البته منظورمان این نیست که خلافی صورت می‌گیرد اما تمام اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست