Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصر، اردن، فرانسه و آلمان بر لزوم توقف اقدامات یک‌جانبه‌ای که مانع تحقق راه‌حل دو کشوری می‌شوند به ویژه شهرک‌سازی‌ها و توسعه آنها، مصادره اراضی فلسطینی‌ها و بیرون کردن آنها از خانه‌هایشان از جمله در قدس شرقی و نیز هر گونه اقدام خشونت‌بار و تحریک‌آمیزی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، پس از نشستی که سامح شکری، وزیر خارجه مصر در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با ایمن الصفدی، ژان ایو لودریان و آنالنا بربوک، همتایان اردنی، فرانسوی و آلمانی‌اش برای استمرار هماهنگی‌ها و رایزنی جهت پیشبرد روند صلح خاورمیانه به سوی صلحی عادلانه، فراگیر و پایدار بر اساس راه‌حل دو کشوری داشت، وزارت خارجه مصر بیانیه‌ای را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، وزرای خارجه یاد شده تاکید کردند باید به حقوق ساکنان محله‌های شیخ جراح و سلوان در شهر قدس از جمله حق مالکیت خانه‌هایشان احترام گذاشته شود.

این چهار وزیر در ادامه بر پایبندی خود به حمایت از تمامی تلاش‌ها برای برقراری صلحی عادلانه، پایدار و فراگیر که بر اساس راه‌حل دوکشوری حقوق مشروع همه طرف‌ها را محقق کند، تاکید کردند.

همچنین آنها بر نیاز مبرم به ازسرگیری گفتگوها و مذاکرات جدی، هدفمند، موثر و مستقیم میان طرف‌ها و یا زیر چتر سازمان ملل از جمله کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه، اهمیت حفظ وضعیت تاریخی و قانونی موجود در اماکن مقدس شهر قدس و قیمومیت تاریخی اردن بر این اماکن و اهمیت نقش ضروری سازمان آنروا و نیاز به افزایش حمایت‌های سیاسی و مالی از آن برای استمرار ماموریت‌های محول شده از سوی سازمان ملل و ارائه خدمات اساسی به پناهجویان تاکید کردند.

علاوه بر این، وزرای یاد شده توافقنامه‌های صلحی را که کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی امضا کردند، "برای حل اختلافات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی مهم" دانستند!

آنها در پایان نیز ضمن تاکید بر اینکه برقراری صلحی عادلانه و پایدار هدفی استراتژیک در راستای منافع همه طرف‌ها بوده و اساس امنیت و ثبات منطقه است، اعلام کردند که به همکاری با همه طرف‌ها برای ایجاد افق‌هایی واقعی برای ازسرگیری یک روند سیاسی معتبر ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راه حل دو کشوری تاکید کردند طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی گفت: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ارومیه ضمن تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری اظهار کرد: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه‌شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

وی با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی افزود: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده بود، از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

قریشی تصریح کرد: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است و اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

کد خبر 749738

دیگر خبرها

  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • وزیرخارجه اردن: نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • وزیرخارجه اردن:نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ