Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@12:54:58 GMT

جشنواره کتاب سال دفاع مقدس در ایستگاه آخر

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۸۱۳۴

جشنواره کتاب سال دفاع مقدس در ایستگاه آخر

درپی فراخوان دبیرخانه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس در تیر ماه گذشته آثار منتشره درسال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ دراین حوزه جهت ارزیابی و داوری به دبیر خانه ارسال شد .

روزنامه ایران: نوزدهمین دوسالانه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس اسفندماه جاری برگزار و آثار برتر این دوره معرفی خواهند شد. درپی فراخوان دبیرخانه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس در تیر ماه گذشته آثار منتشره درسال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ دراین حوزه جهت ارزیابی و داوری به دبیر خانه ارسال شد و هیأت داوران با شعار این دوره از جشنواره «حفظ هویت ملی و انتخاب آثار فاخر» بلافاصله کار بررسی آثار رسیده را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف، با هدف ارج نهادن به تلاش فعالان عرصه فرهنگ و ادب پایداری وحمایت از نشر فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت، همچنین تقدیر از پدید آورندگان آثار مکتوب با موضوع «اقتدار» و «عزت ملی» و تبیین مباحث نظری ادبیات دفاع مقدس و مقاومت بین‌الملل اسلامی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. مسئولیت دبیر علمی این رویداد مهم برعهده محمدقاسم فروغی جهرمی گذاشته شده است که سابقه طولانی در داوری و دبیری رویداد‌های ادبی ازجمله انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس را دارد. برای اطلاع از کم و کیف نوزدهمین دوسالانه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و نحوه برگزاری این دوره، «ایران» گفت‌وگویی با ایشان انجام داده‌ است که شرح آن را در ادامه می‌خوانید.

در این دوره از جشنواره چند عنوان کتاب جهت داوری به دبیرخانه رسیده و در مقایسه‌ با دوره‌های قبل به لحاظ کمی و کیفی چه تفاوت‌هایی دارد؟
انتخاب کتاب سال دفاع مقدس جریان مستمری است که سرچشمه آن بی‌پایان و مسیر آن با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده است. در هر دوره تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا بنا به مقتضیات و نیازهایی که برای هر زمینه وجود دارد، آثار انتخاب و معرفی شوند. ممکن است در دوره‌ای برحسب نیاز ژانرهای؛ «زندگینامه»، «خاطره» یا «داستان کوتاه» مورد توجه باشد و در دوره‌ای دیگر تأکید بر «زندگینامه داستانی»، «شعر»، «رمان» و یا «دست نوشته‌ها» باشد. بنابراین این فراز و فرودها نه از بابت کم شدن انگیزه یا بی‌توجهی به اصل موضوع است، بلکه با سیاستگذاری‌های مشوقانه سعی بر تولید بهتر و بیشتر توسط پدیدآورندگان است.این روند در طول دوره‌های برگزاری کتاب سال دفاع مقدس اعمال شده و می‌شود. از جهت کمی گاهی مجموع آثار دریافتی به هزار عنوان هم نرسیده و سال‌هایی بیشتر بوده است. درسال‌های اخیر جشنواره با ارسال بیش  از یک هزار و 500 عنوان کتاب مورد استقبال قرار گرفته است که با توجه به شرایط خاص کشور در دوران کرونا و کمبودهای ناشی از تحریم، میزان قابل توجهی است. اگرچه با تأکید رهبری برای صد برابر شدن تولید کتاب در این حوزه هنوز فاصله بسیاری وجود دارد. روند رو به رشد تعداد آثار شرکت داده شده در نوزدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس، حکایت از توجه ناشران و نویسندگان به این حوزه برای خلق اثر دارد. در این دوره بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب در ۲۰زمینه به دبیرخانه جشنواره ارسال و مورد بررسی و داوری قرار گرفت. در این جا لازم به ذکر است که دربخش مستند تعداد عناوین، نسبت به دوره قبل افزایش خوبی داشته و در گروه هنر متأسفانه تعداد آثار کاهش داشته است.


ملاک و معیار برای انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس از سوی داوران جشنواره برآمده از چه الگویی است و هدف‌گذاری دبیرخانه در این جهت از چه سمت و سویی پیروی می‌کند؟
جشنواره هر دوره هدف‌گذاری‌های خود در آن دوره را با طرح چند شعار بروز می‌دهد. «هویت ملی و انتخاب اثر فاخر» شعار‌های محوری دوره نوزدهم است که به نوعی رویکرد جشنواره در این دوره را نشان می‌دهد. کما اینکه در دوره هفدهم «پاسداشت ثروت ملی» ودر دوره هجدهم «انتخاب اثر شاخص» شعار آنها بود. در این دوره نیز جمع کامل شده شعارهای دو دوره قبل به‌عنوان شعار جشنواره تعیین و اعلام شد. بنابراین داوران می‌بایست با مدنظر قراردادن شعار و مؤلفه‌های آن کار داوری را انجام دهند.لذا برای تعیین شعار برای هر دوره نشست‌های متعددی با حضور کارشناسان برگزار شده واعلام می‌شود تا کار داوری با محوریت آن شعار شکل گیرد. البته هدف از برگزاری این نشست‌ها و برگزاری اصل جشنواره همگی در جهت تکریم و تجلیل از پدیدآورندگان عرصه کتاب دفاع مقدس است. ما معتقدیم با این اقدامات؛ نیازها و ضرورت‌های عرضه نشر فرهنگ دفاع مقدس به نحو مؤثری سامان یافته و مسائلی همچون تأثیر‌گذاری برکمیت و کیفیت آثار تولیدی، همسطح‌سازی زمینه‌ها وموضوعات به دست آمده و توجه به مسائل حاشیه‌ای عرصه نشرکتاب دفاع مقدس، همانند؛ کتابداری، تقویت نقد و منتقد، پیدایش نویسنده پرکار، تقویت روحیه پژوهشگری و ایجاد کتابخانه‌های فعال تخصصی با این موضوع نیز خود به خود تقویت می‌شوند. ایجاد هم‌افزایی و همگرایی در میان ناشران و عوامل دست اندر کار تولید آثار مکتوب دفاع مقدس از دیگر اهداف جشنواره است که همواره مسئولانه پیگیری شده است. لازم می‌دانم یادآور شوم که این نوع کار با این حجم، کیفیت و حساسیت در نوع خود در کشور بی‌نظیر است، چرا که با برکاتی که این کار از ماحصل ۱۸ دوره قبل داشته و با بهره‌مندی از نظرات و دیدگاه‌های صاحبان فکر و اندیشه و ایجاد شبکه فعال در موضوع کتاب دفاع مقدس همچنین به‌وجود آوردن حساسیت‌های مؤثر، خود به‌عنوان یک فعالیت استاندارد می‌تواند مورد الگو برای سایر دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.


شعار«هویت ملی و انتخاب اثر فاخر» که شعاراین دوره از جشنواره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس اعلام شده با چه رویکردی انتخاب شده است؟
هر کاراصولی بایستی با هدفگذاری و با رویکردی درخور توجه همراه باشد تا تلاش‌ها به ثمر رسیده و بهره دهد. اینکه فکر کنیم تعدادی کتاب جمع می‌شود، بعد از بین آنها کتابی انتخاب می‌شود! تفکر درستی نیست. وتلقی ای نادرست است. بویژه آنکه چون عرصه دفاع مقدس یک حوزه معرفتی و معنایی است، اگر روال تعیین چشم اندازرا در نظر نگیریم به اصل موضوع جفا شده است. جفا در حق رزمندگان، ایثارگران، شهدا و همه کسانی که در دفاع مقدس به تعالی می‌اندیشیدند و برای اهداف بلند دینی، انسانی و ملی هستی خود را فدا کردند. بنابراین هرفعالیتی درحوزه دفاع مقدس بایستی چشم‌اندازی محتوایی را دنبال کند. از این‌رو هر کتابی که برای دوره هشت ساله جنگ عراق علیه ایران نوشته می‌شود، گرچه کاری قابل تکریم است اما اگر به جنبه‌های موفق و باورها و ارزش‌های نهفته در دفاع مقدس اشاره نداشته باشد، مسلماً از عرصه معنایی دفاع مقدس خارج خواهد بود.


ما باید عرصه‌ها را تفکیک کنیم، بار معنایی را درک کنیم، آموزه‌ها را اعتبار ببخشیم، رزمنده، ایثارگر و جانباز را در اقتدار فرهنگی‌اش ببینیم، روحیه قدسی و ملکوتی رزمندگان را از یاد نبریم، اشارات عرفانی و سوز و گداز‌های شبانه آنان نباید فراموش شود، خلوت‌ها و شب بیداری‌ها، راز و نیازآنان بایستی در کارهای تولیدی دیده شوند. این ضرورت‌ها و ویژگی‌ها ایجاب می‌کند که ما به مؤلفه‌ها و محورهایی در کار بیندیشیم که اساس و قوام وجودی ملت ما را شکل می‌دهد. بنابراین شعار «هویت ملی» برگرفته از تأکیدات رهبر معظم است که در سال‌های متمادی بر آن اصرار کرده و تأکید دارند: «تولیدات دفاع مقدس تقویت پایه‌های انقلاب است، تقویت هویت ملی است.» و در جای دیگری می‌گویند: «همه دنیای استکبار جمع شدند تا این هویت را انکار کنند...» بنابراین اصل و اساس فعالیت‌های تولیدی بویژه کتاب در موضوع دفاع مقدس باید توجه به «هویت ملی» باشد که پایه و رکن فرهنگی و اعتباری ملت ما در همیشه تاریخ خواهد بود. البته ناگفته نگذاریم که برای رفع سوء‌تفاهم‌های برخی عزیزان، رهبری درخصوص هویت ملی به سه مؤلفه مهم: «تاریخ، اسلام و انقلاب اسلامی» اشاره دارند که باید  به‌عنوان عمق هویتی ما در مورد این سه مؤلفه گفتمان‌سازی شود. همچنین ایشان بر تولید آثار فاخر نیز اشاره داشته‌اند. این است که «انتخاب آثار فاخر» نیز جزو اصول داوری این دوره قرار گرفت و داوران با رعایت این موارد کارشان را به انجام رساندند.


معرفی برگزیدگان نوزدهمین دوره انتخاب کتاب دفاع مقدس چه زمانی وبا توجه به شرایط کرونایی به چه نحوی برگزار خواهد شد؟
طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است دریکی از روزهای نیمه اول اسفند ماه امسال مراسم معرفی آثار برتر برگزار شود. البته اگر شرایط و موقعیت کرونایی اجازه دهد. ما در این دوره تلاش داریم تا به انتخاب اثر فاخر برسیم. ممکن است در برخی از موضوعات به این هدف نائل نشویم، اما اگر کیفیت کار در حد قابل قبولی باشد، شاید کتاب‌هایی را با عنوان آثار شایسته تقدیر اعلام کنیم. همچنین ممکن است به‌دلیل شرایط کرونایی آثار برتر بتدریج و به مرور زمان در هر بخش و گروه تعیین و اعلام شوند. در مورد جوایز هم در حال رایزنی هستیم که تا حد امکان سطح جوایز را افزایش دهیم. این امر بستگی به اهتمام و تلاش آقای بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار دارد که این روزها سخت پیگیر این موضوع است. امیدواریم درنتیجه تلاش‌های ایشان سطح جوایز و تقدیرها افزایش یافته و درخور توجه باشد.


آیا در نوبت برگزاری جشنواره تغییری پیش‌بینی نشده است؟
چرا، از سال آینده دوره دو سالانه به‌صورت هرساله برگزار خواهد شد تا بتوانیم اهداف فرهنگی از این جشنواره‌ها را بهتر دنبال نماییم.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس نوزدهمین دوره دفاع مقدس انتخاب اثر هویت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است

جلسه دبیران و مدیران بیست‌ویکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) پیش از ظهر امروز (۸ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه برگزار شد. تبادل نظر درباره رویکرد‌های آتی جشنواره و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده از محور‌های این جلسه بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیدمحمد هاشمی رئیس هیئت مدیره بنیاد و جانشین وزیر فرهنگ با تشکر از عوامل و برگزار کنندگان این دوره از جشنواره امام رضا (ع) گفت: در دوره جدید می‌خواستیم که در این دوره از جشنواره به سمت تخصصی شدن پیش رویم، نکته دیگر استفاده از چهره‌های تراز اول ملی در این عرصه بود که در رأس این اقدام، حضور آقای قائمیان بود که فراتر از حد تصور اهتمام ویژه به کار نشان دادند.

وی ادامه داد: موضوع افزودن رویکرد آموزشی به این جشنواره هم امسال صورت گرفته و در این دوره به این هدف نزدیک‌تر شدیم.

جانشین وزیر فرهنگ گفت: اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان که آبان ماه اختتامیه آن برگزار می‌شود، از اقدامات ویژه این دوره بود که امیدواریم بتوانیم با این بخش ادای دینی داشته باشیم؛ از این بخش جشنواره می‌توان به عنوان نوآوری دوره اخیر یاد کرد.

هاشمی گفت: پیگیری خروجی‌های جشنواره از فراخوان و داوری تا خروجی مورد تاکید بوده تا مردم با موضوعات امام رضا (ع)، سبد محصولات فرهنگی مرتبط در این زمینه را مشاهده کنند.

جانشین وزیر فرهنگ با اشاره به کاهش تعداد جشنواره‌ها گفت: کاهش تعداد جشنواره‌ها باعث کمرنگ شدن بخش‌های استانی و روستایی نشده و پیرنگ این جشنواره در این بخش‌ها به خوبی پیگیری و عملیاتی شده و دامنه‌های کار در روستا‌ها قابل مشاهده است.

لمس واژه مردمی‌سازی جشنواره‌ها در آیین جشنواره روستایی و عشایری رضوی

فرهاد قائمیان مدیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با اشاره به حضورش در اختتامیه جشنواره روستایی و عشایری رضوی گفت: اتفاق بی‌نظیری که در جشنواره روستایی و عشایری رضوی رخ داد، همکاری مردم روستا در راستای برگزاری این جشنواره بود و مردم روستا از منازل تا وسایل نقلیه خود را در اختیار گذاشته بودند و واژه مردمی کردن جشنواره‌ها در این اختتامیه به درستی قابل مشاهده بود.

مدیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در ادامه با تشریح بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره گفت: سعی کردیم تمام بخش‌ها بین مردم انجام شود و کلیدواژه مردمی سازی به صورت عملی قابل مشاهده باشد.

وی در پایان با اشاره به بخش فیلم جشنواره نیز گفت: در این بخش، با فیلم رضوان و با مسئولیت محمدحسین لطیفی، سعی کردیم یک فیلم سینمایی با فرهنگ رضوی و با فیلمنامه‌ای با عنوان «از عشق آباد تا عشق آباد» برای سال آینده تهیه شود و در این زمینه تقاضای همکاری و مساعدت از وزارت فرهنگ دارم.

ارتقاء کمی و کیفی آثار در این دوره جشنواره

سعید زمانی مدیرعامل بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی و فرهنگی امام رضا (ع) نیز در ادامه این جلسه گفت: آغاز به کار جشنواره‌ها از آذر ماه انجام شده و مجموعه اقدامات این دوره جشنواره با ارتقاء کمی و کیفی همراه بوده است.

وی با تشریح بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره و معرفی دبیران مربوطه ادامه داد: امسال جشنواره سرود برای اولین بار در حال برگزاری است و در بخش روستایی در قواره ملی این جشنواره شکل جدی و خوبی را به خود گرفته است. این دوره از جشنواره فیلم رضوان، با حضور محمدحسین لطیفی انجام می‌شود.

پیگیری بسط و گسترش آثار تولیدی در این دوره از جشنواره

اتابک نادری دبیر بخش تئاتر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) نیز در این جلسه گفت: بسط و گسترش خروجی این جشنواره مورد تاکید و پیگیری است.

وی افزود: در این دوره بیش از ۲۳ اثر را به اجرا رساندیم که نمایش آثار در راستای گسترش فرهنگ نمایش در کشور صورت می‌گیرد.

برگزاری اولین کنگره شعر آیینی کودک و نوجوان در مشهد

احمد میرزاده دبیر بخش کودک و نوجوان شعر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با توضیحاتی درباره برگزاری چهار جشنواره در همین زمینه گفت: بخش ویژه امسال توصیف شاعرانه از معین الضعفا است.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۲ هزار اثر در بخش بزرگسال دریافت و آثاری از کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های اروپایی به دبیرخانه ارسال شده است.

میرزاده در پایان به برگزاری محافل شعر کودک و نوجوان در مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: اولین کنگره شعر آیینی کودک و نوجوان در مشهد برگزار خواهد شد.

جشنواره امام رضا (ع) سرمایه عظیم است/ توجه به موضوع فلسطین و غزه

مهدی بابایی مجرد به نمایندگی از دبیران بخش هنر‌های تجسمی با اشاره به بخش‌های مختلف هنر‌های تجسمی گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) یک سرمایه عظیم در عصر انقلاب اسلامی است، در موضوع جشنواره‌های تجسمی ناظر به مسائل روز و موضوعات مرتبط با فلسطین مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بخش خوشنویسی به بخش بانوان در این دوره توجه ویژه شده است.

ترویج آثار تولیدی در راستای اهداف متعالی انسانی

رسول اولیا زاده دبیر بخش عکس جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در ادامه جلسه گفت: رویکرد ما در جشنواره‌ها باید هدایت انسان از مقام نباتی به مقام انسانی باشد. آثار ما اگر بتواند باعث پرواز روح مخاطب و زیارت روحانی بشود اثری ارزشمند است.

توجه به خروجی ماندگار و عملی در آثار تولیدی جشنواره

احمد صدری دبیر بخش آوا‌ها و نما‌های جشنواره در ادامه این جلسه گفت: در این دوره با توجه به سیاست گذاری برای گسترش این بخش بین مردم، تصمیم بر این شد تا برگزاری آن در مناطق مختلف اتفاق بیفتد. آوا‌ها و نما‌ها قدمت تاریخی و مذهبی دارند و در همین زمینه در بوشهر و با مشارکت مردم و بدون تشریفات شاهد برگزاری این بخش بودیم.

وی ادامه داد: توجه ویژه به ماندگاری آثار خروجی جشنواره مورد تاکید است که در راستای صحبت جانشین وزیر فرهنگ خروجی جشنواره در بخش‌های مختلف به‌طور عملی مورد استفاده قرار گیرد.

ساخت اثر برای امام رضا (ع) لطف حضرت رضا (ع) است

محمدحسین لطیفی دبیر اولین دوره جشنواره فیلم رضوان حضور در این جشنواره را باعث افتخار خواند و گفت: زیر چتر امام رضا (ع) کسب اعتبار می‌کنم، در جهانی که در راستای دین زدایی تلاش می‌کنند چه مکانی امن‌تر از مأمن امام رضا (ع).

وی ادامه داد: هدف، برگزاری بین‌المللی این جشنواره بود، اما به دلیل کمبود وقت این دوره داخلی برگزار شد و سال آینده این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد.

لطیفی گفت: ساخت اثر پیرامون شخصیت امام رضا (ع) لطف حضرت رضا (ع) است که امیدوارم شامل حال تمام هنرمندان شود.

وی با ارائه گزارشی از کارگاه‌های آموزشی که در بخش جنبی این جشنواره برگزار خواهد شد، گفت: خرج درآمد موقوفات در راه گسترش آثار فیلم سینمایی پیشنهادی است که جا دارد در این جلسه مطرح کنم تا به سمت ترویج اهداف دینی در آثار هنری و سینمایی حرکت کنیم.

در پایان جلسه مرتضی سعیدی زاده مدیر عامل بنیاد امام رضا (ع) هم به ارائه گزارشی پیرامون عملکرد بنیاد و جشنواره بیست و یکم امام رضا (ع) پرداخت.

تبادل نظر درباره رویکرد‌های آتی جشنواره و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده از محور‌های مهم ارائه شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان