Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از بی توجهی ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز در مقابله با ورود کالای غیر قانونی به کشور گفت: متاسفانه در طول سال‌های اخیر مبارزه جدی در بحث قاچاق کالا مشاهد نشده است.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد صفایی دلوئی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با بازارنیوز درباره رویکرد فعلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مقابله با ورود کالای غیر قانونی و میزان حجم این قبیل کالا‌ها اظهار کرد: هر ساله مقام معظم رهبری به منظور حمایت از تولید داخل، تاکید و اشاره‌هایی ویژه‌ای نسبت به موضوع مبارزه با ورود کالا قاچاق از مبدا تا مقصد داشتند که باید خاطر نشان کرد که متاسفانه در طی سال‌های اخیر خواسته رهبری در این حوزه چه در زمینه پوشاک و چه در زمینه لوازم خانگی محقق نشده و امروز این مسئله نتیجه خود را در قالب ورود کالا‌های غیر قانونی در حجم‌های بسیار بالایی خود را نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که طی چند دهه اخیر، تمامی دولت‌ها در زمینه مبارزه با قاچاق کالا از کارنامه ضعیفی برخوردار بوده‌اند، گفت: اکنون انتظار مجلس از دولت سیزدهم این است که به صورت جدی تری نسبت به موضوع مبارزه با قاچاق کالا ورود کند.


وی افزود: در حال حاضر بیشترین و در عین حال شدید‌ترین مجازات‌های قضایی اعمال شده در دیگر کشور‌ها، متعلق به جرائمی است که مرتبط با بحث قاچاق بوده و اکنون به جزئت می‌توان گفت که ماموریت مبارزه با قاچاق کالا طی چند دهه اخیر توسط دولت و سازمان‌های تابعه آن مغفول مانده و متاسفانه توجه زیادی به آن نشده است.


صفایی خاطر نشان کرد: بنا بر ادعای رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سالانه ۱۲.۵ میلیارد کالا‌های قاچاق وارد کشور می‌شود؛ این امر تاسف بر انگیز در حالی به وقوع پیوسته است که اقتصاد کشور طی این سال‌ها همواره تحت شدید‌ترین تحریم‌های اقتصادی قرار داشته و تنها تکیگاه در این وضعیت بخش تولید بوده است که متاسفانه با رشد ورود کالای قاچاق به کشور این بخش نیز تضعیف شده است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که مبنای اظهارات برخی از مقامات در کاهش ورود کالای قاچاق به کشور بر چه استدلالی استوار است، گفت: در حال حاضر آن چه که از سوی برخی مقامات دولت قبل تحت عنوان کاهش ۳۰ درصدی ورود کالا قاچاق مطرح می‌شود درحقیقت ناشی از کاهش منابع مالی و ذخایر ارزی است که طی چند ساله اخیر دولت را با خود درگیر ساخته است؛ به هر حال طی چند سال اخیر ما مبارزه جدی در بحث قاچاق کالا مشاهده نمی‌کنیم.


وی در پایان یادآور شد: در اواخر دولت دهم، به منظور مقابله با ورود کالای غیر قانونی به سطح بازار عرضه کشور طرحی تحت عنوان کد شبنم به مرحله اجرا درآمد که بر اساس آن هر کالای وارداتی می‌بایست با دریافت آن از یک شناسنامه ملی برخوردار شود؛ این طرح در ابتدا امر عملکرد مثبتی داشت، اما متاسفانه این طرح در زمان دولت یازدهم حذف و به تبع مسیر برای واردات کالای قاچاق به کشور باز شد، حال باید دید که دوبت سیزدهم در مسیر مبارزه با ورد کالا قاچاق چه کارنامه‌ای از خود به ثبت خواهد رساند.


پایان پیام//

برچسب ها: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، علی مویدی ، قاچاق کالا ، کمیسیون اقتصادی ، پوشاک قاچاق لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QkU

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز علی مویدی قاچاق کالا کمیسیون اقتصادی پوشاک قاچاق مبارزه با قاچاق کالا کمیسیون اقتصادی مجلس قاچاق کالا و ارز ورود کالا کالای قاچاق ورود کالای غیر قانونی طی چند سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سید احمد علم‌الهدی، صولت مرتضوی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اخیراً سامانه‌ای در وزارتخانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد فاقد شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیر خط فقر یا فاقد شغل چه کسانی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.

سید احمد علم الهدی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در ۲ عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

وی اظهار کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده است و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

امام جمعه مشهد گفت: عمده مطالبه مردم در شرایط کنونی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. در شرایط فعلی کشور، نیازمند به کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه تحقق نمی یابد.

علم الهدی تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل داریم. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901407

دیگر خبرها

  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا