Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@23:06:51 GMT

درمان خروسک در کودکان با چند روش خانگی

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۸۲۸۸

درمان خروسک در کودکان با چند روش خانگی

ایران اکونومیست-بیماری کروپ یکی بیماری شایع زمستانی در کودکان است که علائم شبیه به سرماخوردگی دارد.

 کروپ یا خروسک یک بیماری شایع در کودکان به خصوص در فصل زمستان است که اغلب پس از عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی رخ می‌دهد.

دکتر کریستین فوگلبرگ، متخصص تنفس کودکان در آلمان، علائم کروپ را سرفه پارس گونه، گرفتگی صدا، صدای دم بالا، سرماخوردگی، افزایش جزئی دمای بدن و تنگی نفس برشمرده و می‌گوید: این علائم اغلب در هنگام غروب و شب تشدید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک آلمانی اضافه کرد که این علائم را می‌توان با قرار دادن کودک در وضعیت عمودی کاهش داد. کودک همچنین می‌تواند کنار یک پنجره باز بایستد. استنشاق هوای سرد رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و در نتیجه جریان خون و تورم مجاری تنفسی باریک را کاهش می‌دهد.

همچنین می‌توان با مصرف دارو‌ها که برای رفع احتقان و تورم غشا‌های مخاطی عمل می‌کنند، با کروپ مقابله کرد. در موارد شدید، جلسات اکسیژن نیز ممکن است استفاده شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ کیسه صفرا: علل، علائم، درمان و افراد در معرض خطر

کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است که صفرای ترشح شده از کبد در آن تجمع یافته و هنگام نیاز از طریق مجرای صفراوی مشترک (CBD) به روده باریک ریخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، سنگ های صفراوی رسوبات سخت شده مایع گوارشی به نام صفرا در کیسه صفرا هستند. همچنین اندازه آنها از کوچکی به اندازه یک دانه شن تا بزرگی به اندازه یک توپ گلف متغیر است.

دکتر «ایروینگ خورخه»، جراح عمومی مایو کلینیک در این باره می‌گوید: افرادی که درد و سایر علایم ناشی از سنگ‌های صفراوی را تجربه می‌کنند معمولاً نیاز به جراحی برداشتن کیسه صفرا دارند.

به گفته این متخصص، در این مواقع ممکن است درد شدید و ناگهانی در شکم یا کمردرد را تجربه کنید و حتی ممکن است حالت تهوع یا استفراغ داشته باشید.

دکتر خورخه می‌گوید: به طور معمول، علایم درد مرتبط با کیسه صفرا، درد همراه با وعده‌های غذایی است و معمولاً بعد از خوردن وعده‌های غذایی چرب رخ می‌دهد.

او می گوید دلایل متعددی وجود دارد که کیسه صفرا شما می تواند سنگ کیسه صفرا ایجاد کند. شایع ترین علت آن چیزی است که می خورید. رژیم غذایی سرشار از فیبر و کلسترول و چربی کم، خطر ابتلا را کاهش می دهد.

سنگ های صفراوی به دلیل عدم تعادل در ترکیب شیمیایی صفرا در داخل کیسه صفرا ایجاد می شوند. بنابراین، کلسترول صفرا بیش از حد بالا می رود و کلسترول اضافی به سنگ تبدیل می شود. اگر فردی اضافه وزن و دیابت داشته باشد و زیاد چربی مصرف کند، در معرض خطر بیشتری قرار دارد. در صورت مشاهده علایمی مانند درد مکرر در ناحیه شکم، اسیدیته شدن بیش از حد، حالت تهوع، استفراغ و ... به پزشک مراجعه کنید زیرا تاخیر در تشخیص می تواند منجر به عوارض دیگری شود.

دکتر خورخه می گوید: بومیان آمریکایی و جمعیت اسپانیایی تبار و همینطور زنان در خطر بیشتری برای ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستند. همچنین با افزایش سن، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستیم.

این متخصص اظهار کرد: وقتی سنگ کیسه صفرا داشته باشید، آنها خود به خود از بین نمی روند و درمان توصیه شده، جراحی برای برداشتن کیسه صفرا است.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، دکتر خورخه می گوید: این عضوی از بدن است که مردم می توانند بدون آن زندگی کنند و هیچ عواقب طولانی مدتی ناشی از برداشتن آن نداشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سنگ کیسه صفرا: علل، علائم، درمان و افراد در معرض خطر
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه مشخص و درمان می‌شود؟
  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه تشخیص و درمان می‌شود؟
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم