Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@13:37:44 GMT

کمبود ذخایر ۲ گروه خونی در گلستان

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۸۷۸۷

کمبود ذخایر ۲ گروه خونی در گلستان

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - فاطمه محمدی گفت: به همه گروه‌های خونی  به ویژه گروه‌های A منفی و B مثبت نیاز فوری  داریم.

به گفته محمدی همکاران ما در پایگاه مرکزی واقع در خیابان ۵ آذر گرگان همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۹:۳۰ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ آماده دریافت خون اهداکنندگان هستند.

او گفت: واکسیناسیون کرونا باعث کاهش اهدای خون شده است چرا که برخی از واکسن‌ها براساس مکانیسم اثرشان باعث یک معافیت موقت برای اهدای خون می‌شوند و کسانی که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا تزریق می‌کنند تا دو هفته نمی‌توانند اهدای خون داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه محمدی گفت: دریافت کنندگان بقیه‌ واکسن‌ها از جمله واکسن سینوفارم، برکت و باهارات هندی به دلیل مکانیسم اثرشان که یک ویروس غیرفعال است، هیچ منعی برای اهدای خون ندارند.

او می گوید: افرادی که به کرونا مبتلا شدند ۲۸ روز پس از بهبودی می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون سراسر استان مراجعه کنند.

سرپرست انتقال خون استان گلستان گفت:نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز مستمر و دائمی است و وجود بیش از ۴۰۶ بیمارتالاسمی که از مصرف‌کنندگان دائمی فرآورده‌های خونی در استان گلستان هستند شاهدی بر این مدعاست.

او گفت: آمار بالای تصادفات، افزایش اعمال جراحی و ... باعث مصرف بالای خون در استان گلستان می شود.

فاطمه محمدی گفت:  از هر واحد خونی که اهدا می‌شود سه فرآورده استخراج می‌شود و هر اهداکننده با اهدای خون جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد.

او گفت:عمر برخی فرآورده‌ها مانند پلاکت ۳ تا ۵ روز است و اگر مراجعه‌ مداوم وجود نداشته باشد با مشکل مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون انتقال خون کمبود ذخایر خونی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم) فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم) راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری (فیلم)

دیگر خبرها

  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • پایان نوبت اول کنکور سراسری در گلستان