Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - سید نظام موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: حجت الاسلام طائب از طرف دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با حضور در جلسه امروز مجلس به بیان نگاه کارشناسی دستگاه‌های امنیتی درباره بودجه ۱۴۰۱ بویژه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت. همچنین رئیس دیوان محاسبات و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره روند بودجه و ارز ترجیحی نکاتی را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست نمایندگان دولت از جمله وزیر کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود درباره بودجه سال آینده کل کشور پرداختند.

همچنین از طرف مجلس  روسای کمیسیون‌های کشاورزی، برنامه و بودجه اقتصاد و جهش تولید نکاتی را درباره بودجه مطرح کردند. علاوه بر این ۵ نفر از نمایندگان نیز دیدگاه خود را درباره بودجه سال ۱۴۰۱ بیان کردند.

به گفته موسوی، «نگاه مجلس این است که هر تصمیمی که برای  ارز ترجیحی گرفته می‌شود در کنار آن باید یک نظام حمایتی برای اقشار مختلف مردم صورت بگیرد و هر گونه تحول در نظام ارزی باید با تضمین ثبات اقتصادی و تضمین تامین کالا‌های اساسی باشد و وضعیت  معیشتی مردم دچار تکانه نشود و حتما باید سبد معیشتی مردم دچار مشکل اساسی نشود.»

بروز جهش ارزی در اواخر سال ۱۳۹۶ و افزایش قیمت ها در طی سالهای ۱۳۹۷تا ۱۳۹۹، موجب شد تا دولت به منظور حمایت از اقشار ضعیف و متوسط جامعه در تأمین نیازهای اساسی، سیاست تخصیص ارز ترجیحی۴۲۰۰ تومانی را برای واردات کالاهای اساسی به ویژه اقلام غذایی(از قبیل گندم، جو، برنج، گوشت قرمز و سفید، روغن نباتی، تخم مرغ و غیره) در نظر بگیرد.

اما با وجود هزینه های بالایی که اجرای این سیاست در پی داشت، تخصیص ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان متوقف نشده و سیاستهای حمایتی هدفمندتری جایگزین آن شد.

دولت اصرار دارد ارز ترجیحی از لایحه بودجه سال آینده حذف شود، اما برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان با این موضوع مخالفند.

کمیسیون تلفیق مجلس در لایحه بودجه سال آینده، ۹ هزار میلیارد تومان ارز ترجیحی برای تأمین دارو و اقلام اساسی پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حسین طائب اطلاعات سپاه نشست غیرعلنی درباره بودجه ارز ترجیحی بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، اعلام کرد: «اعتبارات رفاه و تأمین اجتماعی از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان (همت) در سال ۱۳۹۹ به ۶۳۰ همت در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در این مدت، متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به یکهزار و ۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان برای کمک به تغذیه کودکان دچار سو تغذیه

در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود نوشت: تعداد مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۳.۲ میلیون خانوار به ۳.۹ میلیون خانوار افزایش یافته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: همچنین، در دولت سیزدهم برای کمک به تغذیه کودکان دچار سو تغذیه، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ و مبلغ ۱,۷۲۸ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6097076

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)