Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد از افزایش ۳۰ درصدی تعداد خوداظهاری در پایش واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی استان در ده ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

«نیره پورملائی» در این خصوص اظهار کرد: به منظور اجرای دستورالعمل خوداظهاری در پایش در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد یک هزار و ۳۷۶ مورد پایش توسط آزمایشگاههای معتمد از واحدهای صنعتی، معدنی وخدماتی در بخش‌های مختلف پساب شامل صنعتی و بهداشتی، پسماند شامل بیمارستانی، صنعتی، معدنی و هوا شامل ذرات محیطی، ذرات دودکش، گازهای دودکش و صوت عملیاتی شده و در سامانه جامع محیط زیست انسانی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پایشهای فوق شامل  ۲۸ هزار پارامتر آلاینده پساب، دو هزار و ۹۲۵ پارامتر آلاینده دودکش، ۶۶۰ پارامتر آلاینده صدا و امواج و سه هزار و ۴۰۲ پارامتر آلاینده هوای محیط جمعاً شامل ۳۴ هزار و ۹۸۷  پارامتر بوده و کلیه پارامترها توسط کارشناسان اداره پایش و امور آزمایشگاه‌ها اداره کل مورد بررسی و صحت سنجی قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه پارامتر آلایندگی موارد کتبا به واحد صنعتی مربوطه اعلام می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست یزد، پور ملائی در پایان خاطرنشان کرد: با پیگیریهای بعمل آمده از سوی کارشناسان این اداره کل، تعداد پایشهای خوداظهاری در ۱۰ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی بالغ بر۳۰ درصد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست يزد صنایع آلاینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد

محمد پذیرا رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزار و ۱۲۸ دستگاه خودرو توسط گشت‌های تشخیص خودرو‌های آلاینده بررسی و ۷۳ درصد آنها آلاینده هوا تشخیص داده شدند.

او افزود: از تعداد کل خودرو‌های آلاینده هوا، بیشترین تعداد خودرو‌ها بر اساس نوع خودرو مربوط به پراید با ۵۰ درصد آلایندگی بود و خودرو‌های و پیکان و پیکان وانت در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین از تعداد کل خودرو‌های آلاینده ۲۴.۵ درصد در سن فرسودگی بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو قرار دارند.

پذیرا بیان کرد: ۵۱ درصد خودرو‌های آلاینده نیز فاقد معاینه فنی بودند که نشان می‌دهد انجام معاینات فنی سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا توسط خودرو‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت