Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@19:42:19 GMT

ترامپ در چند قدمی محکومیت در دادگاه

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۹۱۱۶

ترامپ در چند قدمی محکومیت در دادگاه

آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری سی ان ان و برخی از منابع دیگر آمریکایی مانند هیل به نقل از قاضی فدرال گزارش دادند که پرونده های شکایت از ترامپ به دلیل حمله به کنگره می تواند در دادگاه به جریان بیفتد.

«آمیت مِهتا» قاضی فدرال در سندی ۱۱۲ صفحه ای نوشت: اظهارات ترامپ خطاب به هوادارانش قبل از شورش علیه کنگره ذاتا توطئه است، زیرا ترامپ درباره اهداف مشترک خود و کسانی که در این گردهمایی اعتراضی شرکت داشتند صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی فدرال همچنین در این سند تاکید کرد ادعای ترامپ را درباره این که در مقابل شکایت ها مصونیت دارد تکذیب کرد. ترامپ مدعی است به وظایف خود به عنوان رئیس جمهوری عمل کرده است.

قاضی مهتا در این زمینه گفت، اقدامات ترامپ ارتباطی با وظایف او در اجرای قوانین، هدایت امور خارجه و فرماندهی نیروهای مسلح یا مدیریت دستگاه اجرایی کشور ندارد. وی فقط نگران این بود که بتواند برای دوره دوم کرسی ریاست جمهوری را حفظ کند.

به گزارش هیل در همین زمینه، قاضی آمریکایی گفت دادگاه بر این باور است که تصمیم ترامپ هدفمند و به بهانه چنین مصونیتی بوده است و ترامپ ممکن است به دلیل تشویق به شورش ها در کنگره تحت پیگرد قانونی قرار گیرد زیرا تلاش هایش، نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را تضعیف کرده است.

اظهارات قاضی فدرال همزمان با طرح چند شکایت از سوی پلیس فدرال و اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از جمله رئیس کمیته منتخب تحقیقات در زمینه حمله ششم ژانویه مطرح شده است.

وکیل ترامپ از اظهارنظر فوری درباره تصمیم قاضی فدرال خودداری کرده است.

مهتا استدلال حقوقی ترامپ را درباره حمایت از او به موجب متمم اول قانون اساسی آمریکا رد کرده است و معتقد است شواهد منطقی وجود دارد که نشان می دهد رئیس جمهوری سابق آمریکا جمعیت هوادارانش را در روز حمله به کنگره تشویق کرده است.

در پنجم و ششم ژانویه ۲۰۲۱، طرفداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده در واشینگتن، دی.سی. تجمع کردند تا به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ اعتراض کرده و از درخواست ترامپ از معاون رئیس‌جمهور مایک پنس و کنگره برای رد کردن پیروزی رئیس‌جمهور منتخب جو بایدن حمایت کنند.

ترامپ در سخنرانی خود به هوادارانش دستور داد تا به سمت پایتخت آمریکا بروند تا اطمینان حاصل شود که انتخابات ۲۰۲۰ منتفی است. در پی این سخنرانی گروهی طرفدار ترامپ به کنگره رفتند و سرانجام به ساختمان حمله کردند. در آن زمان اعضای کنگره در جلسه ای مشغول شمارش آرا کالج انتخابات و بحث درباره آن بودند. معترضین با شکستن موانع امنیتی توانستند به کاخ کنگره آمریکا وارد شوند و تالار سنا را اشغال کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ حمله به کنگره آمریکا قاضی فدرال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، با حکم حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام علی مصطفوی‌نیا به عنوان رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد.

پیش از این علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین بود.

‌رئیس کل جدید دادگستری قزوین در سابقه کاری خود رئیس کلی دادگستری سیستان و بلوچستان و دادستانی رشت را نیز در کارنامه دارد.

 

مراسم تکریم و معارفه فردا یکشنبه 9 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد