Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@16:52:40 GMT

کشته شدن ۶ هزار زن و کودک در یمن

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۹۱۹۳

کشته شدن ۶ هزار زن و کودک در یمن

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سمیه طائفی رئیس سازمان حقوق بشری انتصاف گفت: از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی آمریکایی به یمن تاکنون ۲ هزار و ۴۲۶ زن و ۳ هزار و ۸۴۷ کودک کشته و ۷ هزار و ۴۰ زن و کودک نیز زخمی شدند.

وی با بیان اینکه ائتلاف سعودی آمریکایی مسؤول جنایت علیه غیرنظامیان یمنی طی حدود این هفت سال است، افزود: تداوم محاصره یمن و توقیف کشتی‌های حامل سوخت توسط ائتلاف متجاوز، پیامدهای فاجعه باری برای بخش‌های مختلف به ویژه بخش بهداشتی و درمانی یمن دارد و دلیل اصلی افزایش مرگ و میر کودکان و مادران و بیماران بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: کمبود سوخت به دلیل توقیف کشتی‌های حامل سوخت در بندر الحدیده باعث شده تا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بسیاری در آستانه تعطیلی قرار گیرند.

رئیس سازمان انتصاف از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد خواست تا مسؤولیت قانونی و انسانی خود را در قبال جنایت‌ها و نقض حقوق مردم یمن توسط ائتلاف سعودی را بپذیرند و برای توقف تجاوز و حمایت از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان اقدام کرده و به کشورهای متجاوز فشار بیاورند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان

با حضور رئیس ثبت اسناد کشور آئین واگذاری ۴۵۶۶ هزار سند شهرک‌ها ونواحی صنعتی و واحدهای تولیدی استان هرمزگان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در جریان سفر حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به استان هرمزگان ، آیین واگذاری 4566 هزار سند شهرک‌ها و نواحی صنعتی و واحد‌های تولیدی استان هرمزگان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

 این اسناد حدنگاری در 31 شهرک و نواحی صنعتی و برای 4566 هزار قطعه و با مساحت 4368 هکتار صادر شده‌اند.

 اسناد حدنگاری مشاور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در این آیین به صورت نمادین توسط حسن بابایی رئیس سامان ثبت اسناد واملاک کشور تحویل داده شد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • تصادف محور نهبندان ـ زاهدان ۲ کشته برجای گذاشت
  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • 2 کشته بر اثر برخورد خودروی شوتی با اتوبوس در محور نهبندان-زاهدان 
  • تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته