Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@02:17:11 GMT

معرفی انواع روش های برش فلزات با رادوکس

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۹۲۱۱

معرفی انواع روش های برش فلزات با رادوکس

 

نحوه برش ورق‌ هایی که از جنس فولاد می ‌باشند با یکدیگر تفاوت دارد، ورقه های فولادی در صنعت مادر به عنوان مواد اولیه و اصلی بشمار می ‌روند که به شکل کلاف آن ‌ها را به کارخانه‌ ها منتقل می ‌کنند و از آن‌ جا آن ‌ها را به ابعاد دلخواه خود برش می ‌دهند.

عوامل مختلفی وجود دارد که می ‌توانید با توجه به آن ها نحوه برش را انتخاب کنید که از میان آن‌ ها می ‌توان به‌ سرعت برش، ضخامت ورق، هزینه ‌های نهایی و کیفیت و استانداردهای لحاظ شده اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش‌ های مختلفی چون برش لیزری، برش پلاسما، برش واترجت و ... وجود دارد که برای برش ورقه‌ های فولادی در نظر گرفته می ‌شود.

معیارهایی برای انتخاب روش برش

برش کاری ورقه های اتوماتیک با استفاده از نوار انجام می ‌شود که از گاز یا آب تشکیل ‌شده‌ اند و این کار را با انتقال نیرو به سطح ورق انجام خواهند داد، در ادامه معیارهای مختلفی که در کیفیت برش کاری وجود دارد را برای شما بیان خواهیم کرد.

کیفیت، دقت و هزینه

لازم به ذکر است که بگوییم یکی از معیارهایی که می ‌تواند به شما کمک کند که نوع برشکاری را انتخاب نمایید، دقت، کیفیت و هزینه می ‌باشد، یعنی اگر برای شما ظاهر و شکل نهایی محصول بعد از برش خوردن اهمیت دارد، می‌ توانید از روش واترجت برای برش قطعه مورد نظر خود استفاده کنید.

از طرفی بسیاری از افراد به حجم کار و هزینه ‌های نهایی توجه می ‌کند که در این شرایط باید به این نکته توجه کنید که روش واترجت نمی‌ تواند برش محصولات زیادی را پوشش دهد، مناسب‌ترین روش در این‌جا استفاده از برش گازی می ‌باشد که بسیار اقتصادی است.

ضخامت ورق

ضخامت ورقه ای که قرار است آن  را برش دهید، تاثیر زیادی در انتخاب ابزار برشکاری دارد، بدین نحو که اگر ضخامت ورق از ۲ میلی ‌متر پائین ‌تر باشد، استفاده از روش لیزری بهترین کار ممکن می ‌باشد.

اما اگر ضخامت ورق زیر 3 میلی‌ متر باشد استفاده از برش پلاسما هم توصیه می‌ شود، گاهی اوقات ضخامت ورق از ۶ میلی ‌متر کمتر می ‌باشد که در نتیجه می ‌توان از روش لیزری، پلاسما و واترجت بهره برد.

گاهی اوقات ضخامت ورقی که قرار است آن ‌ها را برش دهید، بیشتر از ۲۰۰ میلی ‌متر می ‌شود که مناسب ‌ترین روش استفاده از  هواگاز می‌ باشد، همچنین ورق‌ هایی که بیشتر از ۵۰ میلی ‌متر ضخامت دارند را می ‌توان هم به وسیله هوا گاز و واترجت برش داد.

برشکاری با دستگاه واتر جت

 ورقه هایی که با دستگاه واترجت برش می‌ خورند، بسیار دقیق و با کیفیت و مناسب می ‌باشند، در نهایت شکل ظاهری آن به ‌صورت دلخواه شما ایجاد خواهد شد، برش ورقه ها به صورت واترجت را الهام گرفته از طبیعت می ‌دانند، چرا که این روش شبیه به سیقلی دادن صخره و سنگ ‌ها می ‌باشد.

در روش واترجت برش ورقه ها به کمک آب ترکیب شود، واترجت یکی از مناسب ‌ترین روش ‌ها برای برش فلزاتی می باشد که به گرما حساس می ‌باشند.

برش لیزری

برش ورق به وسیله دستگاه ‌های لیزری یکی از دقیق ‌ترین و بهترین روش هایی می‌ باشد که می ‌توان از آن برای برش ورق ‌هایی با ضخامت کم استفاده کرد، در برش لیزری از پرتوهای شدید نور استفاده خواهند کرد، که دارای ۲ نوع فیبر و کربن دی‌اکسید می ‌باشد.

هر کدام از روش‌ های نامبرده شده را با توجه به جنس ورقه مورد نظر انتخاب خواهند کرد به این نکته دقت داشته باشید که برش ورقه ‌های آلومینیومی، مس و برنج به وسیله لیزر دی ‌اکسیدکربن به ‌هیچ ‌وجه توصیه نخواهد شد.

برش پلاسما

برش ورق ‌های آهن به وسیله پلاسما سریع ‌تر از روش واگاز می ‌باشد، از این روش می ‌توانید ورق فولادی را که درصد کمی از کربن را دارا هستند، برش دهید. سرعت این روش بسیار بالا می‌ باشد، اما به این نکته توجه کنید که کیفیت برش در لبه ‌های مقداری پایین می باشد و سیستم قوس الکتریکی آن به خنک ‌کننده، منبع تغذیه، اتصالات کابل و شیلنگ و کنترل گاز نیاز دارد که این هزینه ‌ها را برای شما بسیار بالا خواهد برد.

برش از طریق هوا گاز

یکی از قدیمی ‌ترین روش‌ هایی که از طریق آن ورق‌ های آهنی را برش می ‌دادند، استفاده از هوا گاز بود، به این صورت که ورق‌ های مورد نظر را به کمک گاز قابل ‌اشتعال و با استفاده از مشعل برش می ‌دادند.

این روش را با نام برش با شعله  معرفی می ‌کنند که مناسب‌ ترین روش برای برش ورقه‌ های فولاد کربنی و ورقه هایی که دارای آلیاژ سبک می‌ باشند، بشمار می‌ رود.

با استفاده از هوا گاز می ‌توان ورق را به ‌صورت صاف و یکدست برش داد و با استفاده از چند تورچ به‌ طور هم ‌زمان می توانید بازدهی آن را بالا ببرید.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان

محمد برزعلی ضمن اعلام آمادگی استان برای برداشت محصولات کشاورزی، افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • ۲۰ ناهار سبک و فوری برای روز‌های بی‌حوصلگی
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی