Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرعت اینترنت موبایل ایران اگرچه از کشور افغانستان ۶۰ پله بالاتر است، اما از همسایه‌های دیگرش از جمله، امارات، قطر و عربستان، پایین‌تر است.

به گزارش ایسنا، در یک هفته گذشته، بر سر سرعت اینترنت در ایران جنجال‌های زیادی به پا شد، بیشتر از این جهت که اینترنت ایران با کشور افغانستان مقایسه شده بود، زیرا مسوولان حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اذعان دارند که وضعیت اینترنت در ایران مطلوب نیست و به‌خصوص اینترنت ثابت که به حالت بحرانی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه چرا عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به مقایسه سرعت اینترنت افغانستان و ایران پرداخته و اشاره کرد که اینترنت ایران با افغانستان برابر نیست و حتی ۱۰۰ پله بالاتر است، به خبر یکی از رسانه‌ها برمی‌گردد که گفته بود «سرعت اینترنت در ایران، هم‌رده با افغانستان شده» و این خبر، وزیر ارتباطات با به واکنش واداشت، اما اگر بخواهیم یک پله بالاتر نگاه کنیم، باید ببینیم از ابتدا چرا اینترنت ایران باید با افغانستان مقایسه شود.

اگر افغانستان به‌عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران، مورد مقایسه قرار گرفته، باید دید سرعت اینترنت در همسایه‌های دیگر ایران چقدر است. بدین‌ترتیب به وب‌سایت اسپیدتست (Speedtest) که شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند و به‌تازگی آخرین آمار مربوط به ماه ژانویه میلادی را منتشر کرده، مراجعه کردیم و به مقایسه پرداختیم.

کشورهایی که سرعت اینترنت موبایلشان از ایران بالاتر است

اینترنت موبایل در امارات، نه تنها به‌عنوان یکی از همسایه‌های ایران، بلکه به‌طور کلی در جدول اینترنت موبایل جهانی، در صدر قرار دارد و میانه سرعت دانلود آن ۱۳۵.۶۲ مگابیت‌برثانیه است. 

کشور قطر در رتبه سوم جهانی و پس از امارات در بین همسایه‌های ایران، قرار گرفته که میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل آن ۱۰۹.۸۶ مگابیت‌برثانیه گزارش شده است.

عربستان در سومین رتبه اینترنت موبایل در میان همسایه‌های ایران قرار دارد و با کسب رتبه ششم جهانی، میانه سرعت دانلود آن معادل ۹۴.۲۵ مگابیت‌برثانیه است.

پس از آن کویت در جایگاه چهارم در میان همسایه‌های ایران و رتبه ۱۰ جهانی از نظر اینترنت موبایل قرار گرفته و میانه سرعت دانلود آن ۸۱.۳۳ مگابیت‌برثانیه اعلام شده است.

کشور عمان که در آمار جهانی نسبتا با فاصله از سایر همسایه‌های ایران و در رتبه ۳۲ قرار گرفته، ۵۰.۳۸ مگابیت‌برثانیه میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل دارد و پنجمین رتبه را در میان همسایه‌های ایران کسب کرده است. 

رتبه ششم اینترنت موبایل در میان همسایه‌های ایران متعلق به عراق است که در آمار جهانی با میانه سرعت دانلود ۳۶.۱۲ مگابیت‌برثانیه، در رتبه ۴۷ جهانی قرار دارد.

ترکیه با میانه سرعت دانلود ۳۲.۲۸ مگابیت‌برثانیه، در رتبه هفتم کشورهای همسایه ایران قرار دارد و رتبه جهانی آن هم ۵۸ است.

کشور آذربایجان در رتبه ۶۰ جهانی از نظر سرعت اینترنت موبایل قرار دارد و با میانه سرعت دانلود ۳۰.۹۶ مگابیت‌برثانیه، در میان کشورهای همسایه ایران در جایگاه هشتم است.

ارمنستان با میانه سرعت دانلود ۲۶.۲۳ مگابیت‌برثانیه که به سرعت اینترنت موبایل در ایران هم تا حدودی نزدیک است، نهمین جایگاه را در میان کشورهای همسایه ایران دارد و در رتبه ۶۹ جهانی قرار گرفته است.

پس از این ۹ کشور، ایران با میانه سرعت دانلود ۲۳.۱۰ مگابیت‌برثانیه، در رتبه ۷۷ جهانی در حوزه اینترنت موبایل قرار دارد.

کشورهایی که سرعت اینترنت موبایل آنها از ایران کمتر است

از میان کشورهایی که سرعت اینترنت موبایلشان از ایران کمتر است، پاکستان با میانه سرعت دانلود ۱۶.۵۶ مگابیت‌برثانیه در جایگاه ۱۰۲ جهانی قرار دارد.

افغانستان با میانه سرعت دانلود ۵.۱۰ مگابیت‌برثانیه در حوزه اینترنت موبایل، در جایگاه ۱۳۸ جهانی قرار گرفته است.

ترکمنستان نیز در رتبه ۱۳۹ از میان ۱۴۰ کشور قرار گرفته و میانه سرعت اینترنت موبایل آن، ۳.۰۹ مگابیت‌برثانیه است.

این آمار نشان‌دهنده سرعت‌ اینترنت موبایل بود که مسوولان معتقدند این حوزه در ایران به‌خوبی توسعه یافته است، البته سرعت اینترنت ثابت در کشورهای همسایه ایران، به ترتیبی که در بالا آمده نیست و با توجه به رتبه‌هایی که در این تصاویر مشاهده می‌شود، به این صورت است که امارات، کویت، عربستان، قطر، عمان، ارمنستان،‌ ترکیه، عراق و آذربایجان سرعتی بیشتر از ایران و به ترتیب پاکستان، ترکمنستان و افغانستان سرعتی کمتر از اینترنت ایران دارند.

در عین حال، اگرچه وزیر ارتباطات عنوان کرده بود که ایران ۱۰۰ پله از نظر سرعت اینترنت از کشور افغانستان جلوتر است، اما مطابق آمار اسپیدتست، اینترنت موبایل ایران، با میانه سرعت دانلود ۲۳.۱۰ مگابیت‌برثانیه و در جایگاه ۷۷ جهانی، ۶۱ پله از افغانستان بالاتر و اینترنت ثابت ایران نیز با میانه سرعت دانلود ۱۰.۳۹ مگابیت‌برثانیه و در جایگاه ۱۴۱ جهانی، ۳۸ پله از افغانستان بالاتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرعت اینترنت میان همسایه های ایران کشورهای همسایه ایران میانه سرعت دانلود سرعت اینترنت موبایل اینترنت موبایل مگابیت برثانیه اینترنت ایران جهانی قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان

سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا برای رایزنی درباره افغانستان عازم قطر و پاکستان شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان بس» سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته سفر 4 روزه منطقه‌ای خود به قطر و پاکستان جهت رایزنی درباره افغانستان را آغاز کرده است.

آخرین سفیر آمریکا در افغانستان قرار است در تور منطقه‌ای خود در دیدار با مقامات ارشد دولت قطر و سایر هیئت‌های دیپلماتیک در این کشور درباره «حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه» گفتگو کند.

 بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، جان بس در اسلام‌آباد نیز با مقامات ارشد پاکستان دیدار خواهد کرد تا در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کند.

جان بس پیش از این و از سال 2017 تا 2020 سفیر آمریکا در کابل بود.

رایزنی توماس وست درباره تعیین نماینده ویژه افغانستان در دبیرایزنی‌های نماینده ویژه آمریکا با برخی مقامات اروپایی و آسیایی درباره افغانستانافغانستان محور رایزنی‌های مخفیانه مقامات ارتش پاکستان با آمریکایی‌ها

این نخستین سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره افغانستان در سطح معاون سیاسی این وزارت به منطقه، پس از خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان است.

پیش از این رایزنی‌ها و دیدارهای منطقه‌ای توسط «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • تیم ملی فوتسال ایران در سید نخست جام جهانی فوتسال
  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان