Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-با رای اکثریت آرای شورای شهر همچون سنوات گذشته خانواده شهدا، معلولین و جانبازان از تخفیف 100 درصد و دانش‌آموزان و دانشجویان از تخفیف 50 درصد برخوردار خواهند بود و خبرنگارانی که طرح ترافیک نگیرند، از کارت بلیت 400 هزار تومانی و افراد بالای 65 سال دارای کارت منزلت از تخفیف 90 درصد استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه- 1 اسفند 1400- در چهل و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی میزان تخفیف‌های درنظر گرفته برای بلیت مترو در سال 1401 گفت: خانواده شهدا نیاز به کارت نیم بهای مترو ندارند، اما بحث کارت معلولین و جانبازان جداست.
وی افزود: به نظرم بلیت با 50 درصد تخفیف برای گروه‌هایی همچون جانبازان، معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شود.
همچنین ناصر امانی در نظر گرفتن بلیت تخفیف‌دار برای خانواده شهدا را وظیفه اخلاقی شورا دانست و پیشنهاد کرد که مصوبه سال قبل را کاهش ندهند.
در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی هم گفت: با اطلاعاتی که دارم متقاضیان این گروه‌ها بسیار کم از این کارت‌ها استفاده کردند و از جهت احترام و عزت به این عزیزان (شهدا، جانبازان و معلولان) این بلیت رایگان در نظر گرفته می‌شود.
پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص « تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال 1401 تردد در هشتگرد را عجیب دانست و گفت: باید بررسی شود چرا از متروی هشتگرد استقبال نشده است.
وی با این پیشنهاد که بلیت متروی تهران ـ کرج حداقل همانند قیمت بلیت تهران تعیین شود، ادامه داد: برای هشتگرد باید فکر کرد که اگر واقعا مسافر ندارد در این شرایط کمبود قطار چه اصراری به ادامه  فعالیت آن است.
چمران همچنین تاکید کرد: با وجود استقبال کم از متروی فرودگاه امام خمینی موافق متوقف شدن این خط نیستیم چون می خواهیم مترو با توجه به تقاضا بالا به سمت رباط کریم درحرکت باشد.
وی افزود: پیشنهاد بنده این است قیمت بلیت تک سفره متروی کرج همان 2 هزار 500 تومان باشد تا فرقی بین مسافران مترو تهران و کرج ایجاد نکنیم.
در نهایت پیشنهاد رقم هزار و500 تومانی بلیت مترو از کرج به تهران به رای گذاشته شده و رای آورد.
سرانجام با رای اکثریت آرا همچون سنوات گذشته خانواده شهدا، معلولین و جانبازان از تخفیف 100 درصد و دانش‌آموزان و دانشجویان از تخفیف 50 درصد برخوردار خواهند بود و خبرنگارانی که طرح ترافیک نگیرند، از کارت بلیت 400 هزار تومانی و افراد بالای 65 سال دارای کارت منزلت از تخفیف 90 درصد استفاده می‌کنند، این در حالی است که اگر نسبت به شخصی سازی کردن کارت بلیت اقدام شود، از تخفیف 5 درصد نیز بهره خواهند برد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خانواده شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت‌ پاره بده، جایزه بگیر

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد : شاگرد شوفر در هر اتوبوس کرایه ها را دستی از مسافر ها می گرفت. اما بعدها مسافران باید برای سوار و پیاده شدن بلیت می خریدند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

نصرالله حدادی تهران پژوه می گوید: «اولین کرایه ای که برای اتوبوس تعیین شد از پنج شاهی شروع شد و بعدها با آمدن اتوبوس‌های واحد به یک قران، دو قران و ده قران رسید. وقتی بلیت های کاغذی آمدند، شاگر شوفر بلیت ها را پاره می‌کرد و در خیابان می انداخت. بعدها که خطوط اتوبوسرانی ساماندهی شدند، در ازای تحویل و وزن کردن بلیت های پاره شده، به شاگر شوفر پاداش می دادند.»

باجه فروش بلیت ماشین دودی در شهرری

با استناد به اسناد تاریخی به جامانده از آن دوران، در ۸ فروردین سال ۱۳۱۰ در چهل و یکمین جلسه انجمن بلدیه طهران، لایحه عوارض بر اتومبیل و اتوبوس های شهری تصویب شد. طبق این لایحه صاحبان اتومبیل‌های کرایه و اتوبوس موظف شدند. در مقابل وجهی که از مسافر دریافت می‌کنند بلیت بدهند. رانندگان مکلف شده بودند در ازای بلیت ۵ شاهی، یک شاهی عوارض دهند و در ازای بلیت ده شاهی یکصد دینار عوارض بپرداند. درشکه های کرایه از دادن عوارض معاف بودند. عواید حاصل از این لایحه برای مرمت و تسطیح خیابان‌های شهر تهران اختصاص می یافت.

عباس حسینی، از علاقه مندان به تاریخ تهران است که درباره تاریخچه حمل و نقل در تهران نیز پژوهش‌هایی انجام داده است. او می‌گوید: «وقتی شرکت واحد در سال ۱۳۳۵ افتتاح شد. گران ترین نرخ بلیت خطوط اتوبوسرانی ۲ ریال تعیین شد که از توپخانه تا شمیران تردد می کرد. بلیت ها ابتدا سکه ای و از نوع برنج بود که روی آن خط مربوط اتوبوس نوشته شده بود. مردم گاهی از این سکه ها برای خرید هم استفاده می کردند. بعدها بلیت کاغذی چاپ شد. قیمت، تاریخ چاپ بلیط، شماره خط و سایر مشخصات بر روی آن درج می شد. هر خط ۳ عضو ثابت داشت. راننده، بلیت فروش و شاگرد شوفر. بلیت فروش معمولا در عقب اتوبوس می نشست و گاهی هم دستگاهی مانند قرقره ماند دور گردنش بود و با چرخاندن دسته آن یک بلیت به مسافر می داد.»

نمونه ای از گواهینامه شاگرد شوفر

حسینی می گوید:«شاگرد شوفری یکی از مشاغل ثابت بود . فردی که شاگرد شوفر می شد ، تصدیق رانندگی داشت و وظیفه نظم دهی به مسافران را هنگام سوارشدن و پیاده شدن در طول مسیر بر عهده داشت به همین دلیل از افراد تنومند را به کار می گرفتند. بعدها بلیت فروش کار شاگرد راننده را انجام می داد.» عمر بلیت های کاغذی در ماه‌های پایانی سال ۱۳۸۹ به پایان رسید و کارت های الکترونیکی برای پرداخت کرایه وارد سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی شد.

نمونه ای از بلیت های سکه ای

کد خبر 847358 برچسب‌ها همشهری محله اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است
  • اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • بلیت‌ پاره بده، جایزه بگیر
  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان