Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@06:35:34 GMT

تأکید بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان بر عدالت‌محوری

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۰۲۹۶

تأکید بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان بر عدالت‌محوری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، پیش از ظهر امروز با حضور در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان پس از تصویب بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: فضای حاکم بر بررسی بودجه عالمانه بود و ورود اعضای شورای شهر منطقی، مؤثر و منطبق بر یک اندیشه و تفکر بود و هرج و مرج و پراکندگی در بحث‌ها دیده نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نگاه هر یک از اعضا از دید تخصصی خودش کاملاً متین، منطقی و مبتنی بر دغدغه و تفکر بود؛ هر یک از اعضای شورا بر حوزه تخصصی خود تمرکز دارند که نشان از این است که در طول سال و اجرای بودجه هم تحت رصد اعضای شورا هستیم.  

قاسم‌زاده در ادامه از شهروندانی که به نوعی در تدوین بودجه کمک کردند تشکر کرد و گفت: همکاران شهرداری در محلاتی که در اولویت بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قرار گرفته‌اند، حاضر شده و با مردم گفت‌وگو کردند و بسته برنامه‌هایی برای ارتقای کیفی محلات تهیه و به شورای شهر ارائه شد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها منبعث از مشارکت فکری خود مردم تدوین شده است و امید داریم در اجرا نیز شاهد مشارکت و کمک مردم باشیم تا همگرایی بین شهرداری، شورای شهر و مردم را در اجرا در دل محلات شاهد باشیم.

وی در ادامه به نکات مهم بودجه ۱۴۰۱ اشاره و عنوان کرد: اولویت اول بودجه سال آینده مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی است، همچنین به حمل و نقل عمومی و توسعه و اصلاح معابر بهای جدی داده شده است؛ بیش از ۴۰ درصد از بودجه معطوف به مسائل زیست محیطی، حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی است.

قاسم زاده تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۱ بر عدالت‌محوری تأکید ویژه شده است، شاید در سال اول مدیریت شهری جدید نتوانیم این فاصله را آن طور که نیاز می‌بینیم، کاهش دهیم اما رویکرد شورا و شهرداری به سمت کاهش فاصله‌ها بوده است که این موضوع در بودجه نیز خود را نشان داد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ناچار به حرکت به سمت هوشمندسازی هستیم، گفت: برای مبارزه با فساد و زمینه‌های فساد باید به سمت شهر الکترونیک و شهر و شهرداری هوشمند حرکت کنیم که بسیار مورد تأکید بود و این موضوع نیز در بودجه خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه توسعه فضاهای تفریحی، تفرجگاهی و فرهنگی شهر نیز از نکات دیگری بود که در بودجه مورد تأکید قرار گرفت، عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ مصوباتی داشتیم که منجر به خلق فضاهای فرهنگی و تفریحی شهر خواهد شد که می‌تواند شهر ما را نسبت به گذشته از نظر تفریحی و تفرجگاهی غنی‌تر کند.

قاسم‌زاده ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ افزایش سهم مشارکت در تأمین درآمدها را داریم؛ تمرکز ما از درآمد تراکم باید به سمت درآمد حاصل از مشارکت برود و در بودجه سال آینده جهش ۱۰۰ درصدی را در این زمینه شاهد هستیم، این تصمیم نیز می‌تواند نویدبخش اتفاق جدیدی در حوزه درآمد و اقتصاد شهرداری باشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شورا و شهرداری در تصویب بودجه حداقل اصطکاک، رنجش و اختلاف را داشتند، امید دارم این همدلی و همفکری در اجرای بودجه نیز دیده شود.

وی از معاونت برنامه‌ریزی شهرداری خواست از همین امروز تدوین و بازبینی برنامه ۵ ساله شهر را شروع کند و اذعان کرد: در مدیریت شهری تحولی ایجاد شده که انتظاراتی را موجب می‌شود که این انتظارات باید در قالب برنامه ۵ ساله که شاخص حرکت ما به سمت آینده است تجلی پیدا کند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی قاسم زاده شهردار اصفهان عدالت محوری بودجه 1401 شهرداری اصفهان هوشمندسازی مسائل زیست محیطی حمل و نقل عمومی محلات کمتر برخوردار شهردار اصفهان بودجه ۱۴۰۱ قاسم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در اهواز فعال است گفت: این انتظار می‌رود که با انجام مناقصات، تسریع امور و تصویب لوایح بتوانیم میزان پروژه‌های فعال شهرداری اهواز را تا ۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری در اهواز تلاش شد تا سهم بخش عمرانی در بودجه شهرداری اهواز افزایش پیدا کند در حالی که در گذشته بیش از ۸۰ درصد بودجه شهرداری صرف هزینه‌های جاری می‌شد.

وی افزود: این فرآیند و سهم عمرانی در بودجه شهرداری در هر سال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، به نحوی که در سال جاری سهم پروژه‌های عمرانی از بودجه ۱۴۰ هزار میلیاردی شهرداری اهواز به بیشترین میزان طی سال‌های گذشته رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه حمل‌ونقل، عمران و محیط زیست فعال است با این حال با توجه به ابلاغ بودجه سال جاری انتظار می‌رود این میزان بیشتر شود.

محمودی تاکید کرد: این انتظار می‌رود که با انجام مناقصات، تسریع امور و تصویب لوایح بتوانیم میزان پروژه‌های فعال شهرداری اهواز را تا ۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

کد خبر 750039

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی