Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری کرمان به صورت داوطلبانه، اطلاعات حقوق و مزایای همه کارمندان و کارگران خود را در سامانه شفافیت شهرداری منتشر کرد که با حاشیه‌هایی همراه بوده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی برنامه، جدیدترین قسمت برنامه «جهان آرا» شنبه 30 بهمن ماه و با موضوع «شفافیت دستگاه‌های اجرایی؛ از شعار تا عمل» و با اجرای امیرحسین ثابتی روی آنتن شبکه افق رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برنامه شب گذشته «جهان آرا»، پس از مرور اخبار هفته توسط امین سلیمی، گفتگویی با سعید شعرباف شهردار کرمان صورت گفت.

اموال شخصی نداریم

سعید شعرباف شهردار کرمان در رابطه با انتشار فیش‌های حقوقی کارکنان و مدیران شهرداری کرمان به صحبت پرداخت و گفت: بیت‌المال در نهاد‌های عمومی متعلق به همه مردم است و در نظام اسلامی، برچسب اموال شخصی نمی‌توان به آن‌ها زد؛ حقوق و قرارداد‌ها نیز از همین دسته بوده و شفافیت آن‌ها ارتباطی به این مسئله ندارد که شخص تمایلی نداشته که حقوقش را به اعضای خانواده یا نزدیکانش بگوید.

وی با بیان اینکه شفافیت اعتماد می‌آورد و به معنای ابزار اصلاح و حل کننده مسئله است، افزود: پس از انتشار فیش‌های شهرداری و ملاحظه دریافتی کارمندان و مدیران، تصورات عمومی جامعه نسبت به مجموعه شهرداری کرمان اصلاح و تغییر کرد.

آغاز گام بعدی شفافیت در شهرداری کرمان

شعرباف تصریح کرد: شهرداری کرمان در گام دوم خود، به سراغ اموری خواهد رفت که فسادزا هستند، به عنوان مثال به سراغ امضا‌های طلایی خواهیم رفت تا در نقطه صفر ابهام، شفافیت را اجرا کرده باشیم که آن هم نیازمند فرآیندی 2 تا 3 ساله است.

شهردار با یادآوری این موضوع که در قانون به صراحت اعلام شده که در مورد مدیران، بحث حکم کارگزینی مطرح نیست، تاکید کرد: همه پرداختی‌ها باید مدنظر قرار بگیرد. اگر یک حکم 6 یا 7 میلیونی برای معاون استاندار دیده شود، قطعا شک می‌کنیم که کارانه و پاداش‌ها کجا قرار دارد؟

وی اظهار داشت: اگر کارمندانی باشند که حقوقی بالاتر از میانگین مدیریتی دریافت می‌کنند، آیا نباید در مورد آن‌ها شفاف بود؟ به نظر من روح قانون و حتی نص آن، منعی در این زمینه ندارد. استدلال‌های عجیب و غریب که بدنه دولت گذشته نسبت به شفافیت به خصوص ماده 29 داشته‌اند، خود آن نیز بلایی بر سر این موضوع شده است.

شعرباف خاطرنشان کرد: بحث شفافیت آرای نمایندگان در بسیاری از کشور‌ها حل شده، ولی هنوز ما درگیر همین مسئله هستیم که لازم است به این موضوع با جدیت ورود کرد.

خلاف قانون بودن انتشار فیش حقوقی کارمندان

در پایان برنامه حجت الاسلام حسنی سعدی استاد حوزه و دانشگاه به صورت تلفنی مهمان برنامه شد و گفت: هیچ انسان عاقلی با شفافیت مخالف نیست و از شهردار کرمان در رابطه با این موضع تشکر می‌کنیم، اما نسبت به نحوه اجرای آن مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: در قانون، از مقامات، مسئولان و مدیران سخن به میان آمده تا حقوق و مزایای آن‌ها اعلام شود. اما استنادات شهرداری کرمان برای موارد اعلام شده، براساس قانون موجود نیست. مباحث اخلاقی و اجتماعی هم در اینجا راجع به کارمندان جزء مطرح است.

پژوهشگر و استاد دانشگاه اظهار داشت: انتشار فیش حقوقی و مزایای کارمندان شهرداری کرمان بر پایه هیچ مواد قانونی نبوده و نادرست است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبکه افق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه افق برنامه جهان آرا فیش های نجومی حقوق های نجومی شهرداری کرمان شهردار کرمان انتشار فیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، با حکم استاندار گیلان امین رجائی به سمت شهردار گوراب زرمیخ معرفی و از زحمات احمد سرکزی سرپرست سابق شهرداری قدردانی شد.
فرماندار صومعه‌سرا و مدیر کل دفتر امور شهری و روستائی استانداری گیلان در آئین معارفه شهردار جدیدگوراب زرمیخ بر مشارکت شورای اسلامی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شهر وندان با شهرداری درعمران و آبادانی شهر گوراب زرمیخ تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود