Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم، ابراهیم معتمدی در کارگروه مدیریت پسماند استان قم عنوان کرد: محل دفن پسماندهای خانگی، صنعتی و پزشکی و نخاله های ساختمانی یکی از محل های استراتژیک در هر شهر و منطقه ای است که در صورت عدم توجه و کار کارشناسی دقیق، در سالهای آینده دردسر ساز می‌شود؛ در این راستا سایت پسماند نخاله در طرح اقدام ملی مسکن در قم مکان‌یابی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت راه اندازی واحد بازیافت نخاله‌های ساختمانی در قم و ارائه تسهیلات لازم برای آن تأکید کرد و گفت: سایت ۱۸ هکتاری پسماند ویژه و صنعتی سلفچگان نیز از جمله همین موارد است که با مشکلات متعدد زیست محیطی مواجه شده و باید به خوبی مدیریت شود.

*دستگاه‌های اجرایی قم وظیفه نظارتی خود در حوزه پسماندها را انجام دهند

 

همچنین، سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: مدیریت اجرایی و نظارت بر اجرای ضوابط و روش‌ها درحوزه پسماندهای عادی، ویژه و صنعتی، پزشکی و کشاورزی، متولی مشخصی دارد و سازمان محیط زیست ناظر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این حوزه است.

وی با اشاره به مسئولیت وزارتخانه‌های کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی در رابطه با موضوع پسماند، اظهار داشت: متأسفانه نظارت دستگاه‌های اجرایی در حوزه پسماندها، کمی مغفول مانده و آنها باید وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهند.

مشکینی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای ساماندهی و بهبود وضعیت سایت ۱۸ هکتاری پسماند صنعتی سلفچگان قم، خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی معضلات زیست محیطی در این سایت که از دغدغه‌های جدی مردم منطقه است، برطرف شود.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: پسماند قم حفاظت محیط زیست استان قم دستگاه های اجرایی قم محیط زیست قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مریم محمدی کاهش آلایندگی، بازگشت آب به چرخه تولید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از جمله مزیت‌های ایجاد تصفیه‌خانه در واحد‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه کردن برای ایجاد تصفیه‌خانه، نوعی سرمایه‌گذاری است که صاحبان صنایع و تمامی واحد‌های صنعتی باید برای موضوعات زیست محیطی هزینه کنند.

او تصریح کرد: واحد‌هایی که پساب و فاضلاب آنها در محیط زیست رها می‌شود و آلایندگی دارند؛ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و قرار گرفتن واحد در لیست واحد‌های غیرآلاینده اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استفاده مجدد از پساب و آب‌های خاکستری برای ما قابل توجه و در اولویت است، گفت: امروز که با تنگنا‌ها و کمبود‌های منابع آبی مواجه هستیم، بخش عمده‌ای از فاضلاب واحد‌های صنعتی باید تصفیه و به چرخه تولید بازگردد.

مریم محمدی افزود: صاحبان صنایع باید برای تحقق شعار امسال و مدیریت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش کیسه‌های پلاستیکی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود