Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در واکسیناسیون افراد کمتر از ۱۲ سال با وجود اینکه رتبه سوم کشور را داریم اما پایین بوده و هرچند تزریق واکسن برای افراد کمتر از ۱۲ سال اختیاری است اما این میزان حداقل باید به ۸۰ درصد برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با اضافه شدن شهرستان ماهنشان هم‌اکنون 6 شهرستان استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و شهرستان‌های سلطانیه و ایجرود در وضعیت زرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی‌لو با اشاره به آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در استان زنجان گفت: 93.5 درصد دوز اول، 86 درصد دوز دوم، و 43 درصد نیز دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان اظهار داشت: 27 درصد سنین 9 تا 12 سال و 8 درصد سنین 5 تا 9 سال نیز اقدام به تزریق واکسن کرونا کرده‌اند.

وی در خصوص واکسیناسیون افراد کمتر از 5 سال خاطرنشان کرد: هنوز در این رابطه تصمیم‌گیری و دستورالعملی واصل نشده است.

تقی‌لو با بیان اینکه تعطیلی اصناف در برنامه نیست و ستاد ملی کرونا این اجازه را نداده است، افزود: مصوبه ستاد ملی کرونا این است که اصناف باید کد رهگیری واکسیناسیون خود را در معرض دید عموم نصب کنند و در غیر این صورت از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اصناف، موظف به رعایت کامل پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی شده‌اند، تصریح کرد: حتی اگر یک خدمت‌گیرنده نیز از ماسک استفاده نکند به معنای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و مشمول تعطیلی است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در خصوص فعالیت تالارهای پذیرایی گفت: تالارها و به‌خصوص رستوران‌ها که غذا در آن‌ها سرو می‌شود، جزء اماکنی هستند که پروتکل‌های بهداشتی کمتر رعایت می‌شود.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه حاضران در هنگام سرو و میل غذا از ماسک استفاده نمی‌کنند تالارها و رستوران‌ها یکی از نقاطی است که بیشترین آلودگی را دارند ضمن اینکه تالارها و رستوران‌ها حداکثر با 30 درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت کنند.

تقی‌لو با بیان اینکه هم‌اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان حدود 55 درصد است، ابراز کرد: استفاده از ماسک، دور شدن از اجتماعات و واکسیناسیون به‌خصوص تزریق دوز سوم واکسن همچنان راه‌های جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و سویه اُمیکرون است.

این مسئول با بیان اینکه واکسیناسیون جامعه هدف کمتر از 12 سال به تازگی آغاز شده است، گفت: در واکسیناسیون افراد کمتر از 12 سال با وجود اینکه رتبه سوم کشور را داریم اما پایین بوده و هرچند تزریق واکسن برای افراد کمتر از 12 سال اختیاری است اما این میزان حداقل باید به 80 درصد برسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افراد کمتر استان زنجان پروتکل ها تقی لو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بارش بارش باران طی روزهای آتی در در امتداد زاگرس و مناطقی از شمال غرب کشور سنگین پیش‌بینی می‌شود، دمای هوا به‌ جز در شمال غرب و شمال کمتر از نرمال خواهد بود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از دهم اردیبهشت تا بیست خرداد سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد، بر این اساس بارش هفته اول (دهم تا شانزدهم اردیبهشت) در نوار ساحلی خزر و شمال شرق کشور در محدوده نرمال با گرایش به کمتر از آن و در سایر مناطق کشور بیشتر از نرمال است، همچنین بارش انباشته در بخش عمده‌ای از استان‌ها در حاشیه زاگرس از آذربایجان غربی تا بوشهر و جنوب فارس با احتمال ۷۵ درصد بیش از ۱۰۰ میلی‌متر است.

بارش هفته دوم در استان‌های نوار شمالی و امتداد غرب کشور نرمال با گرایش به بیش از آن و در سایر مناطق متمایل به کمتر از نرمال است، در هفته‌های سوم و چهارم بارش کشور در محدوده نرمال تا بیش از آن است، بارش انباشته برای استان‌ها در شمال غرب، امتداد زاگرس و غرب البرز با احتمال حدود ۵۰ درصد فراتر از ۵۰ میلی‌متر برآورد می‌شود، در هفته‌های پنجم و ششم بارش کشور در محدوده نرمال تا کمتر از آن خواهد بود.

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور میانگین دمای هوای هفته اول (دهم تا شانزدهم اردیبهشت) در شمال غرب، نیمه غربی البرز و نوار شمالی کشور یک تا پنج درجه بیش از نرمال است همچنین، بیشترین افزایش (سه تا پنج درجه) در شمال غرب رخ می دهد و برای سایر مناطق یک تا سه درجه کمتر از نرمال است.

دمای هفته دوم در نوار شرقی، نوار ساحلی خزر یک تا دو درجه کمتر از نرمال، در امتداد غرب کشور و مناطق واقع در شمال دریای عمان و خلیج فارس بین یک تا پنج درجه کمتر از نرمال است و بیشترین کاهش (سه تا پنج درجه) در جنوب غرب کشور رخ می‌دهد. دمای هوا برای سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود.

در هفته سوم دمای هوا در شمال غرب، شرق زاگرس میانی و نیمه جنوبی کشور (به‌جز جنوب غرب) یک تا سه درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق کشور نرمال خواهد بود.

دمای هوای کشور در هفته چهارم تا یک درجه بیش از نرمال و برای هفته‌های پنجم و ششم حدود یک تا دو درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

کد خبر 749354

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است