Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@18:13:48 GMT

قلعه ضرغام السلطنه در حال تبدیل شدن به مخروبه است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۰۶۱۴

قلعه ضرغام السلطنه در حال تبدیل شدن به مخروبه است

نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: قلعه ضرغام السلطنه در حال تبدیل به مخروبه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله صفیان امروز - یکشنبه یکم اسفندماه - در جلسه با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اظهار کرد: موضوع تملک قلعه ضرغام السلطنه طبق توافق شهرداری با راه و شهرسازی قرار بود انجام شود اما راه و شهرسازی به تعهد خود عمل نکرد و عملاً این قلعه در حال تبدیل به یک مخروبه و جایگاه معتادان شده که نیازمند توجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان، افزود: در شهر بلداجی صحبت از وجود یک شهر زیرزمینی است که صحت آن را نمی‌دانیم اما گاهی موجب مشکلات اجتماعی شده است که می‌توان توسط میراث به موضوع پرداخته شود.

وی ادامه داد: در سراسر دنیا یک منطقه را انتخاب و پرورش می‌دهند تا ماندگار شود در زمینه آثار تاریخی هم باید این امر شکل گیرد زیرا میراث فرهنگی با مشقت حفظ شده و به دست نسل حاضر رسیده است؛ در شهرستان بروجن در شهرهای فرادنبه، نقنه، بلداجی و بروجن چند اثر تاریخی ثبت شده اما تنها ثبت شدن کفایت نمی‌کند زیرا در مرحله نابودی هستند لذا باید مورد توجه باشند.

کد خبر 556787

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری پارلمان شهری آثار باستانی مرمت آثار تاریخی ثبت جهانی آثار تاريخی شهر بروجن ميراث فرهنگي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از شرکت دامداران شهرستان نیشابور  گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور  هم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور