Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ خشمگین بار دیگر نسبت به "انتقادات ناعادلانه" دموکرات‌ها ابراز نارضایتی کرده و گفت، هیاهوی اسناد محرمانه‌ای که با خود به مارآلاگو برده بود، فرآیندی "معمولی" و "روتین" در خصوص سوابق ریاست جمهوری بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت هافینگتون پست، اداره بایگانی و سوابق ملی آمریکا تایید کرد که در میان حداقل ۱۵ جعبه از اسناد بازیابی شده کاخ سفید، اسنادی محرمانه - از جمله اسرار فوق سری - وجود دارد که ترامپ هنگام خروج از قدرت، به محل اقامت خود در فلوریدا برده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق قانون قرار بود همه آن اسناد به آرشیو ملی آمریکا تحویل داده شوند.

قانون حفظ سوابق ریاست جمهوری آمریکا، از کاخ سفید می‌خواهد تمامی ارتباطات مکتوب مرتبط با وظایف رسمی ریاست جمهوری - از جمله یادداشت‌ها و ایمیل‌ها - را حفظ و به بایگانی ملی منتقل کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین نگرانی‌ها درباره سرپیچی گستاخانه خود از قانون را "اخبار جعلی" خوانده و رد کرد.

ترامپ در وبسایت شخصی‌اش نوشت: اگر بحث هرکسی بجز "ترامپ" در میان بود، اصلا چنین داستانی پیش نمی‌آمد، اما حالا دموکرات‌ها دنبال شیادی و حقه بعدی خود هستند.

او اصرار داشت که زمان لازم برای پنهان کردن و خارج کردن اسناد را نداشته است. او در بیانیه‌ای عاری از حقیقت ادعا کرد که سرش گرم "نابود کردن داعش، ساخت بزرگترین اقتصاد تاریخ آمریکا و حصول اطمینان از عدم حمله روسیه به اوکراین" بوده است.

ترامپ مدعی شد که مقامات بایگانی ملی چیزی "پیدا نکردند"، زیرا او - پس از درخواست مقامات - اسنادی را که در خانه داشت تحویل داد.

در میان این اسناد، موارد مهمی، چون "نامه‌های عاشقانه" رهبر کره شمالی به ترامپ و نامه باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا به جانشین خود (ترامپ) وجود داشت.

اداره بایگانی و سوابق ملی آمریکا هفته گذشته در بیانیه‌ای گفت، اسنادی که ترامپ با خود خارج کرد، "باید پس از پایان کار وی در ژانویه ۲۰۲۱ به این اداره تحویل داده می‌شدند. "

این اداره این مسئله را به وزارت دادگستری ارجاع داده تا تحقیقات لازم آغاز شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دونالد ترامپ ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ