Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@07:26:08 GMT

مقایسه دو گوشی‌ گیمینگ؛ ردمی K40 یا K50

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۰۸۳۴

مقایسه دو گوشی‌ گیمینگ؛ ردمی K40 یا K50

فرارو- گوشی‌های سری ردمی K50 جای سری K40 را گرفتند. در اینجا به بررسی نسخه مخصوص بازی این دو سری می‌پردازیم.
به گزارش فرارو، شرکت شیائومی رسماً نسخه مخصوص بازی از سری K50 یعنی Redmi K50 Gaming Edition را معرفی کرد. این گوشی در کنار Red Magic 7 و Red Magic 7 Pro که توسط برند Nubia ارائه شده اند، اولین گوشی‌های گیمینگ سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گوشی جدید در مقایسه با نسخه قبلی خود، یعنی Redmi K40 Gaming دارای ارتقا‌های مهمی است. با این حال نسخه گیمینگ K40 هنوز هم در سال ۲۰۲۲ می‌تواند خودی نشان دهد. ضمن این که این گوشی را می‌توان به نسبت مدل جدیدتر K50 با قیمت‌های مقرون به صرفه تری پیدا کنید. حال این پرسش به وجود می‌آید که آیا انتخاب مدل قدیمی‌تر عاقلانه‌تر است یا بهتر است با پرداخت قیمت بالاتر مدل جدید این گوشی گیمینگ را تهیه کرد. گزارش امروز ما می‌تواند شما را برای پاسخ دادن به این سوال راهنمایی کند، چرا که ما قصد داریم ویژگی‌های این دو مدل را به طور کامل با هم مقایسه کنیم. پیش از آغاز بررسی، در جدول زیر مشخصات این دو گوشی به طور خلاصه بیان شده است.

طراحی

هم گوشی جدید Redmi K50 Gaming Edition و هم نسخه قبلی آن طراحی بازی محور دارند. در طراحی این دو گوشی از خطوط هیجان‌انگیز در پنل پشتی و گزینه‌های رنگی جذاب استفاده شده است. هر دو گوشی دارای pop-up gaming triggers هستند تا تجربه هیجان‌انگیزتری برای گیمر‌ها ایجاد کنند، به مانند تجربه‌ای که در هنگام استفاده از کنترلر‌های کنسول بازی اتفاق می‌افتد. البته میان این دو مدل تفاوت‌های زیادی وجود دارد. مدل جدید با مواد بهتری عرضه شده است. در این مدل از پنل پشتی شیشه ای، شیشه جلویی که توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و فریم آلومینیومی استفاده شده است. نمونه قدیمی‌تر مجهز به محافظ گوریلا گلس ۵ برای پنل‌های جلو و پشت است. این مدل همچنین دارای گواهی IP53 است که نشان از مقاومت دستگاه در برابر گرد و غبار و نفوذ آب دارد.

نمایشگر

در مورد نمایشگر‌های Redmi K40 Gaming Edition و Redmi K50 Gaming Edition باید گفت که دقیقاً نمایشگر‌های یکسانی دارند و هیچ تغییری بین دو نسل ایجاد نشده است. این نمایشگر یک پنل ۶.۶۷ اینچی با وضوح صفحه نمایش ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و کیفیت Full HD+ است. این نمایشگر همچنین دارای قابلیت پشتیبانی از یک میلیارد رنگ، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و گواهی HDR10+ می‌باشد. این پنل عالی هم برای بازی و هم برای پخش فیلم و نشان دادن تصویر کیفیت دلخواهی را ارائه می‌دهد و هر چند بهترین پنل موجود نیست، اما صفحه نمایش بسیار خوبی محسوب می‌شود. هر دو گوشی دارای بلندگو‌های استریو برای تجربه صوتی فراگیر هستند، اما Redmi K50 Gaming Edition به جای دو بلندگو، از چهار بلندگو استفاده می‌کند. در پایان باید اضافه کرد که این گوشی‌های با وجود داشتن نمایشگر‌های AMOLED، با اسکنر اثر انگشت کناری عرضه می‌شوند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

بخش سخت‌افزار مهم‌ترین ارتقاء Redmi K50 Gaming Edition نسبت به نسخه قبلی است. این دستگاه مجهز به بهترین چیپست شرکت معتبر کوالکام که تا به حال عرضه شده است، می‌باشد. این گوشی از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۱ که با حداکثر فرکانس ۳ گیگاهرتز کار می‌کند، بهره می‌برد. این قطعا بهترین پردازنده حال حاضر در دنیای گوشی‌های اندرویدی است. مهمترین رقیب این پردازنده که قدرت برابری با آن را دارد، تراشه MediaTEk Dimensity 9000 می‌باشد. در گوشی گیمینگ K50 پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 جفت می‌شود. در نقطه مقابل گوشی Redmi K40 Gaming Edition از پردازنده ضعیف‌تر MediaTek Dimensity 1200 استفاده می‌کند. درست است که این تراشه نسبت به Snapdragon 8 Gen 1 در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد، اما همچنان عملکرد شگفت‌انگیز CPU و GPU را ارائه می‌دهد؛ بنابراین بازی با این گوشی‌های گیمینگ K40 نیز همچنان تجربه جذابی از بازی را برای گیمر‌ها به ارمغان می‌آورد. این‌ها مشخصات سخت‌افزاری دو مدل بود و در مورد نرم‌افزار آن‌ها باید اضافه کنیم که گوشی Redmi K40 Gaming Edition نسخه اندروید ۱۱ که از پیش از نصب شده است را اجرا می‌کند، در حالی که گوشی Redmi K50 Gaming Edition با نسخه جدیدتر اندروید، یعنی اندروید ۱۲ در کنار رابط کاربری MIUI 13عرضه می‌شود.

دوربین

شاید برای گیمر‌ها دوربین چندان مسئله‌ای مهمی نباشد و برند ردمی هم دوربین‌های پنل پشتی مدل جدید را بدون تغییر نسبت به مدل قبلی ارائه کرده است. گوشی‌های Redmi K40 Gaming Edition و Redmi K50 Gaming Edition، گوشی‌هایی با دوربین میان‌رده به حساب می‌آیند. سیستم دوربین پنل پشتی این گوشی‌ها شامل سه دوربین می‌شود. دوربین اصلی یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم کانونی f/1.7، دوربین دوم یک سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین سوم یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. با این که دوربین‌های پشتی تغییری نداشته اند، اما برند ردمی در دوربین سلفی تفاوت ایجاد کرده است. مدل جدید دارای یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در پنل جلویی می‌باشد که نسبت به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سری K40 ارتقا یافته است.

باتری

جالب است که در زمینه دوربین مدل قبلی به مدل جدید برتری دارد. در حقیقت مهم‌ترین مزیت Redmi K40 Gaming Edition عمر باتری آن است. این گوشی با وجود قدیمی‌تر بودن، باتری بزرگ‌تر ۵۰۶۵ میلی‌آمپر ساعتی دارد و برای بسیاری از عملکرد‌ها عمر باتری طولانی‌تری نسبت مدل جدیدتر ارائه می‌کند. از سوی دیگر نباید از نظر دور داشت که گوشی Redmi K50 Gaming Edition با قابلیت شارژ ۱۲۰ واتی، دارای شارژ سریع‌تری نسبت به مدل قدیمی است.

قیمت

جای تردید نیست که مدل قدیمی ارزان‌تر است. قیمت اولیه Redmi K40 Gaming Edition در بازار‌های جهانی حدود ۲۸۰ یورو برابر با ۳۱۷ دلار است. این در حالی است که برای تهیه گوشی Redmi K50 Gaming Edition در بازار چین به حداقل ۴۶۰ یورو معادل ۵۲۰ دلار نیاز است.

نتیجه‌گیری

در مجموع در مورد گوشی Xiaomi Redmi K40 Gaming Edition باید گفت که دارای مزایایی مانند گواهی IP53، باتری بزرگتر و قیمت مقرون به صرفه‌تر است. مهمترین نقطه ضعف این مدل نسبت مدل جدیدتر سخت‌افزار ضعیف‌تر آن است. در مقابل گوشی Xiaomi Redmi K50 Gaming Edition دارای نقاط قوتی مانند پردازنده بهتر، شارژ سریعتر، مواد اولیه بهتر، دوربین سلفی قوی‌تر و استفاده از چهار بلند گو (در مقابل دو بلندگوی مدل K40) می‌باشد. استفاده از باتری کوچک‌تر مهمترین نقص این دستگاه جدید نسبت به مدل قدیمی است.
در پایان می‌توان نتیجه گرفت که گوشی گیمینگ ردمی K50 به لطف چیپست بهتر، شارژ سریعتر و دوربین سلفی بهتر برنده این مقایسه است. اما نباید از نظر دور داشت که نسخه گیمینگ ردمی K40 به نسبت قیمت پایین خود امکانات سطح بالایی را ارائه می‌دهد و البته از باتری بزرگتری نیز استفاده می‌کند. به عنوان آخرین جمله باید اضافه کنیم که با توجه به قیمت‌های خرده‌فروشی پایین K40، گوشی گیمینگ K50 هنوز برای گیمر‌های معمولی بسیار گران و دور از دسترس است.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

کلیدواژه: برای گیمر ها گوشی گیمینگ دوربین سلفی مدل قدیمی سخت افزار پنل پشتی مدل جدید گوشی Redmi دو گوشی گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، به گفته فرمانده کل انتظامی کشور، درحال حاضر ماموران ما مجهز به ۲۰ هزار دوربین البسه هستند و به ۱۵۰ هزار دوربین دیگر هم نیاز داریم.

سردار رادان می‌گوید، پلیس به لحاظ زیرساختی و فنی، آمادگی کامل دارد، اما پول کافی برای تجهیز البسه به دوربین نداریم.

­نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال گذشته موضوع دوربین‌های لباس را به قانون تبدیل کردند و براساس این قانون پلیس موظف است با بودجه‌ای که دولت به آنها می‌دهد، تا پایان امسال علاوه بر البسه، اماکن و خودرو‌ها را نیز به دوربین مجهز کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • مقایسه مرسدس بنز ایی کیو اس 2024 و 2025 (عکس)
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب